דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב תודה כשיטה מקורית ופשוטה לשימור לקוחות 

מאת    [ 12/03/2012 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 6196 פעמים ]

כולנו יודעים כמה קשה להשיג לקוח חדש, בעיקר במכירה מעסק לעסק. העולם בחוץ תחרותי ביותר דרושה חכמה, עקביות והמון סבלנות ומעקב על מנת להשיג לקוח חדש.

אנו משתמשים במגוון שיטות כמו דוור ישיר, פליירים, עלון, הצעת מבצע, טלמרקטינג, אי מייל, שיחה אישית פרסום - והסטטיסטיקה פועלת, מה לעשות. המספרים תמיד קטנים.
איך מגיעים ביתר קלות ללקוחות חדשים?
דרך הלקוחות הקיימים
בונים מנגנון של הפניות, מובנה או ספונטני. מבקשים מלקוחות להפנות אלינו חברים או קולגות, ופונים אליהם.
הרווח כפול ומכופל: גם מקבלים שמות בחינם (ללא מאמץ פרסומי), וגם מקבלים שמות "חצי חמים".
הפניה הטלפונית קלה יותר.
תמיד שווה קודם כל למצות שיטה זו, לפני השקעה בפרסום וקידום מכירות לגיוס לקוחות לא מוכרים לגמרי.

 אבל מה אנו עושים כדי שלקוחות קיימים לא יעלמו?

הרי כל איש מכירות לומד כבר ביום הראשון שלשמור על לקוח יותר קל, זול מהיר ומשתלם מאשר לאתר לקוח חדש.

רובנו לא עושים מספיק. רובנו גם לא מקיימים מעקב אחר לקוחות ולא יודעים כשלקוח נטש, בעיקר אם אופי המוצר הוא ברכישה בתדירות נמוכה (הזמנה בבית דפוס אחת לחצי שנה, טיפול רכב במוסך אחת לחצי שנה, ועוד ועוד ).

והנה שיטה פשוטה לשמר את הלקוח החדש שהצטרף.

נודה לו  "בהפגנתיות" על הצטרפותו אלינו.    

חברת שליחויות נהגה לשלוח שליח משלה עם פרח אחד, לכל לקוח חדש - יום אחרי המשלוח, עם מכתב תודה.

גם על משלוח אחד. אתם מתארים לעצמכם שהלקוח יפנה לחברה אחרת ?

מכתב אישי של "תודה" על השימוש בשירותינו או רכישת מוצרנו, היא כלי חזק ביותר לבניית נאמנות לקוחות.

כלי שאנו לא נוהגים להשתמש בו. אנשים אוהבים הערכה. כל כך פשוט.

זוכרים שלפני שנים רבות היה נהוג לשלוח מכתב תודה על מתנות שנתקבלו בחתונות או בר מצוות?

לקוחות = אנשים.  

אנשים אוהבים הערכה

הערכה = יחס אישי = הענקת ערך מוסף לחברה

יחס אישי והמשהו הנוסף = נאמנות הלקוח.

אבל…  לא לשכוח גם את הלקוחות הקיימים. מידי פעם לאמר תודה.  

זה פועל גם על צרכנים תארו לכם שהייתי מקבל מכתב מחברת הגז שלי - תודה שאתם משתמשים בשירותי הגז שלנו. מוזר?
אבל מדקדק.

ומחברת הסלולר? ומן המוסך שלי לאחר מתן שירות לרכב? ומבית הדפוס שלי לאחר הדפסת פנקסים?   

דני קרני יועץ שיווק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב