דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידע כללי על סוגי דבקים 

מאת    [ 04/03/2012 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 2362 פעמים ]

  כיום ישנם סוגי דבקים רבים המספקים פתרונות לתחזוקת הבית, משרדים, מפעלים תהליכים ושימושים שונים ברפואה וברפואת השיניים. חברות רבות מספקות פתרונות לצרכי הדבקה בעיקר במאה השנים האחרונות. בשנים האחרונות מוצרים המשמשים להדבקה וסוגי דבקים שונים הלכו והשתפרו וכעת ניתן למצוא דבקים ברמה גבוהה ביותר, לכל סוגי ההדבקה והחיבור של חומרים שונים. ישנן כיום חברות רבות המספקות דבקים מסוגים שונים, כמו למשל סרטי הדבקה לחיבור של שני חומרים יחד. סרטי הדבקה עשויים בדרך כלל מחומרים סינטטיים והפכו לאחרונה לאחד מן הפתרונות היעילים ביותר בצורות הדבקה שונות ומשונות.

 

מהו חומר דביק

 

  עד לפני כמה מאות שנים, חומרים דביקים היו חומרים טבעיים אשר בעזרתם ניתן היה לחבר שני חומרים ליחידה אחת. לרוב היו אלו צמחים שונים או סבונים אשר היו בעלי תכונות של דביקות ומתמזגות רק לאחר מכן החלו להופיע חומרים כימיים שונים אשר משמשים אותנו כיו להדבקה. ידוע גם על חומרים ששימשו להדבקה לפני אלפי שנים ובעזרתם יצרו כלי חרס או קרמיקה. בממצאים ארכיאולוגיים שונים נתגלו גם חומרי הדבקה העשויים מחומרים טבעיים עוד בתקופה של לפני הספירה.

 

המצרים הקדמוניים השתמשו בדבקים אשר יוצרו על ידי בעלי חיים כדי לחבר ולהתקין רהיטים שונים. כמו כן, גם חומרים העשויים משנהב. המצרים נחשבו לתרבות המתקדמת ביותר מבחינת צורת ההדבקה בתרבויות הקדומות. רק במאה ה-18 יוצר בהולנד הדבק המודרני הראשון בעת החדשה ומאוחר יותר השתמשו האנגלים בדבק הראשון שיוצר על ידי דגים. חומרים דביקים בימינו השתכללו רבות מאז אותה תקופה והפכו לדבקים אווריריים בעלי יכולות שונות המסוגלים להדביק את כל סוגי החומרים ומשמשים כיום את התעשיות השונות.

 

סוגי דבקים

 

-          דבק נוזלי – כולל את הדבקים האפוקסיים, דבקים אקריליים ודבקים מבניים, דבקים אנארוביים ודבקים חמים. בנוסף אפשר לציין בתחום הדבקים הנוזליים גם דבקים העשויים מפוליאוריתן ודבקים המבוססים על מים.

 

-          סרטי הדבקה – משמשים לחיבורים של חומרים כמו מתכות, פלסטיק או זכוכית. שימוש בסרטי הדבקה מצמצמים את הצורך בקדיחה ובדרך כלל שקופים ולא פוגעים במראה החומר.

 

-          דבק בהתזה  - ישנם חומרי הדבקה אשר מוכנים לשימוש בעזרת לחץ ונחשבים לבעלי יעילות מקסימאלית. דבקים אלו מיוצרים בעזרת נוסחאות מיוחדות אשר פותחו במיוחד לצרכיי הלקוח. אלו הם דבקים אשר בחלקם לא דליקים ועמידים בתנאים גבוהים של חום.

 

 

 

לינקשייק קידום אתרים - פתרונות ייחודיים לקידום אתרים באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב