דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפים בחדרי ילדים 

מאת    [ 07/03/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 4655 פעמים ]

מדפים בחדרי ילדים – הפיתרון הזמין והנוח לבעיות הבלגן והמחסור באחסון במרחב האישי של הילד, במיוחד כאשר המדפים מותקנים בגובה נגיש עבורו.

 

כאשר אנו באים לעצב חדר ילדים אנו חושבים על חלל מואר, צבעוני אך בהיר, נעים, יצירתי ובעל מרחב פנוי המאפשר לילד לשחק ולבנות עולמות בדמיון תוך כדי. כל אלו הינן נקודות חשובות בעיצוב החלל, אולם הן מתנגשות לא אחת עם המציאות לאחר שהילד נכנס פנימה. או אז הצעצועים מתחילים להתפזר, אחריהם הספרים, דברים מושלכים בכל מקום, ועד מהרה נוצר חלל עמוס ומבולגן, שונה כל כך ממה שדמיינו. הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא התקנת מדפים.

 

פיתרון בעיות האחסון בחדר ילדים באמצעות מדפים

 

כדי לתכנן מרחב פתוח, פנוי ואוורירי, עלינו לחשוב ראשית על דרך לאחסן את כל חפציו של הילד באופן שלא יתפזר בכל החדר, אך מנגד, שעדיין חפציו יהיו נגישים עבורו בכל אימת שיצטרך. ארונות הן פיתרון אחד, ולצדם – מדפים לחדרי ילדים.

 

היתרון הגדול של מדפים עבור הילד הוא בכך שהחפצים המסודרים עליהם אינם סגורים מאחורי דלת. הם נמצאים ממש שם, מול עיניו, רק להושיט היד ולקחת. ילדים אוהבים לראות לנגד עיניהם את הצעצועים והספרים האהובים עליהם, והסידור על גבי מדפים מציג את כל חפציהם לראווה ויוצר תחושה של נגישות מיידית. יתרה מזאת, ההצבה הגלויה מושכת את הילד לקחת ספר מן המדף ולקרוא, כי הוא אינו חבוי מן העין ונשכח מן הלב במגירה או בארון סגור.

 

מיקום המדפים בחדר הילדים

 

חשוב לזכור שאנו מעצבים את החדר עבור הילדים, ולכן צריכים להסתכל על הדברים שבו מראות עיניהם. מדפים גבוהים, בגובה העיניים שלנו, טובים עבורנו – אך לא לילד נמוך קומה, שאינו יכול להגיע אליהם.

 

בהצבת מדפים בחדר חשבו על הגובה המתאים לילד. אלא אם מדובר בחפצים לראווה (לראותם בלבד), עדיף למקם את המדפים נמוך יותר ולא בגובה רב, כדי שהילד יוכל לגשת לחפצים בעצמו ללא עזרה. כדאי גם לזכור שילדים לעתים מנסים לחפש פתרונות נגישות למדפים גבוהים מדי עבורם, כמו טיפוס על כסא או על חפצים אחרים, ואזי הם עלולים ליפול. הצבת המדפים בגובה מתאים תחסוך מכם בעיות שכאלו.

 

פתרונות מודולאריים

 

למי שאינו בטוח באשר לכמות המדפים הדרושה לו או לגובהם, נציע את האפשרות של מערכות מדפים מודולאריות. אלו מאפשרות הרכבה על פי צורך בחלקים או ביחידות, כאשר תמיד ניתן להגדיל או להקטין את המערכת כדי להתאימה לשינויים הדרושים. ישנם פתרונות מודולאריים למדפים לחדרי ילדים שהינם צבעוניים ויצירתיים במיוחד, באופן המשתלב בצורה נפלאה במראה החדר המעוצב.

 עוד על מדפים ועיצוב

דנה מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב