דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תקשורת באוניברסיטה או מכללה? 

מאת    [ 01/03/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2522 פעמים ]

לימודי תואר ראשון בתקשורת הם לימודים אשר צריכים לשלב הן פן תיאורטי והן פן מעשי, לפחות כפי שנתפסים על ידי הסטודנטים אשר מעוניינים להשתלב מאוחר יותר בתחום ורוצים לבוא עם ניסיון מעשי כלשהו. הלימודים התיאורטיים אומנם חשובים ביותר וכוללים גם סקירה של התפתחות התקשורת והמדיה בכל שלב, מה שמעניק לסטודנטים ידע כללי נרחב, אך לימודים אלו הם לא הכל והם לא נותנים לסטודנט את הידע המעשי לו הוא נזקק.

בעקבות רצון זה השאלה היכן ללמוד תואר ראשון בתקשורת היא משמעותית ביותר. באופן כללי תואר מאוניברסיטה נחשב לתואר ראשון יוקרתי יותר, אולם במקרים בהם יש צורך בניסיון מעשי פרקטי האוניברסיטה היא לאו דווקא המוסד המצטיין.

מכללות רבות חרטו על דגלן להיות כאלו אשר לצד הפן התיאורטי של מקצועות הנלמדים בהן הן יציעו לסטודנטים התנסות מעשית שלא יוכלו לקבל בשום מקום אחר. בתחום התקשורת הדבר בולט עוד יותר. די בקלות אפשר להבין שלמידה על מקצוע העיתונאות ועל ההתפתחות שלו לאורך השנים אינה זהה או מזכירה את העבודה העיתונאית, וסטודנטים אשר מעוניינים לעבוד כעיתונאים צריכים ללמוד כיצד לעשות כתבות שטח, לכתוב ולראיין.

אם מדברים על רדיו מובן שאין קשר בין למידה כיצד לשדר ברדיו, באולפן אמיתי ובשידור חי ולמול למידה תיאורטית על ההשפעות שיש לרדיו ועל תקשורת ההמונים. אין זה אומר שהרקע התיאורטי אינו חשוב, הוא חשוב ביותר, אבל עבור מי שמעוניין לעסוק בתחום הלכה ולמעשה ולא רק ללמוד עליו, המכללות הן שמציות את ההתנסות המעשית.

לדוגמא, מכללת עמק יזרעאל מקיימת פעם בשנה פסטיבל בתחום התקשורת אליו מגיעים מרצים בעלי שם בתחום התקשורת, פסטיבל שאין לו שום מתחרה באקדמיה. במכללה יש אולפן רדיו פעיל ומרבית מהמטלות שמבקשים מהסטודנטים במהלך הקורסים כוללות עשייה אמיתית כיצירת פרסומות.

מכללות אשר מתמחות בתחום מסוים הופכות במהרה לבעלות סמכות והתואר שהן מציעות הופך ללא פחות טוב משל כל אוניברסיטה. כך שמקומות עבודה יוכלו אפילו להעדיף סטודנט ממכללה מאשר סטודנט בעל תואר ראשון מאוניברסיטה הנחשבת "עיונית" מידי. 

אולי, לכן, כאשר מעוניינים בלימודי תואר ראשון בתחום שהעשייה בו חשובה ביותר כקולנוע, אומנות, תקשורת וביולוגיה חשוב לברר על מוסדות הלימוד אחד אחד מה הם מציעים ולא לקטלג אותם כמכללות ואוניברסיטאות ולהחליט לפי קטלוג זה. לא פעם יתברר כי דווקא המכללות יכולות להציע תואר ראשון מגוון יותר ועשיר יותר בעשייה אשר יהווה נקודת פתיחה טובה יותר בשוק העבודה.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב