דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת מלגזה 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2336 פעמים ]

מלגזות הן נושא מדובר מאוד בקרב בעלי מפעלים ומפעילים של ארגונים ומחסנים גדולים הדורשים שינוע אינטנסיבי של סחורה ממקום למקום בתדירות גבוהה.
מלגזות ניתן לראות בקיבוצים רבים, מושבים וכמובן בכל מפעל בארץ חייבת להיות לפחות מלגזה אחת לשינוע הסחורה איזו שלא תהיה, גם כאשר מדובר בסחורה שהיא לכאורה קלת משקל מפעלים מייצרים כמויות אדירות ממנה מה שהופך מוצר קל בכמויות גדולות להיות משא כבד.

ההתלבטות הגדולה ביותר העומדת בפני אנשי הרכש באותם מפעלים היא, לאיזה סוג של מלגזות להפנות את התקציב? מצד אחד על המלגזה לעמוד בכל דרישות העבודה הנמצאות במקום ומצד שני המחיר שלה חייב להיות במסגרת התקציב שלא תמיד מספק לרכישת המוצר האולטימטיבי או המספק.

קריטריונים לבחירת מלגזה
לפני שנבין איך למצוא מלגזה איכותית במחיר איכותי, צריך להבין מהן דרישות העבודה מהמלגזה, האם היא צריכה להניף משקל כבד? האם היא צריכה להיות אקונומית? מהו התקציב החודשי לטיפולים שוטפים ותדלוקים? האם המלגזה עובדת במקומות סגורים ואסור שתפלוט גזים רעילים?

כאשר עונים על השאלות הללו, ניתן לקבל אומדן ראשוני לגבי הנתונים הדרושים מהמלגזה, כעת כל מה שנותר לעשות הוא סקר שוק, בו חשוב לבדוק את יכולת ההרמה (במשקל) של המלגזה, תוך התחשבות בעבודות עליה לבצע בשטח.
נושא האחריות הוא חשוב מאוד כאשר מדובר בכלי מכני סבוך ויקר, מלגזות אינן נמדדות בקילומטראז' אלא במספר שעות העבודה (בדומה לכלי עבודה נוספים כמו טרקטורונים) ואילו מלגזה חדשה צריכה להגיע עם מספר שעות עבודה מאופס.

במידה ולאחר סקר שוק במגוון ספקיות המלגזות השונות, לא נמצאה מלגזה שעונה על התקציב, הדרך בה בוחרים מרבית הקונים היא מלגזות יד שניה שאותן ניתן לקנות ממפעל שנסגר, סוחרי מלגזות ויבואנים שמיבאים לארץ מלגזות משומשות איכותיות ובמרבית הפעמים מדובר במלגזות שעברו שיפוץ כללי ונמסרות עם אחריות לשנה שלמה.
היתרון בקניית מלגזות מיד שניה היא כמובן העלות הנמוכה ביחס למלגזות המשומשות, ההבדלים באים לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים, בעוד שמלגזה משומשת במצב טוב עונה על הצרכים למשך שנים וירידת הערך שלה מזערית ביחס למלגזה חדשה.

בין אם מדובר במלגזות חדשות או ישנות, הנושא החשוב ביותר להצמד אליו מלבד המענה על הקריטריונים של העבודה הדרושה מהמלגזה הוא כאמור נושא האחריות.
יבואנים נוהגים לספק אחריות מקיפה של 12 חודשים על מלגזות משומשות בעוד שבמלגזות חדשות האחריות יכולה לנוע בין שנה לשלוש שנים למעט מקרים חריגים של עבודה מרובה (בדומה לאחריות רכב על זמן או קילומטראז') עם זאת כאשר בוחרים ספק מלגזות בסופו של דבר מומלץ לבדוק את תנאי האחריות ואת הכיסוי הכלול בה, במטרה לבטח את איכות העבודה ואת ההשקעה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב