דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקופירייטינג עושה היסטוריה - חלק 1 

מאת    [ 02/03/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2021 פעמים ]

נסו לתאר לעצמכם סיטואציה בה אתם מחפשים מידע באינטרנט על מכונית שאתם מעוניינים לרכוש אבל לא מצליחים למצוא אתר אינטרנט שקשור ברכב הזה וגם לא מודעות Google ממומנות שמפנות אל החברה שמייצרת אותו. כיום, כל מי שגולש באינטרנט מצפה לקבל גישה קלה ומהירה למידע ספציפי ומפורט על כל ההיבטים של העניין אותו הוא מחפש תוך שניות מהגעתו לאתר. דינו של אתר חסר או גישה בעייתית לנתונים היא מעבר מהיר של הגולש לאתר מתחרה.

בעידן הקצבי שאנו חיים בו כיום, בו לכל בעל דוכן פלאפל יש אתר, דף נחיתה וקידום ממומן בגוגל, מלאכת הקופירייטר כרוכה בהעברת מידע חיוני וממוקד תוך זמן קצר. אם כן, מה הפלא שמיומנויות וטכניקות הקופירייטינג מתפתחות במהירות התואמת להתחדשות המדיום השיווקי המקוון. הקופירייטרים של היום חייבים להיות מסוגלים לתקשר באמצעות שלושה משפטים חדים, ולהעביר מסרים רבים במהירות ובבהירות.

תפקיד הקופירייטר בעולם הפרסום גדל באופן אקספוננטיאלי במאה וחמישים השנים האחרונות. כיום, מהפכת האינטרנט הביאה אינספור אתרי אינטרנט עסקיים, מגזינים מקוונים, שיטות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), בלוגים ואתרי רשתות חברתיות, כמו Myspace ו Facebookשמשנים במהירות את הדרך שבה העולם מתקשר. החברה בה אנו חיים משתנה מהר יותר מאשר בכל זמן אחר בהיסטוריה. ככל שהחברה משתנה, כך תחום הפרסום משתנה בהתאם. התקשורת העולמית בנויה כיום ממסרים מידיים שדורשים מהקופירייטרים להתאים את סגנונם בכדי להתחבר טקסטואלית עם הצרכנים. בכדי להבין זאת די להביט בנתונים - בשנת 2007 דורג הקופירייטינג כאחד מחמשת הקריירות הנחשקות במשק. מספר הקופירייטרים העצמאיים, המיומנים במלאכת הכתיבה, מעולם לא היה גבוה יותר.

תופעה מעניינת נצפתה בעולם לאחר פיגועי ה – 11 בספטמבר בניו-יורק - אנשים רבים בקשו להשיב לחייהם את החופש ואת השליטה, וכתוצאה מכך חיפשו הזדמנויות להרוויח כסף מהבית. באותו זמן בדיוק, החברות הבכירות במשק החלו להכיר בחשיבותה של כתיבה טובה כאמצעי מכירה, שיווק ויחסי ציבור, והביקוש לקופירייטינג איכותי הרקיע שחקים ושבר את שיאי כל הזמנים. בזמן שכתיבה עצמאית מן הבית היא לא דבר חדש, ההיצע והביקוש לקופירייטינג הגיעו לממדים אפיים.

הדרכה ולימודי המשך הפכו למפתח השמירה על כישורי קופירייטינג טובים ועדכניים. בעולם המורכב והמפולח שאנחנו חיים בו כיום, משווקים מחפשים קופירייטרים בעלי התמחויות כגון הבנה וניסיון בתחום הבריאות, הפיננסים או המשפטים, והתמחות בסוגי המדיומים שהם כותבים בהם כמו למשל, כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט בשיטת SEO, כתיבת קופי לקטלוגים ויכולת משוכללת להמציא שמות וסלוגנים לעסקים ולמוצרים.

בשבוע הבא נמשיך ונסקור את התפתחות תחום הקופירייטינג וכיצד הוא מושפע ומשפיע על המציאות ההולכת ומשתנה במהירות האור. רוצה לקרוא את המאמר עכשיו? לחץ כאן

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב