דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצוף אבן משתלבת טבעית 

מאת    [ 08/03/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2831 פעמים ]

????

אם נסיט את ראשנו מטה כאשר אנו מסתובבים בשטחים ציבוריים, פארקים, רחובות ובעצם כל משטח מרוצף בארץ נשים לב שהרוב המכריע של הריצופים אלו ריצופים באבן משתלבת. לעומת זאת, אם נסתובב ברחבי אירופה: שוויץ, גרמניה, צרפת, איטליה ועוד ונסיט שוב פעם את ראשנו מטה נגלה גם שהרוב המכריע אלו אבנים משתלבות. אז מה בעצם עושה את הקסם ונותן לרחובות אירופה מראה הרבה יותר יפה מהארץ???

הסוד הגדול הוא הטבע... באירופה משתמשים בריצוף מאבן טבעית, לעומת שבארץ רוב הריצוף הוא מאבן תעשייתית, כלומר חיקוי זול של אבן טבעית. כבר גדולים ורבים ובתחומים שונים ניסו לחקות את הטבע ללא הצלחה... אמנם מחירם של האבנים המתועשת זול יותר אך לא ניתן להשיג איתן את המראה הרצוי: הם יגיעו בצבעים אחידים מדי וצורות ישרות מדי ועשויות מדי, לעומת אבן טבעית שהשתלבותה אחת עם השנייה מעניקה מראה אחיד ורציף ולא מעושה מדי.

מעבר לכך אבן טבעית רק משתבחת עם השנים ונעשית יפה יותר ויותר עם הזמן ובניגוד לאבן תעשייתית שעם הזמן תדהה ותחזור לבסיס הטבעי שלא שהוא בעצם בטון... כך שלא חשוב באיזה צבע יצבעו אותה הזמן יעשה את שלו.

כיום תחום אדריכלות נוף בארץ מתפתח מאוד ובכל תכנון של איזור מסוים או בניין משתמשים גם באדריכל נוף. כאשר המתכנן רוצה ליצור מראה מיוחד ושונה הוא עושה שימוש באבן טבעית. כאשר יוצרים משטחי ריצוף באבן טבעית אין צורך לנסות וליצור בכוח אלמנטים שונים ומיוחדים מפני שהריצוף עצמו כבר נותן את הייחודיות והיופי.

כמובן שגם בתחום זה קיימים מגוון של סוגים וצבעים, החל מאבני גרניט שניתן להשיגם בשלל גוונים, אבני בזלת ועוד... אבנים אלו חזקות מאוד, אינן נשברות וכמעט שאין בהן בלאי כך שלא צריך לדאוג ולחשוש למשך השנים.

מבחינת מעשית, השימוש באבן טבעית קל ופשוט ואינו מצריך ידע מסויים והתמקצעות, דרך היישום של ריצוף אבן היא זהה לדרכי יישום של אבנים משתלבות כך שאין מה לחשוש מבחינה זו. ניתן לשלב גם אבני תיחום, אדני בזלת וסוגים של מדרגות אבן.

מבחינת המחירים כיום ניתן להשיג אבנים טבעיות במחירים דומים לאלו התעשייתיות ואם אנו מסתכלים על הטווח הארוך חוסר הצורך בתיקונים והחלפות נותן לאבן הטבעית יתרון משמעותי. אנו רואים בשטחים רבים שמרוצפים באבנים משתלבות תעשייתיות שישנם הרבה אבנים שבורות, הרבה שקעים, שורשים של עצים שמרימים אותם. דבר זה מסוכן מאוד לעוברי אורח ומהווה מקור רציני לתביעות ובעיות. באבן טבעית כמעט ולא נראה דברים אלו מפני שהאבן חזקה ועמידה הרבה יותר.

מעצבת נוף - התמחות בשילוב אבן טבעית www.tufit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב