דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בר מצווה בכותל - מעגל מתופפים - אוטובוס - גלו את הכל! 

מאת    [ 23/02/2012 ]

מילים במאמר: 799   [ נצפה 3062 פעמים ]

בר מצווה בכותל – חוויה לכל החיים  

יש ניחוחות וטעמים שאותם אנחנו זוכרים, כמו רגעי קסם  מהילדות, טעם וארומה הם סוג של זיכרונות שלמעשה נשתלו בתוכנו, כמוהם חוויות מלהיבות ודקות שהשפיעו לא פעם, על השתלשלות חיינו, אנו נזכרים בהם בהמון סיטואציות במהלך החיים,מסיבת  בר מצווה בכותל היא סוג של התנסות אותה זוכרים כל החיים!גם  האורחים שלקחו חלק בשמחה וכמובן חתן בר המצווה שחגג בר מצווה בכותל.

 

חוויה אישית

למעלה מעשור שנים שאני מלווה חתני בר מצווה בכותל המערבי בירושלים עם תופים, שופרות ושירה. ילדים שזה עתה הפכו לנערים ומקבלים עליהם את עול המצוות בהגיעם לגיל שלוש עשרה שנים, עולים לירושלים בכדי לחגוג בפעם הראשונה את טקס העלייה לתורה בכותל המערבי.

להקתי מתופפי המדבר – (מעגל מתופפים) אמונים על השמחה של היום הזה, שכולו הרפתקאות קודש בבירת הנצח של עם ישראל. את ההכרזה על תחילת בר המצווה בירושלים, אנחנו פותחים עם קולות השופרות שלנו, שהרי ידוע שקול השופר עולה, מעלה, מעלה עד להדום רגלי כסא הכבוד!

ואנחנו באמת ובתמים מכוונים בכוונה גדולה לברכה ולהצלחה.
 אחרי שפתחנו את שערי השמים עם הדהוד קול השופר שמרטיט את ליבנו ולבבות האורחים בכל פעם מחדש, אנחנו מארגנים את כל המשתתפים לתהלוכת תופים צוהלת ואנרגטית!!!


תהלוכה בדרך לכותל עם תופים ותרועת שופרות
זה הזמן בו מתחילה תהלוכה שמחה משער ציון דרך הרובע היהודי עד לגרם המדרגות של יהודה הלוי בצמוד לכניסה הצדדית לכותל. ההליכה תוך כדי שירה בדרך המתפתלת משער ציון דרך חנויות האומנים, העמוסות בעבודות אומנויות יד ארמניות, שלל צלחות צבעוניות מאוירות בסגנון ארמני ירושלמי, מלווים אותנו, עד לכניסה הראשית לרבוע היהודי היישר ל"רחוב התופים", כן... כן... יש דבר כזה "רחוב התופים" ומשם בתוך חנויות האבן בין בתי הקפה המתעוררים לבוקר ירושלמי עם אוויר הרים צלול והמאפיות המדיפות ריח עז עם ניחוח של מיני מאפים מתוקים, אנחנו מגיעים בשירה ובניגון על תופי הצעדה שלנו לרחבה של בית כנסת החורבה,  לאורך כל הדרך אנחנו שרים ומתופפים ללא הרף, לא נותנים מנוח לאף אחד כי היום צריך לשמוח... רעם התופים מוסיף אש לשמחה והאורחים פורצים בריקודים, למרבה ההפתעה הראשונים לרקוד הם בדרך כלל הסבא והסבתא שפורצים ראשונים לתוך מעגל ההורה הספונטאני בליבו הפועם של הרובע היהודי ובהתלהבותם הם סוחפים את אחרוני הצעירים לרקוד לשיר ולמחוא כף. מעגל מתופפים לכותל זה חובה!

 

הרובע היהודי מלא הפתעות...
אף פעם אי אפשר לדעת את מי נפגוש בדרך, זה יכול להיות קבוצות בתי ספר, מורים בהשתלמות, חסידי ברסלב, קבוצת עובדי מפעלי ים המלח או עובדי עירית תל-אביב יפו,  החוויות בדרך יכולות להיות מפתיעות מאוד, איזור הכותל המערבי הוא איזור תיירות בין לאומי, מאות קבוצות של תיירים מכל העולם בעצם משתתפים בשמחת בר המצווה שלנו, האטרקציה של התהלוכה שלנו מסתבר מעורר גם בהם את חדוות החיים והם רוצים לקחת חלק במסיבה...

 

אחת התהלוכות הזכורות לי היטב הייתה במהלך תהלוכת בר מצווה בכותל, שעה שנקראו בדרכנו קבוצת תיירים מניגריה.
שורה של כמאה תיירים ניגרים, לבושים במיטב המחצלות אפריקאית המסורתיות בצבעי ירוק טורקיז המזכיר אבן-ברקת, על ראש הנשים התנוססה מטפחת עשויה בד משובח שתפקידה לארוג את רעמת שער ראשן הארוך, לכדי מגדל בצורת גביע, הגברים אף הם לבשו בגדים מסורתיים בצעי אזמרגד חגיגיים, הם נראו כמו שליחיה של מלכת שבא המביאים מנחה לשלמה המלך. למשמע התופים והשירה שלנו חברו בטבעיות ובקלות התיירים האפריקאים  אלנו בריקודים אפריקאים מלאים בקסם ובכישוף, הנשים הניגריות היו הראשונות לרקוד הם הניעו את האגן בסיבובים מרשימים לקצב התופים שלנו והגברים הניגרים פצחו בשירה בליווי מחיאות כפיים, תוך כדי שהם עוטפים את חתן בר המצווה והמשפחה בהרבה קצב . קבוצה של תיירים יפנים מופתעים נעמדו לצידי המעגל הענק והסוער ושלפו את המצלמות ובמשך דקות ארוכות צילמו ללא הרף.

הדרך אל הכותל עמוסה בחוויות ופגישות עם טיפוסי הרובע וברוך השם לא חסרים כאלה...

מטאטא הרחובות, שתמיד מצטרף אלינו כשאנחנו שרים את: "הבנו שלום עליכם" הוא הופך את המטאטא לגיטרה  וכאילו פורט ומנגן על המטאטא. מקבצת הנדבות, ששמחת חתני בר המצווה משכיח ממנה ולו לרגע את צרות היום יום והיא קמה מהכסא לקראתנו ומנופפת במקל ההליכה שלה תוך שהיא מתנועעת בריקודי בטן ומשמיעה בקול חזק את קריאות הצהלולים, הקולולש הבוקע בעוצמה מתוך עומק הגרון, הישר ללבבות השומעים ומדרבן את כולם לשמוח.

 

צבא הגנה לישראל מבקר בירושלים
לא פעם אנו פוגשים בדרכנו לכותל את חילי צבא הגנה לישראל שמגיעים לביקורי מורשת קרב בירושלים, החיילים מצטרפים לשירים המוכרים כאילו היו בני המשפחה ובטבעיות ישראלית הם נהפכים לחלק ממעגל השמחה. פגישה עם חיילים תמיד מרגשת אותנו, החיילים מלאי שמחת החיים, מרימים את חתן בר המצווה על הכתפיים ופרץ השמחה העוצמתית אינה יודעת גבולות.

 

משרד שיסייע לכם  לערוך  בר מצווה בכותל
אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו וללמוד איך לערוך בר מצווה בכותל בר מצווה בעלת משמעות שתיזכר לשנים רבות. או ליצור קשר עם "שרו הפקות אירועים" משרד הפקת אירועים גדול המתמחה באירגון בר מצווה בכותל הכולל פייטן, מורה דרך, שחקן וכמובן אוטובוס לכותל ומסעדה. ביום בר מצווה בכותל מומלץ להיעזר בשרות של הפקה זה יעלה לכם יותר זול וגם תחסכו כסף!!!

דודי בר יוסף מנהל אומנותי של להקת מעגל מתופפים מתופפי המדבר ניהול תוכן בנושא חינה לפורטל החינה הישראלי חוגגים בר מצווה בכותל כל המידע הנחוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב