דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיסלקציה, הפרעות קשב וריכוז - מבט מעולם הסיבות הרוחני לתופעה 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 789   [ נצפה 2278 פעמים ]

שמתם לב בוודאי שבעשור האחרון מספר המאובחנים כדיסלקטים או כבעלי הפרעות קשב וריכוז כמעט והוכפל מהעשורים שלפניו?    מה זה למעשה הפרעות קשב וריכוז? מה הסיבות לתופעה האלו? 


ילדים רבים המאובחנים כדיסלקטים וכבעלי הפרעות בקשב וריכוז נתקלים בחוסר הבנה ויכולת של מערכת החינוך וההורות כיצד להתמודד עם התופעה הזו. אנו שמים לב את נטיית מערכת החינוך הארצית לנסות לטפל בתופעה דרך הריטלין ודרך ניסיונות "ליישר את הילד בהתאם לתלם המקובל של החברה ומערכת החינוך".  


לא מן הנמנע שרבים מאובחנים בטעות כבעלי הפרעות בקשב וריכוז מאחר ואין אישור קליני. 
(אנו מדברים על אלו שלא סובלים מנזק מוחי ועצבי חמור): מקרי אבחון נוספים קשורים  לדיסלקציה הגדרה של דיסלקציה: "לקות למידה מולדת המתבטאת בהפרעה להליכים קוגניטיביים הקשורים לכישורי השפה, ארגון המידע, עיבוד וניתוח המידע. כ-10% מהאוכלוסייה לוקה בהפרעות אלו.  

ברפואה ובפסיכולוגיה, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ( ADHD - Attention-Deficit and Hyperactivity Disorder) היא הפרעות הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית ומקשה על האדם לשים לב את הגירוי הנכון - קשב, לשמור על תשומת לב זו למשך זמן סביר - ריכוז ולשמור על מידת פעלתנות שאינה מוגזמת - היפראקטיביות. הפרעה בעלת סימפטומים דומים להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, אך בלא סימפטומים מקבוצת ההיפראקטיביות נקראת הפרעת קשב וריכוז (ADD - Attention-Deficit Disorder). הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת כ- 5%-10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, אך היא אינה חולפת עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים . 

 

ההגדרה הרוחנית של דיסלקציה: 
ראשית, רקע קצר: דיברנו כבר שהבריאה והאדם כפרט החי בתוך הבריאה מורכב מ-3 קווים המהווים את קו ימין, קו שמאל וקו האמצע המחבר את הצדדים והמאזן. בהסבר גס נאמר שהימין מדבר על ביטוי אופי, הרחבה, נתינה. קו שמאל מדבר על המיקוד, הדיוק, הקבלה, האגו, סינון העודפים לכדי הוצאה לפועל ויישום. קו האמצע לוקח את הטוב שבתוצרים ומבטא את האיזון. קו האמצע אחראי על כישורי השפה והדיבור, הבעת הרעיונות מעולם המחשבה לדיבור. 

המוח משתמש ב-2 הערוצים האלו בחיבורו אל קו האמצע.. עד כאן הבנו? יפה...


בשלב זה המוח מקבל תוצרים מקו האמצע אל הימין והשמאל ב-2 האונות של המוח. 


כאשר התוצר לא נכון או חסר נוצרת אותה תופעה שאנוש מכנה זאת כדיסלקציה.  הערה חשובה!!! ניתן לטפל בדיסלקציה ובהפרעות קשב וריכוז ללא צורך בהתערבות קלינית, תרופתית או פסיכיאטרית. הטיפול שאני בין היתר המטפלים המוסמכים מטפלים ברמת תכנות תכנות תודעה מחשבתית ואנרגטית.  כיצד האבחונים האלו נובעים, מאיפה זה מגיע האבחנה כלקות? הקו המנחה את האבחנות מגיע דרך הראייה השיפוטית והביקורתית שבני האדם כה לוקה בהם (גם אנכי לוקה בזה מדי פעם), במהלך חייהם.

שימו לב שאותם "לקויי למידה" נמשכים ורוצים ללמוד ולהתעסק בתחום אחד או שניים שמעניינים אותם ונעשה ניסיון גם ברמה תרופתית להרגיע אותם, להמעיט את ההתמרדות כלפי דמויות סמכותיות ואף "להחזיר אותם לתלם הנכון והראוי". מקריאה את נוסח הדברים בוודאי תבינו שהנני מתנגד לדרך הראייה וההתנהגות הזו כלפיהם. 

מערכת החינוך לא יודעת כיצד להתמודד עם אותם דיסלקטים ובעלי הפרעות קשב וריכוז. גם המערכת הנפשית והקלינית מטפלת בסימפטומים ולא בשורש של הדברים. גם המחקר האחרון בו נמצאו הגנים האחראים לכך לא ישנה את העובדה שאם לא מטפלים בעולם הסיבות כראוי זה משול כמו לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח בסלון הבית.  אותו פגם אינו עבור בתורשה בין אדם לאדם - זו בחירה של הנשמה לרדת לחוויה להורים ולסביבה שלה כדרך לחוות, להבין שיעורים וגם לתרום לסביבה שלה לשנות מודעות ונקודת מבט ללא שיפוט וביקורת. 


5 Levels of Diagnostics

שלב ראשון: להבין את הפגם ואת ההשפעות וההשלכות שלו ברמה אנרגטית, מחשבתית, תודעתית. 

שלב שני: לנטרל את הראייה השיפוטית והביקורתית כשלב הכרחי להבנה של מהות ושורש הפגם והדרך לתקנו. 

שלב שלישי: לתת להם להתפתח בכיוון שהם רוצים וחשים בנוח. לא לנסות לכפות עליהם בכוח שום דבר שאחרים חושבים שיותר טוב עבורם. יש לסייע להם להתמקד בחוזקות שלהם ולא בחולשות. 

שלב רביעי: שלב הטיפול עצמו. 

שלב חמישי: שלב הטיפול ברמת המודעות והרשת חשיבה אחרת ונכונה יותר כדרך להבטיח תקינות הטיפול לאורך זמן. היום נהוג לחשוב שלא ניתן לרפא את הפגם באופן מוחלט אלא לעמעם אותו. אני אומר שאפשר גם אפשר!!  

הפרעת קשב וריכוז מלווה בהיפר-אקטיביות - מה זה אומר?

היפראקטיביות נובעת מיסוד אש מוגבר ועודף אוויר מפוזר ולא ממוקד עקב חוסר האיזון הברוטלי בין 4 היסודות. אותה היפראקטיביות מחמירה כאשר מנסים לחבר את אותו אדם למערכות ורעיונות מבוססות יסודות מים ואדמה (רגש וחומרנות) המציין את העידן ההולך ותם.  אותם אלו לא באו לשבת ולקרוא חומר כתוב או לעבוד בעבודות משרדיות איטיות ומשמימות. הם יותר יצירתיים, כריזמטיים, טכניים במידה מסויימת, יזמיים בנפשם, לא אוהבים מרות וכפייה מכל סוג שהוא.  לסיכום הפוסט הזה... לא ראיתי טעם להיכנס לעובי המונחים הקליניים מאחר ויש מידע רב בזה ברחבי הרשת והמשכיל  ימצא ויבין.  

כן מצאתי לנכון לתת הסברים קצרים על מנת שמי שלא מבין בתחומים אלו יידע על מה מדובר.  הדרך המנחה אותי בטיפולים נובעת מזיהוי המקור של הפגם והתקלה בעולם הסיבות ולא בסימפטומים וזה אחד העיקרים המייחדים אותי בטיפול וייעוץ עם בני אדם באשר הם. לטובת הפרט וכלל האנושות. 

באהבה ובריאות איתנה, שרון לב-ארי.  www.sharonlevari.co.il

Sharon Lev Ari - Spiritual Mentoring
שרון לב-ארי, מנטור ויזם רוחני. 
www.sharonlevari.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב