דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרפורמה בתחום הביטוח מגיעה לכיס שלכם 

מאת    [ 12/03/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1640 פעמים ]

 

בעבר ביטוח חובה היה ניתן על ידי מספר מצומצם של חברות ביטוח בלבד. כיום ביטוח חובה הוא חלק אינטגרלי מהשירותים שמציעה כמעט כל חברת ביטוח, כאשר התחרות מביאה לא רק לשיפור איכות השירות אלא גם לירידת המחירים המצופה. למעשה, מאות שקלים של הפרשים באים לידי ביטוי בכל הצעה ופוליסה לביטוח: בין אם מדובר על ביטוח חובה, מקיף או ביטוחי דירה וחיים.

 

לפעמים המחיר הוא לא הפרמטר החשוב ביותר

כדאי לדעת כי בעזרת מחשבוני ביטוח בסיסיים אותם ניתן להשיג באתרי אינטרנט ניתן להשוות מחירים וכך לבחור את החברה המתאימה. אך למרות הרפורמה וירידת המחירים, חשוב לזכור כי לא תמיד תעריף הביטוח הוא השיקול החשוב ביותר. גם גובה פרמיית הביטוח של החברה, הניסיון מול החברה בשנים קודמות, מדיניות ניהול התביעות, המלצות מלקוחות ומספר התשלומים שהיא מאפשרת. כל אלו ביחד יקבעו את חווית העבודה מול חברת הביטוח בצורה שוטפת ובמידת הצורך יעמדו לרשותכם במקרה של תאונה, פגיעה או נזק.

 

רכישת ביטוח החובה בנפרד מהביטוח המקיף

הרפורמה בביטוח הביאה לחידוש נוסף אשר פועל למען הצרכן. כיום ניתן לרכוש ביטוח חובה לרכב או לאופנוע מחברת ביטוח או סוכן רשמי שונים מאלו אשר נרכש דרכם ביטוח מקיף. עובדה זו הופכת את יכולת המיקוח לבסיסית ועוזרת גם היא לירידת המחירים אשר אותה ניתן לראות בהצעות השונות. בכל הקשור אל עסקים וחברות, ניתן במסגרת פוליסות מסוימות לרכוש ביטוח בתעריפים שונים ונמוכים מהתעריפים המאושרים במידה והם עומדים בתנאים של מעל 40 כלי רכב, או על 100 כלי רכב במקרה של קולקטיב. מבחינת משרד האוצר ורשויות המדינה, השאיפה היא להגיע למצב בו לאזרחים קל יותר לרכוש ביטוח וכך ליהנות מכיסוי במקרה והם זקוקים לו.

 

מדיניות דומה בכל העולם

לסיכום, המדיניות בה ביטוח חובה צריך להיות נגיש למספר רב של אנשים אינה קיימת רק בישראל אלא בכל העולם ויש לכך סיבות רבות. לא רבים זוכרים כי בעבר נשלט שוק הביטוחים בידי חברות מקומיות בלבד אשר יצרו סביבת תחרות מוגבלת. הרפורמה והרצון של הציבור להשגת מחירים נוחים ומשתלמים שינו את המצב וכל הצדדים הרוויחו. מלבד ביטוח חובה, המעוגן בחוק ומהווה תנאי לנסיעה על כל סוג של כלי רכב, גם ביטוח מקיף הפך פופולארי יותר. בנוסף, בכל שלב ברכישת ביטוח חובה ניתן להתייעץ עם גורמי מקצוע ולבדוק מהם התנאים המתאימים לנו בצורה ספציפית. לעיתים נגלה כי ביטוח חובה הוא הוצאה זולה יותר ממה שחשבנו, מבלי לוותר על הפריבילגיות והזכויות העומדות לרשותנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב