דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סינדרלה. גרסת ה-NBA - סיפורו המדהים של ג'רמי לין - יורי גנקין 

מאת    [ 09/03/2012 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 3747 פעמים ]

סינדרלה. גרסת ה-NBA – סיפורו המדהים של ג'רמי לין - יורי גנקין

שחקן הכדורסל ג'רמי לין הוא השם החם ביותר בניו יורק מזה שבועיים. כולם מדברים על הילד הצנום שכבש בסערה את קבוצת הכדורסל האהודה אך בה בעת גם הכושלת של העיר – הניו יורק ניקס. האמריקאי ממוצא טאיווני הוא לא האתלט המרשים ביותר שתפגשו וסביר להניח שהוא גם לא יהיה הבחירה הראשונה שלכם לפרסומת שתביימו אבל הלב והנשמה של הכוכב העולה, יחד עם הטירוף האמריקאי הפכו את ג'רמי לין למותג הגדול ביותר של העונה.

כדי להבין לעומק את היקפה של תופעת ה-Linsanity ראוי לציין נתון מספרי חסר תקדים לפיו מאז ה-4 בפברואר (מועד משחקו הראשון של לין) ועד לרגע כתיבת הדברים עלה שווי המנייה של החברה אשר מנהלת את הניקס בלא פחות מ-8%, למי שתוהה, מדובר ביותר מ-150 מיליון דולר במספרים אבסולוטיים. מחישוב שערך הירחון הכלכלי פורבס עולה כי ערכו של המותג ג'רמי לין עומד בימים אלה על לא פחות מ-14 מיליון דולר. לכל אלה ניתן להוסיף את הגידול החד בשיעור הרייטינג של הניקס (66%) ואת הפיכתו של של לין לכוכב טוויטר שאוזכר בתקופה האחרונה יותר מ-150,000 פעמים על ידי גולשי האתר. בחשבונו של לין אגב תוכלו למצוא לא פחות מ-480,000 עוקבים.

ג'רמי לין הוא דוגמה יוצאת מן הכלל לאופן בו אדם יכול להפוך לכוכב ענק בין לילה – אך לא רק היכולת על המגרש הפכה אותו לסנסציה בקנה מידה עולמי – מהם אם כן אותם המרכיבים שמייצרים את הערך המוסף?

שוק אטרקטיבי – בטרם הגיע לניו-יורק ניקס נחתך לין ממספר קבוצות בליגה הטובה בעולם. היו שדיווחו כי במהלך הקיץ ניהל לין משא ומתן על הצטרפות עם לא אחרת ממכבי תל-אביב אך בסופו של דבר החליט לנסות שוב את מזלו ב-NBA והיתר היסטוריה. כך או כך, לעובדה כי מדובר בניו-יורק תפקיד גדול מאוד בהיסטריה סביב לין. ניו-יורק היא העיר הכי בולטת בארצות הברית (עם כל הכבוד ללוס אנג'לס) ועל אף הכשלונות המקצועיים של קבוצת הכדורסל של העיר בעשורים האחרונים – עדיין מדובר בארגון שכמעט כל שחקן באשר הוא רוצה להיות חלק ממנו. המדיסון סקוור גארדן (MSG), אולמה הביתי של הקבוצה מוכר גם בתור "המכה של הכדורסל". כל המשתנים הללו הופכים את ניו-יורק לעיר שבה כל סיפור קטן יכול להפוך  לענק. תארו לעצמכם מה קורה כשהסיפור הוא לא כל כך קטן מלכתחילה.

המוצא – המתאגרף האמריקאי פלויד מייות'ר אמר לפני כשבוע שהייפ סביב ג'רמי לין נובע במידה רבה מהעובדה שמדובר בבחור צעיר ולבן ממוצא אסיאתי. לא בדיוק האב-טיפוס הממוצע של כוכב ה-NBA. רבים טענו כי מדובר באמירה בעלת גוון גזעני אך בפועל לא ניתן לשלול אותה לחלוטין שכן לין לא ניחן בנתונים הטבעיים המאפיינים שחקני כדורסל מובילים כמו לברון ג'יימס או דוויט הווארד, מבנה גופו הצנום ובמידה רבה גם צבע העור שלו ומוצאו רק מגדילים את ההתלהבות מהכוכב החדש.

מגשים החלום האמריקאי  - מעל הכל לין מסמן את התגשמותו של "החלום האמריקאי" בגרסתו הקלאסית. ג'רמי לין הראה לארצות הברית כולה שהעבודה הקשה משתלמת על אף כל הקשיים והמכשולים לאורך הדרך. במילים אחרות, ג'רמי לין הוא לא רק שחקן כדורסל מוכשר כי אם בעיקר מופת לחיקוי שהפך לאליל – וזוהי אבן היסוד של המותג. סוד ההצלחה של כל מותג טמון בערכים אותם הוא טומן בחובו. כוח הרצון וההחלטיות של לין בצירוף היכולת להתאושש ממפלות מקצועיות קודמות הופכות אותו לסיפור הגדול ביותר של העונה ולמותג בהתהוות שנמצא רק בתחילת דרכו.

כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -  מייסד ומנהל The Brand 


מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב