דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפקט ארגז החול של גוגל 

מאת    [ 29/10/2005 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 8110 פעמים ]

תאוריית ארגז החול הוא שם שניתן על ידי מקדמי אתרים לתופעה בלתי מוסברת שהחלה להשפיע על תוצאות החיפוש של גוגל סביבות אמצע שנת 2004. המאפיינים הנפוצים ביותר של התופעה הם אתר חדש שנרשם לאחרונה, ולפני זמן קצר הופיע בפעם הראשונה בתוצאות החיפוש של גוגל. בתקופה הראשונה האתר יופיע בצורה טובה בתוצאות החיפוש, אך לאחר תקופה מסויימת, האתר פשוט נעלם מתוצאות החיפוש לתקופה ארוכה. לתקופה זו ניתן השם "ארגז החול".

חשוב להדגיש: מדובר באתרים חדשים ולא בדפים חדשים באתרים קיימים.

על מי משפיע אפקט ארגז החול

אפקט ארגז החול משפיע על אתרים שנרשמו החל ממרץ 2004. התופעה אינה מושפעת מרמת ה-pagerank של האתר, רמת האופטימיזציה של הדפים, כמות הקישורים הנכנסים או מכמות המידע האיכותי הקיים באתר. התופעה לא תלויה בקטגוריות או מילות חיפוש מסויימות. היא יכולה לקרות לכל אתר חדש באשר הוא.

נראה כי היציאה מארגז החול נעשית בקבוצות. דוגמא ליציאה מאסיבית מארגז החול קיבלנו בתחילת פברואר 2005, בעת עדכון גוגל גדול שנערך באותו זמן.

חוסר ההבחנה המוחלט של התופעה גורם להשערה כי מדובר באפקט הנובע מן האלגוריתם של גוגל.

כיצד נלחמים בתופעה?

מאחר וברור כי מדובר בתופעה הקשורה לגילו של האתר, אז ניתן לומר שני דברים בנושא:

- עדיף לבצע אופטימיזציה של אתר קיים מאשר להקים אתר חדש.
- אם אתם בכל זאת צריכים אתר חדש (עם דומיין חדש), אז העלו אליו מספר דפים כבר בתחילת פיתוח האתר ודאגו שדפים אלו יסרקו על ידי גוגל. במקביל, התחילו בהשגת קישורים אל האתר החדש. בכך תוכלו להוסיף את תקופת הפיתוח לוותק של האתר.

נראה כי מעבר לכך, כל מה שנותר לעשות הוא לבצע פעולות קידום אתרים טובות, כך שכאשר האתר שלכם יצא מארגז החול, אז הוא יופיע ישירות במיקום גבוה.

הסברים אפשריים לתופעה

קיימים מספר הסברים לתופעת ארגז החול, אך כולם נשארו בגדר תאורייה לאור השקט המוחלט עליו שומרים אנשי גוגל. הבעיה הגדולה במציאת הסבר היא בכך שהתופעה מונעת גם מאתרים טובים להופיע, ובכך למעשה מורידה את איכות תוצאות החיפוש. אז ברור כי התופעה קשורה בגילו של האתר, אך נשארה השאלה מדוע?

הדעה שלי בנושא (והיא רק דעה) היא כי מטרת האפקט היא למנוע תופעת אתרי מטאור, הנדחפים באמצעות קניית קישורים מאסיבית. דעתי היא כי תקופת ההמתנה היא לא על האתר, אלא על הקישורים המפנים אליו. בצורה זו, קישור חדש אל דף אינטרנט נכנס לתקופת המתנה עד שהוא מתחיל להשפיע. לאתרים חדשים יש רק קישורים חדשים, אז הם אלו שנפגעים בצורה הקשה ביותר.

כיצד האפקט פוגע במוכרי הקישורים? חישבו על כך שאתם צריכים לקנות קישור מאתר המוכר קישורים, לשלם עליו כסף רב, ולא לדעת מתי הקישור יתחיל לתת תוצאות.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.
http://www.seoisrael.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב