דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 4.3.12 

מאת    [ 06/03/2012 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 2070 פעמים ]

תל-אביב: פניית הפרסה של אחד-העם

האם המדדים בת"א שינו כיוון באמצע השבוע החולף, ועברו ליישר קו עם מגמת העליות בבורסות העולם? שני המדדים הידרדרו לנקודות שפל בשלושת ימי המחסר הראשונים של השבוע החולף – ואז ביצעו פניית פרסה חדה, וחזרו לעליות נאות בימים רביעי וחמישי. החזרה לעליות בת"א הושפעה מהמשך המגמה הירוקה מסביב לגלובוס – אלא שלצערם של המשקיעים בת"א, דווקא ביום שישי נעצרו העליות בעולם, וכל מדדי וול-סטריט ומרבית מדדי אירופה ננעלו בירידות. הבורסה שברחוב אחד-העם חוזרת אם כן לפעילות היום, ללא רוח גבית ברורה מהנעילה בעולם ביום שישי.

ובמונחים מספריים: מדד ת"א 25, שהידרדר ביום שלישי האחרון לשפל של 1,065.7 נקודות, התאושש בשני ימי המסחר האחרונים וננעל ברמה של 1,091.98 נקודות – שחיקה של 0.5% בסיכום השבועי. מדד ת"א 100, שנפל ביום שלישי עד ל-976.44 נקודות, חזר עד יום חמישי לרמה של 999.19 נקודות – שחיקה שבועית של 0.1% ופחות מנקודה מערכו. הסוחר חד-העין בוודאי שם לב שהמדדים התל-אביביים לא הצליחו לצוף בחזרה אל מעל לנקודות הציון הפסיכולוגיות של 1,100 נקודות למדד ת"א 25 ו-1,000 נקודות לת"א 100. אם יצליחו המדדים לשבור את המחסומים הללו הדבר עשוי להוות סימן חיובי להמשך – אך אם יפלו המדדים אל מתחת לנקודות השפל של יום שלילי שעבר, זה עלול להעיד על גל חדש של ירידות. ניתן לסחור במדדים באמצעות אופציות בינאריות באתר איזיטרייד.

בימים הקרובים, לאתרי החדשות (לא רק הכלכליות) בעולם כולו תהיה זווית ישראלית: ברחבי הגלובוס עתידים לעקוב אחר הדיווחים מפגישתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, שצפויה להיערך ביום שני השבוע. השניים ידונו קודם כל בנושא האיראני, כאשר לפי ההערכות ינסה אובמה למנוע אפשרות לתקיפה ישראלית באיראן. לפגישה יהיו השלכות כלכליות מובהקות: תוצאותיה ישפיעו באופן ישיר על מחיר הנפט. כזכור, רק ביום חמישי קפץ הנפט אל מעל ל-110 דולר לחבית בעקבות דיווח שגוי בטלוויזיה האיראנית אודות פיצוצים במתקני נפט סעודיים. ביום שישי נרגע מחיר הנפט וירד ל-106.7 דולר לחבית, בין היתר בעקבות התבטאויות של אובמה בריאיון עיתונאי, לפיהן תקיפה ללא אזהרה באיראן תהיה שגויה.

בזירת המט"ח התחזק בשבוע החולף הדולר אל מול השקל, ושערו היציג ננעל ביום שישי על 3.791 ש"ח. ביום שני האחרון הודיע נגיד בנק ישראל כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי, ברמה של 2.5%.

בעולם: המדדים עצרו ביום שישי כדי לקחת נשימה

שבוע נוסף של עליות עבר על מרבית המדדים בעולם: ה-S&P 500 ממשיך להימצא ברמת שיא של 4 שנים, מדד הנאסד"ק ממשיך לטפס באיטיות לעבר נקודות הציון של 3,000 נקודות שאליה לא הגיע מאז התפוצצות בועת ההיי-טק בראשית העשור הקודם, וגם המדדים האירופים הצליחו לרשום עליות בסיכום שבועי. ועם זאת, השבוע הירוק הסתיים דווקא ביום אדום, כמעט ללא יוצאים מהכלל.

מרבית האנליסטים שצוטטו באתרים הפיננסיים המובילים סירבו להתרגש מהעצירה של יום שישי, והיה גם מי שתיאר זאת כ"הפסקה ללקיחת אוויר". באותו היום, שבו כמובן הבורסה הישראלית כבר יצאה לחופשת סוף השבוע שלה, נרשמו ירידות של 0.3% ב-S&P 500, 0.4% בנאסד"ק ונקודות בודדות במדד הדאו ג'ונס. באירופה באותו היום נפלו הפוטסי הבריטי והדאקס הגרמני 0.3% כל אחד, בעוד הקאק הצרפתי מצליח לטפס נקודות בודדות. בסיכום שבועי טיפס הנאסד"ק 0.4%, ה-S&P 500 הוסיף 0.3%, ואילו הדאו ג'ונס הפחית מערכו נקודות בודדות, או פחות מ-0.1%.

הסיפור הכלכלי המרכזי של השבוע החולף היה ההקלה המונטירית של הבנק המרכזי האירופי, שחילק ל-800 בנקים מרחבי היבשת הלוואות ל-3 שנים בסך כולל של 529 מיליארד דולר. רבים מהבנקים הללו משקיעים את הכסף ברכישת אגרות-חוב של מדינות אירופה השונות, מה שעשוי להקל על יכולתן של הממשלות האירופיות לממן את עצמן – אך לסבך את אותם הבנקים ואת אירופה כולה במקרה של התחדשות החשש ממשבר החוב.

בסוף השבוע הגיעו חדשות נוספות מכיוונה של אירופה: מצד אחד, חתמו מרבית מדינות האיחוד על אמנה פיסקלית חדשה, שנועדה להוות מסגרת מחייבת שתאסור על ממשלות לרשום גרעונות כבדים. מאידך, סוכנות הדירוג מודי הודיעה בסוף השבוע על נפילתו של האג"ח היווני אל תחתית הדירוג – לדעת האנליסטים של מודי יוון לא תחזיר את חובותיה על אף התספורות ותוכנית החילוץ.

בזירת המט"ח נפל היורו 1.9% למול המטבע האמריקני, וכעת יורו אחד שווה 1.3198 דולר. למול הין נפל המטבע האירופי 1.1%, בעוד הדולר מתחזק 0.8% למול המטבע היפני. ביום שישי, תופנה תשומת הלב העולמית לעבר נתוני האבטלה בארה"ב, שצפויים להיוותר על 8.3%. הפתעה לטובה עשוייה להביא לעלייה בשער הדולר, ולעליות בשוקי המניות.

כדאי לשים לב השבוע: אפל שווה חצי טריליון דולר – האם העליות יימשכו?

סטיב ג'ובס יכול לחייך בקברו: מניית חברת המחשבים והטכנולוגיה שהקים ממשיכה את מגמת הנסיקה. המנייה, שרק בסוף 2011 עוד נסחרה במחירים שמתחת ל-400 דולר, הגיעה ביום שישי למחיר של 545.18 דולר, המייצג שווי שוק מדהים של 508 מיליארד דולר, יותר מהתוצר הכולל של מדינות בסדר הגודל של סעודיה או שבדיה. בכך הופכת אפל לחברה החמישית בהיסטוריה שמגיעה לשווי-שוק של למעלה מחצי טריליון דולר – כאשר כל האחרות נסחרות כיום בפחות מכך.

מה מניע את גל העליות במניית אפל? המגמה נסחרה במגמת עלייה כבר בסוף דצמבר, אך החלה לנסוק לאחר ששברה את כל התחזיות בדו"ח החשבונאי לסיכום הרבעון הרביעי. ספקולציה לפיה החברה צפויה להשיק בשבוע הקרוב את האייפד 3. אם ההשקה תתקיים ותתקבל בהתלהבות הדבר עשוי לשלוח את אפל לשיאים חדשים – אך באותה מידה ייתכן והחברה תאכזב, ותימנע מלהשיק דור חדש לחלוטין של הטאבלט היוקרתי.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב