דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת עוסק פטור 

מאת    [ 03/03/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 3257 פעמים ]

פתיחת עוסק פטור מאפשרת גם לעובדים שכירים או למי שמעוניינים בפתיחת עסק חדש ואין להם אמצעים או ידע האם העסק יצליח, להתחיל את צעדיהם הראשונים בעולם העסקים.

פתיחת עוסק פטור אפשרית לכל מי שמעוניין להקים עסק בישראל, מלבד מקצועות מסוימים אשר אינם רשאים לפעול במסגרת של עוסק פטור.

עוסק פטור למעשה פטור מתשלום מס ערך מוסף על עסקאותיו ואינו יכול לקזז מס ערך מוסף על התשומות המשמשות את עסקו. מס ערך מוסף הנו מס בשיעור 16% המוטל על ההכנסה של העוסק בגין כל עסקה אותה הוא מבצע. המטרה של מתן אפשרות לפתיחת עוסק פטור הנה להקל על מי שמחזור העסקאות שלהם נמוך, כ - 76 אלף שקלים בשנה בלבד.

היתרונות של עוסק פטור מתרכזים בעלות הניהול של העוסק, בעוד שפתיחת חברה או פתיחת עוסק מורשה מחייבים את בעלי העסקים בהוצאות חודשיות יחסית גבוהות, עלות הניהול של עוסק פטור הנה נמוכה, ולמעשה כוללת דיווחים רק למס הכנסה ולביטוח לאומי, בעוד שעוסקים מורשים נדרשים לדווח גם למע"מ.

פתיחת עוסק פטור נדרשת אצל שלוש רשויות המס, יש לפתוח תיק במע"מ ושם להגדיר את העוסק כעוסק פטור, אז יקבל העוסק פטור מדיווח חודשי למע"מ, לאחר מכן יש לפתוח תיק בביטוח לאומי, שם יש לבחון את ההגדרה המתאימה לעוסק הפטור, ישנה אפשרות לקבלת הקלות גם מבחינת ביטוח לאומי במידה והפעילות של  העוסק הנה בהיקף מצומצם במיוחד. לאחר מכן יש לפתוח תיק במס הכנסה, שם מתעניינים בהכנסה השנתית של העוסק הפטור אשר מתווספת להכנסותיו ממקורות ההכנסה הנוספים שלו.

חשוב לקיים את כלל החוקים והתקנות החלים על העוסק הפטור במטרה שלא לקבל קנסות אשר צוברים ריבית והצמדה מרשויות המס, ואף חמור מכך. העוסק הפטור מאפשר ליזמים להתחיל לפעול באופן עצמאי, הוא טומן בחובו סיכויים אך כמובן שגם סיכונים שבניהול עסק, חשוב לדעת לחנהל תזרים מזומנים וכן את המשמעות של הוצאות והכנסות בעסק ולשאוף לרווחיות.

העוסק הפטור נדרש להוציא קבלות על כסף שקיבל אך אינו רשאי להפיק חשבונית מס, זהו גם החסרון של העוסק הפטור מבחינת עולם העסקים. חברות רוצות לעשות עסקים עם גופים הנתפסים כרציניים, עוסק פטור לא תמיד נתפס ככזה, הרי כולם יודעים שמחזור העסקאות שלו מצומצם בהכרח שאחרת היה נדרש לפתוח עוסק פטור פטור או פתיחת חברה.

כמו כן, אנשים נוטים לסבור כי במידה והם עושים עסק עם עוסק פטור הם משלמים יותר שכן הם לא יכולים להתקזז על המע"מ בגין החשבונית, זאת בשל העובדה שעוסק פטור לא רשאי להפיק חשבונית מס. יחד עם זאת, בפועל ההפך הוא הנכון, העוסק הפטור יכול להרשות לעצמו לספק שירותים במחיר זול יותר בדיוק בגלל הסיבה שהוא לא נדרש לשלם מע"מ על הערך המוסף שלו, כלומר במידה והשירות ניתן לאדם אחר, אשר אין לו מה לעשות עם החשבונית על השירות, דווקא לעוסק הפטור יש יתרון על מי שעובד כעוסק מורשה ומחויב בהוספת 16% מע"מ על עסקאותיו.

שור רואי חשבון הנו אתר המתמחה בפתיחת עוסק פטור, וכן בייעוץ פיננסי למי שמעוניינים בפתיחת עסק עצמאי. משרדנו נותן שירות לעסקים קטנים רבים בשלבי ההקמה שלהם וכן לאחר מכן כאשר הם הופכים לעוסקים מורשים ואף לחברות מצליחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב