דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד צריך לדעת להציג - טיפים ישימים לביצוע פרזנטציה מנצחת 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1908 פעמים ]

"החיים במה ואנחנו השחקנים" וויליאם שייקספיר. המשמעות היא שאתה מופיע כל הזמן מול לקוחות, ספקים ואחרים. פרזנטציה הינה תהליך תקשורתי של העברת מסר מהדובר לקהל המאזינים. תכנון מקדים עומד במרכזה של כל פרזנטציה. על מנת לבנות פרזנטציה משפיעה יש להתייחס לנקודות הבאות:

מהי מטרת הפרזנטציה?   להעביר מידע? להניע לפעולה? לשכנע? לבנות מערכת יחסים?

 מדוע דווקא אתה?   מה מייחד דווקא אותך? אחד הגורמים המהותיים להצלחתה של כל פרזנטציה הוא לשדר כלפי המאזינים ביטחון עצמי ובקיאות לגבי הנושא המדובר. עלייך להיות גמיש לשינויים, לדעת מתי לאלתר ומתי להגיב.

 מיהו קהל היעד?   מה הרקע שלו - מה הוא יודע על הנושא?

 מהו משך זמן הפרזנטציה?   על מנת להגיע לתזמון וקצב וכמו כן על מנת להחליט על ההדגשים הרצויים בפרזנטציה, חייבים להתייחס לזמן העומד לרשות הפרזנטור. עומס פרטים לא ישרת את המטרה ורק יעייף את הקהל, בחר את הנושאים החשובים לך בפינצטה כמו שאומרים, היה מוכן לוותר וויתור מושכל על הדברים החשובים פחות.

 כיצד יוצרים הלימה (סינרגיה) בין תכני הפרזנטציה וסגנון ההגשה שלה?  בפרזנטציה מנצחת הטקסט הינו חלק בעל חשיבות קטנה יותר מסגנון ההגשה:( 7% מלל לעומת 93% המתחלקים בין שפת גוף ומיומנות קולית).על כן אם לא תהייה הלימה בין ה-"מה" וה -"איך" או במילים אחרות, ברגע שיתקיים פער בין התכנים ובין מה שמשדר הפרזנטור בשפת הגוף ובקול, הקהל מיד יעלה על חוסר האמינות של הפרזנטור. בנוסף, פרזנטור טוב צריך להבין את רחשי הקהל ולהסכים לשנות בהתאם לנדרש בכל רגע נתון.

 היכן בדיוק  ואיך משתפים את הקהל?  דרך מצוינת ליצירת אינטראקציה בעת פרזנטציה היא לתת לקהל להעלות ספקות ולדבר. זה מעצים את הביטחון העצמי, הביטחון בנושא ובקהל עצמו. הקשב לקהל שלך ותן להם את ההרגשה כי דעתם נחשבת. אם הדיון מתלהט,  תמיד תוכל להרגיע את הרוחות באמצעות סיפור או בדיחה. אל תשכח להשאיר זמן לשאלות רצוי בסוף הפרזנטציה.

  מהם האמצעים מעוררי העניין בהם נטבל את הפרזנטציה?

מלבד פלאי הפירוטכניקה כמו קליפים ,שקפים או אמצעים ויזואליים אחרים בהם נטבל את הפרזנטציה, כדאי להתייחס לצורת התקשורת הבסיסית שהייתה קיימת מאז ומתמיד עוד הרבה לפני העידן הטכנולוגי- סיפור סיפורים.

"כל פרזנטציה היא הצגה וכל הצגה זקוקה לסיפור טוב". שימוש בסיפורים ייתן לפרזנטציה שלך את העוצמה הנדרשת ויעלה את עקומת הקשב של הקהל.

.ישנם מספר כללים המסייעים לבחירת סיפור מעורר השראה ובעל קשר ישיר לקידום העסק שלך:

האורך כן קובע- בחר סיפור אשר ניתן לתמצת אותו ל  3-5  דקות. סיפורים ארוכים יותר נוטים להיות מורכבים יותר. סיפור טוב צריך להיות כמו חצאית של אישה: ארוך דיו כדי לכסות את הנושא, אבל קצר מספיק כדי לעורר עניין וסקרנות.

דע את הסיבה- למה אתה מספר את הסיפור הספציפי הזה? וודא כי הוא מדגיש  את הערך שאתה מעוניין לחזק באופן חיובי. דע את נקודת המפתח של הסיפור שלך. כל זאת יסייע לך לזקק את המסר.

הפעם זה אישי- מצא סיפור מניסיון החיים שלך, דבר שייתן נופך אישי לפרזנטציה ויעניק לך סמכות ואותנטיות. אין הדבר מבטל אפשרות של שימוש בסיפורים שקרו לאחרים שברפרזנטציות מסוימות הינם רלוונטיים לא פחות.

מי הגיבור שלך? קהל המאזינים שלך צריך דמות ראשית ברורה להזדהות עמה. אם יש לך יותר מדי גיבורים, הקהל והסיפור יאבדו מיקוד. סיפור מנקודת מבט של גיבור בודד יהפוך את התהליך לפשוט יותר.

איפה החסך? כל סיפור צריך שיהיו לו בעיה ופתרון ברורים. וודא כי לבעיה יש רלוונטיות לקהל המאזינים שלך וזכור לכלול את הפתרון, שכן לכך הקהל מצפה.

ולסיום- ככל שהפרזנטציה שלך תהייה מתוכננת ומובנית יותר כך תהייה אפקטיבית ומשפיעה יותר, בהצלחה.

 

אורה ברוך, MBA, מרצה, מנחת סדנאות בתקשורת אפקטיבית למגוון בעלי תפקידים וארגונים. מומחית בהדרכת פרזנטורים בחברות מובילות במשק. אורה ברוך הדרכות מאופיין בבניית מודלים ייחודיים מבוססי למידה חווייתית, מודלים אלו נתפרים לאחר ניתוח וזיהוי צרכי הארגון והבניית פתרון כולל לשיפור הבצועים. תכנונן ובניתן של הסדנאות נעשית באמצעות שתוף פעולה של מומחי הדרכה מקצועיים המכירים את עולם התוכן והתרבות הארגונית. אודותי תוכלו למצוא באתר http://www.orsipur.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב