דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לייפות את האמת כדי לקבל כתבה? 

מאת    [ 03/03/2012 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1598 פעמים ]

זה נכון שדיוויד בואי ביקש ממך להופיע כזמרת הליווי שלו? כך הופתעה יום אחד זמרת לשמוע מעיתונאית*, כשלמעשה היא רק נפגשה עם אחד מהנגנים בלהקה של בואי. מסתבר שהיחצ"נית אותה שכרה החליטה – מיוזמתה- לייפות את האמת כדי להשיג לה כתבה בעיתון מוביל. אותה זמרת, שהאמת היא ערך חשוב בחייה תיקנה את העיתונאית, התנצלה במבוכה ואמרה שהיתה פה אי הבנה. כששמעתי את הסיפור הזה השבוע, הבנתי שאכן ישנם אנשי יחסי ציבור (לפחות אחת..) שפועלים כך. נכון שהמציאות בתקשורת קשה מאוד, נכון שכדי לקבל כיסוי רצוי שהאיטם יכיל אחד מהנ"ל: סקס, אלימות, דם, קונפליקט, כסף, או סלבס. הדרך הקלה ביותר להעלות ערך של אייטם, מכלי כמובן לפגוע בתדמית שלו, היא לקשר אותו לשמות מפורסמים. כשמדובר בשיתופי פעולה בחו"ל, קשה אולי להוכיח היה או לא היה, ואכן ב"ייפוי האמת" אפשר להשיג קמפיין וחשיפה יפה יותר. האם שווה לשלם את המחיר?
אם אתם שואלים אותי, בשום פנים ואופן אסור לשקר. כמובן שרצוי להעמיד תמיד בראש הקומוניקט את אותם קשרים הנותנים לאמן ערך, אמן שהופיע עם ריטה, גם אם זה היה כנגן מחליף בהופעה בודדת, רשאי לצרף את שמה לרשימה ללא פירושים, אך זו עדיין האמת. הידיעה שלי היא שהאמת היא היחידה ששורדת ושלשקר יש נטייה להתגלות, אם לא עכשיו בעתיד. נכון הדבר שבעתיים בעידן האינטרנט בו אפשר לעשות הצלבות. זה נכון שישנם עיתונאים רבים שרק מעתיקים את הקומוניקט, אבל ישנם גם רבים שעושים עבודה רצינית. בנוסף, ישנם אנשים רציניים שקוראים כתבות ויודעים לזהות אמת משקר, בנוסף איזה מין הרגשה זו היא לדעת, שהכתבה הושגה בעורמה. ההרגשה הרעה הזאת פוגעת במרחב האישי של האמן ותחסום אותו מהישגים.
לסיום אצטט את מה שאסתרית בלצן, מנהלת הקתדרה למוסיקה סיפרה לי כששאלתי אותה כיצד השיגה כתבה במוסף 7 ימים. העשייה שלי היתה כל כך גדולה, שאי אפשר היה להתעלם ממנה והם פנו אליי." יחסי הציבור מציגים את העשייה של האמן ואינם באים במקומה. כמובן שצריך לדעת איך להציג את העשייה, אך חשוב לציין שהיא העיקר, ושהיא צריכה לבוא ממקום אמיתי, ולא כחישוב להשגת פרסום, וכשהיא קורית ומצליחה, הפרסום גם הוא יגיע. והעיקר, האמן ייצור את האמת שלו, ולכך אין שום תחליף.   

 *הכתבה מתייחסת למקרה של חשיפה של אמנית, אך ניתן להבין ממנה גם על אמירת אמת בתחומים מסחריים. הכתבה מתבססת על מקרה אמיתי, הפרטים שונו.

הילה קומם, MA בתקשורת, אשת יחסי ציבור המתמחה בקידום מופעי תרבות איכותיים מייסדת משרד אוצר תרבות http://www.otzartarbut.com/ להרשמה לניוזלטר הנחות למופעי תרבות http://www.otzartarbut.com/newsletter.php הנחות למופע בניוזלטר אוצר תרבות http://www.otzartarbut.com/newsletter.php>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב