דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התועלות בפתיחת דלת לאנשים עם מוגבלות 

מאת    [ 17/12/2007 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2456 פעמים ]

מחקר של חברת מיקרוסופט, שנערך ב-2003, הצביע על כך שנגישות טכנולוגית באינטרנט מסייעת ל 57% מהאוכלוסייה. נתון זה הדהים את תעשיית ה-IT. אבל כשחושבים על זה לעומק, הנתון לא באמת מפתיע. האמרה Nobody is Perfect, מוכיחה את עצמה - לקויות ראיה, שמיעה, קריאה, קשב ומוטוריקה הן מנת חלקם של רוב בני האדם במידה זו או אחרת. על כן, אין זה פלא שלמעלה ממחצית בני האדם יעדיפו לגלוש באתרי אינטרנט המותאמים לצרכיהם האישיים. כאשר האתרים אינם נגישים יעדיפו אנשים אלו לקבל שרות פרונטאלי או טלפוני - ועליות התפעול הנגזרות משירותים אלו תהינה בהתאם. על כל חברה להבין, שככל שיותר אנשים יבצעו פעולות באמצעות אתר האינטרנט שלה, כך יקטנו ההוצאות התפעוליות.

מכון התקנים הבריטי (BSI) פרסם מדריך למנהלים בנושא הנגשת אתרי אינטרנט, בו הוצג מקרה-בוחן של חברה, ששדרגה את אתר האינטרנט שלה והנגישה אותו לאנשים עם צרכים מיוחדים. החברה- Legal & General Group, חברת ביטוח בריטית גדולה הנסחרת בבורסה, המשרתת למעלה 5 מיליון לקוחות בתחום הביטוח וההשקעות, אחראית על השקעות ב-180 מיליארד ליש"ט ברחבי העולם. תועלות ההנגשה שנמצאו בבדיקה: 30% עלייה בתנועה ממנועי חיפוש, שיפור משמעותי בדירוג בגוגל לכל מילות המפתח החשובות, 75% הפחתה בזמן עליית עמוד, תאימות לדפדפנים - 130,000 ביקורים באתר הושפעו מהנגישות, כולל תאימות לטלפונים סלולרים ומכשירי כף יד נוספים, מהירות והשקעה בניהול התוכן באתר ירדה בממוצע מ-5 ימים לחצי יום לעדכון.

נתונים אלו ביחד עם היתרון התדמיתי שמקנה פעילות ההנגשה לבעלי מוגבלויות, מצביע על פוטנציאל עצום מבחינת ה- ROI, ואכן בבדיקת החזר ההשקעה של חברת הביטוח, נמצא: 200,000 ליש"ט חיסכון בעלויות תחזוקה בשנה, 95% עלייה בספר הבקשות להצעות מחיר לביטוח חיים, 90% עלייה במכירות ביטוח חיים באמצעות האתר, 100% החזר השקעה תוך שנה.

אחד מהנתונים המשמעותיים הוא בסוגיית מנוע החיפוש. נמצא, שהנגשת אתרי אינטרנט מעלה משמעותית את הדירוג במנועי חיפוש. "גוגל הוא העיוור הגדול ביותר ברשת". גוגל לא רואה את העיצוב היפה, את הכותרות הגראפיות ואת ה-layout של המסך. הנגשת האתר לעיוורים, הגולשים באינטרנט באמצעות תוכנת הקראה, עוסקת בעיקר בהעברת מבנה המידע ואלמנטים הגרפים באמצעות קוד ובכך מנגישה את האתר גם למנועי החיפוש, ולכן אתר נגיש זוכה לדירוג טוב יותר מאתרים שאינם נגישים. למעשה אחוז ניכר מההמלצות שנקבל ממומחי SEO (Search Engine Optimization) תואמות את הנחיות הנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, כך שמדובר פה ב Win-Win Situation.

קיבלנו הוכחה גורפת שאם חברה רוצה להעלות את המכירות שלה באתר- שתיתן לכולם להיכנס! איגוד האינטרנט הישראלי, עמותת נגישות ישראל ומיקרוסופט ישראל, מקיימים ב 20.12.07 אירוע "גדולי האינטרנט בישראל פותחים דלת לאנשים עם מוגבלות", בו ישתתפו סמנכ"לי שיווק ומנהלי IT של הארגונים והאתרים הגדולים בישראל. הארוע יתמקד בלמידה ממנהלי שיווק ושרות לקוחות בחברות מיקרוסופט, בנק הפועלים ופרטנר, שכבר זיהו את הפוטנציאל העסקי שבהנגשת אתרים ויחלקו את התובנות שלהם עם עמיתיהם. פרטים באתר נגישות ישראל http://www.aisrael.org. מנהלי שיווק נדרשים במהלך הקריירה שלהם לקבל החלטות קשות ולעיתים לקחת סיכונים. לא בכל יום מזדמנת האפשרות לקבל החלטה חכמה ובטוחה עסקית וגם נכונה מוסרית ותדמיתית.
גילה גרטל, יועצת לנגישות באינטרנט באיגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב