דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Brand Security כיצד שומרים על מותג באינטרנט - הגנבים שמחפשים את התנועה באינטרנט אורבים לכם! 

מאת    [ 29/10/2005 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 4552 פעמים ]

גם השקעה אדירה באמצעי אבטחת מידע לאתר האינטרנט שלכם לא מחסן אתכם מפני סוג חדש של סכנה, שאפילו לא מצריכה חדירה לאתר האינטרנט שלכם כדי לגרום נזק רק. נזק זה עשוי לעיתים להיות במקרה הגרוע בלתי הפיך ובמקרה הטוב יפגע בתפקוד השוטף של החברה ויסב נזקים כבדים למותג או תדמית החברה. למרות שזהו אחד הסיפורים החמים באינטרנט ומגלגל מחזורים של מיליוני דולרים, מרבית הארגונים בעלי האתרים אפילו לא מודעים לסכנה הזו. אותם מקצועני אינטרנט, מחכים לכם בפינה, ומספיקה טעות אחת על מנת שהם יוכלו "לקחת" לכם את אתר האינטרנט שלכם, בלי שתוכלו לעשות דבר.

מקרים אלו ההולכים ומתרבים הם חלק מבעיות שונות של אבטחת מותג - Brand Security באינטרנט, שנוצרו לחברות וארגונים בהקשר לשמות הדומיין שלהם ועל עליה במספר המקרים בהם איבדו חברות את שם הדומיין באופן מוחלט. המטרה העיקרית של ה"גנבים" היא למשוך או להסיט את התנועה באינטרנט למקום אחר מאשר אליו רצו להגיע הגולשים מלכתחילה .

למשל המקרה של די. ג'י. הישראלי הבינלאומי YAHEL, שלפני זמן קצר, שם לב שהאתר www.yahel.com אינו יותר האתר המקורי שלו אלא הפך להיות אינדקס כללי המפנה לאתרים בתחומי המוזיקה ומתחרים אחרים בארץ ובעולם. הגנבים המתוחכמים לא התאמצו כלל לפרוץ לשרתים, הם "הסתפקו" בלגנוב את שם הדומיין. איך ניתן לגנוב בקלות כזו שם דומיין? אז זהו, זה לא פשוט, אבל בהחלט אפשרי, ועדיין הרבה יותר קל מאשר להתאמץ ולפרוץ שרתי Fire-wall או תוכנות אבטחה שונות. התסכול הגדול ביותר הוא שלאחר שהמשימה הושלמה קשה להוכיח את הגניבה, ולכן הדגש הוא במניעה! למרות הקושי בפיתרון לאחר המעשה מקרה זה הוא מעשה לא חוקי. האלטרנטיבה שלו לפתרון הייתה להעלות את האתר בשם אחר (www.djyahel.com) בינתיים, ולהשקיע כסף רב במאבק משפטי. אולם, מצד שני, רשלנות או חוסר תשומת לב יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך, כשהגורם ה"גונב" עושה זאת בצורה חוקית לחלוטין. לפני כחודש נודע כי אתר של שגרירות ישראל באיטליה www.israel-amb.it הפך להיות אתר סקס אגרסיבי! והאמת היא פשוטה: בתהליך איחוד של אתרי השגרירויות הישראליות בעולם, משרד החוץ שכח כנראה לטפל באתר הקיים והמקומי של השגרירות ברומא. אותם גורמים אינטרסנטים מסוגלים לזהות אתר עם תנועה ערה וקישורים רבים (מנועי חיפוש, אינדקסים, אתרים קשורים וכד') שעומד להימחק (פג תוקף) "ולחכות בפינה". באותה השנייה (מדובר על שניות ואפילו חלקיקי שנייה מרגע שפג תוקפו של שם הדומיין) שם האתר של השגרירות נרשם על שם של אדם מגרמניה, וכעת הוא חופשי להעלות בו ככל העולה על רוחו, כשכל הפנייה כזו ("קליק") מזכה אותו בתשלום, ללא שיצטרך לעשות מאומה. הבעיה העיקרית, שכל אותם קישורים ממנועי החיפוש - כמו google Yahoo MSN או למשל מאתר www.embassyworld.com שמקשר לשגרירויות שונות בעולם, כתובת האתר המקורי נשמרת, ורוב ההפניות ישמרו ולא ימחקו בצורה אוטומטית. מה שמבטיח לגורם שחשק בשם הדומיין של השגרירות, תנועה קבועה שקישורים אלו מייצרים. מקרה דומה ואף חמור ממנו התרחש לפני כשנה לאתר הקונסוליה הישראלית בפלורידה אשר לא חידשה שם הדומיין, וכלל גם התחזות לאתר המקורי (עם דף בית המדמה את אתר הקונסוליה), וכל לחיצה בתוך האתר ה"מקורי" לכאורה הפנתה לאתר סקס.

אירועים כדוגמת אלו עלולים לגרום לחברות וארגונים נזקים משמעותיים ישירות ובעקיפין - איבוד או אי-תפקוד זמני של שם דומיין עלול לגרום לנזקים כלכליים, וכן לנזקים תדמיתיים גדולים.
דויד פרידמן - מייסד וסמנכ"ל של חברת דומיין דה נט טכנולגויות בע"מ



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב