דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה להיות פסיכולוג 

מאת    [ 26/02/2012 ]

מילים במאמר: 334   [ נצפה 2399 פעמים ]

אז אתה רוצה להיות פסיכולוג. יופי. אחת ההחלטות הקשות זה מה אתה רוצה לעשות ולכן כל בחירה היא התקדמות. אבל האם אתה יודע מה כוללת הבחירה להיות פסיכולוג? או איך הופכים להיות פסיכולוג?

איכשהו הדרך להפוך לפסיכולוג הרבה פחות מוכרת וידועה מהדרך להפוך לפיזיקאי או אפילו רופא. נתחיל למשל מהעובדה שיש צורך בתואר שני על מנת להיות פסיכולוג. האם כולם יודעים זאת כאשר הם נרשמים לתואר הראשון? לא בטוח. מה שעוד לא יודעים הוא מה בדיוק מחפשים המראיינים כאשר הם מזמינים אותך לאותו ראיון אשר מפריד בין קבלה לאי קבלה.

פשוט לא יודעים. לא יודעים מהם בדיוק אותם מרכיבים נפשיים ותכונות אחריהם מחפשים המראיינים, כמה ביטחון או ענווה יש להפגין והאם מותר להראות חולשות או שיש להפגין חוסן נפשי שכן מי שהולך להיות פסיכולוג סומכים עליו שידע לעמוד בטלטלות נפשיות קשות ולא להגיב כאחד האדם לדברים שמספרים לו מטופליו.

וגם כאן ישנה סוגיה - מי הם אותם מטופלים? האם אלו ילדים, בני נוער, מבוגרים, אנשים הזקוקים לשיקום, אמהות ותינוקות או קשישים? אז כן. כאשר בוחרים תואר שני בוחרים גם מי יהיו המטופלים העתידיים שישבו מולך על הספה או השטיח. והבחירה היא שקובעת את ההתמחות ולמעשה מכתיבה את הקריירה. מי שבחר בלימודי פסיכולוגיה התפתחותית אשר עובדת מול ילדים אינו בעל הסמכה לעבודה מול מבוגרים.

לכן, ההחלטה לאיזו מגמה והתמחות להירשם בתואר השני אינה קלה, היא בעלת השפעה מכרעת ורבים מוצאם זאת קשה ביותר להחלטה, במיוחד כיוון שהם חסרי ניסיון למול מרבית האוכלוסיות ולא יודעים להגיד האם הם מרגישים יותר בנוח ויותר מותאמים למול מבוגרים או למול ילדים. בלימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה אין התנסות ממשית בטיפול.

ההתמחות עצמה לאחר לימודי התואר אינה קלה או קצרה גם היא. מדובר בשנתיים בממוצע של לימודי תואר ועוד ארבע שנים של התמחות אשר במהלכה משלמים למתמחה שכר מינימום על עבודתו (למרות שהוא נדרש לעמוד בכל הציפיות כפסיכולוג לכל דבר). כך שהמסלול אינו קצר והדרך לקליניקה פרטית מלאה ושכר ממוצע של 300 לשעה רחוק מהמציאות של מרבית הסטודנטית הנאבקים בשכר הלימוד, בשעות הלימוד והפרקטיקום הרבות אשר מונעות מהם למצוא עבודה מסודרת.

אז אתה רוצה להיות פסיכולוג. רק תדע שהדרך ארוכה.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב