דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת הבריאות 

מאת    [ 05/03/2012 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1708 פעמים ]

??

?

ההורים של נועה הגיעו אלי עם בעיה שהמון הורים מתמודדים אתה. נועה נראית להם קצת מלאה, רופאת הילדים אפילו קצת העירה שהמשקל שלה גבוה לעומת הגובה ושצריך לקחת אותה לתזונאית. אז מה עושים? הם אמרו לי, הילדה בת 4, בגיל הזה? כבר זה מתחיל?...

אתם יודעים, אמרתי להם דימוי הגוף שלנו נקבע בשנות הילדות וההתבגרות. אחרי השנים האלו דימוי הגוף כבר דיי קבוע ומי שהיתה "מלאה" בגילאים הצעירים סביר להניח שתרגיש מלאה גם בחייה הבוגרים. ילדה שמרגישה שמנה ע"י החברה, וע"י הוריה במיוחד תמיד תלך בהרגשה שהיא כזו. וזוהי הרגשה נוראית. לכן הדבר הראשון שהנחיתי את ההורים של נועה לעשות זה לאהוב אותה כמו שהיא, אף פעם לא "לרדת" עליה או להגיד לה- את צריכה דיאטה.

אז מהי השיטה הנכונה? השיטה היא לדבר בשפת הבריאות! אוכל אוכלים כי צריך להיות חזקים ובריאים, באוכל יש המון רכיבים שיתרמו לנו להרגיש טוב. ויטמינים יתנו לנו כוח, נוכל לשחק לרוץ ולקפוץ ויהיו לנו המון אנרגיות טובות. מתוקים אוכלים כקינוח בסיום הארוחה כדי לסיים את הארוחה עם טעם טוב ולא כארוחה בפני עצמה או כמתנה על משהו או הפתעה או פיצוי. לא מגבילים בכמויות האוכל בארוחות, מגבילים רק בנשנושים. ולא מרגישים צורך לנשנש הרבה כי אוכלים טוב בארוחות. דבר גורר דבר, הסברתי להם שנועה לא תנשנש הרבה ותגיע רעבה לארוחה, ברגע שהיא תגיע רעבה היא תאכל את הארוחה בצורה נכונה ומלאה ולא תרעב לנשנושים וכך יוצאים ממעגל הנשנשת...

בארוחה גם אם נראה לכם שהיא אוכלת יותר מאחיה או יותר מהרגיל לא מעירים ולא מגבילים לכל ילד תיאבון משלו ואנו מכבדים זאת.  ניתן לה את האופציה לאכול מגוון רחב של מאכלים בארוחה החל מפסטה ועד קציצת הודו. מסלט ירקות גדול או ירקות חתוכים ועד מרק וירקות מבושלים...גם בערב כשנציע ביצה קשה, לחם מקמח מלא, גבינה לבנה 5%, טחינה, ירקות חתוכים או סלט, מרק, פשטידת ירקות וכו...ניתן לה את הבחירה של כמה שהיא רוצה ואיך שהיא רוצה. אבל כשבשעה 16:30 אחרי ארוחת צהריים טובה נועה רוצה לנשנש נאפשר לה לבחור משהו אחד מממתק ונכוון לפרי, חטיף אנרגיה ועוד...לא נשלב בתזונה חבילות שלמות של דובוניםבמבותביסליסוכריותשוקולדים וכו כי אלו אינם בריאים מלאי שמן ורכיבים שלא תורמים לנועה לגדילה וגם לא לשיניים. והנחיתי אותם שידברו בשפת הבריאות, שיהיו פתוחים ואמיתיים איתה  להסביר לנועה כמה ירקות, מרקים, ביצים, פירות ועוד ועוד הם בריאים לה ויגרמו לכך שתהיה גבוה, חזקה ויהיה לה המון כוח לשחק עם החברות ולעשות התעמלות כמו כולם. יש בהם ויטמינים ורכיבים שיגרמו לה להיות בריאה וחזקה. לא יהיו לה חורים בשיניים ויהיה לה כיף וטוב.

ההורים של נועה מספרים מפגישה לפגישה שיש מגמת שיפור עצומה...ממצב של כל הזמן לספור ולהגביל הם הגיעו למצב של לאפשר ולדבר בשפה שנועה שמחה ממנה וטוב לה. היא מנשנשת הרבה פחות משחקת הרבה יותר ומאושרת!!! מאושרת מהשפה החדשה של הבית, שפת הבריאות.

 

הילה כהן- נטורופתית R.Na
תזונאית טבעית.


http://www.tapuz.co.il/blog/net/userblog.aspx?Catid=13&folderName=arielcohen




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב