דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך להורים: איך לבחור מטפל מקצועי 

מאת    [ 22/02/2012 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2504 פעמים ]

 למי לפנות? מי יעזור לי ולילד שלי?

הקושי של הורים בכלל, ושל הורים המגלים שילדם זקוק לתגבור וחיזוק בפרט, הינו קושי מורכב, מתמשך ושוחק. תחושת אי השליטה באירועים, במצבו של הילד וביחס הסביבה אליו עלולה לגזול הרבה מאד משאבים ולדלדל את הכוחות הפיזיים והרגשיים כאחד.

ובכן – שואל ההורה, ואחרי שהבנתי שלילד שלי יש קושי להתמודד עם מטלות תואמות לגילו, אחרי שקבלתי מידע מהצוות החינוכי ואספתי נתונים על תפקודו בתחומי ההתפתחות השונים אני בדילמה לא פשוטה:

למי לפנות? מי יטפל? מי יעשה את העבודה הכי טובה עבור הילד שלי ובאמת יעזור לו להתגבר על הקשיים שלו, יגרום לו לצמצם את הפער ולשפר את התפקוד שלו, יקדם אותנו לקראת המטרה? במי לבחור? איזו בחירה תהיה הכי מוצלחת גם לילד וגם לי, ההורה?

הכינו שיעורי בית:


    • בררו את ההעדפות האישיות שלכם: האם תעדיפו מטפל גבר או אישה? צעיר או מבוגר? האם חשוב לכם שיהיה לו ניסיון מוכח בתחום או שמתאים לכם גם מטפל שנמצא בתחילת דרכו המקצועית? ועד כמה חשובות לכם תעודות ההסמכה וההכשרה שלו? האם תעדיפו מטפל קליל ורך שפחות נוגע בקשיים ובתחומים כואבים, או מטפל שמקפיד על שקיפות ויש לו די ואומץ לשתף אתכם בקשיים הממשיים? איפה תרגישו נוח יותר: במכון גדול ומפורסם או בקליניקה קטנה?
    • נסו לברר מה התנאים המיטביים הנחוצים כעת לילדכם על מנת לקדם את תפקודו: האם הוא זקוק למסגרת עם גבולות ברורים ועקביים או שמא למסגרת גמישה שתאפשר לו פורקן והתנסות חופשית? ואולי הוא זקוק למסגרת המשלבת הכלה ותמיכה רגשית יחד עם גבולות והתנסות הדרגתית עם קושי? איזו גישה לדעתכם תעזור לו לבטא את מרב היכולות שלו?
    • הגדירו את "גבולות הגזרה" - מה האפשרויות והמגבלות שלכם? חלק ניכר מהטיפולים ניתנים בתדירות של לפחות פגישה אחת לשבוע. מה המרחק הגיאוגרפי שתוכלו לעמוד בו לאורך זמן? מה התקציב שתוכלו להקצות לטיפול? כמה זמן תוכלו להקדיש לטיפול במהלך השבוע? באיזה תחום טיפול תעדיפו להתמקד בשלב זה?
    • קבעו סדר עדיפויות: דרגו את ההעדפות האישיות שלכם תוך התחשבות בצרכים, ביכולות, במשאבים ובמגבלות שהגדרתם בסעיפים הקודמים.
    • הגדירו יעדים ברורים, קונקרטיים, מציאותיים ותואמים ליכולות של הילד: מה אתם מצפים שיקרה לו במהלך הטיפול?, איזה שינוי ספציפי ומעשי תרצו שיקרה לו בטווח של כחצי שנה מהיום?

בשלב הזה אתם כבר יודעים מה מתאים לכם, מה אתם רוצים ומה נחוץ לילד שלכם.

עברו לשלב הבא: צרו קשר עם המועמדים שמצאתם ובקשו להיפגש איתם. מפגש כזה יעזור לכם להתרשם מאישיותו של המטפל. היו קשובים לתחושות, לאינטואיציה ולקול הפנימי שלכם.

המלצה: טובים השניים מן האחד. עשו כל מאמץ אפשרי על מנת שבפגישת ההכרות שני ההורים יהיו נוכחים!

כולם עושים רושם טוב.. איך אפשר להבדיל ולבחור באחד מהם?

ענו על השאלות הבאות:


    • האם המטפל נשמע לכם אמין, מהימן, רציני ואחראי או שמא הוא מעורר בכם חשש וסימני שאלה?
    • האם המטפל נתן לכם הרגשת ביטחון, שיש לכם על מי לסמוך, שהוא יוכל להדריך אתכם ולתת לכם כלים או שמא הוא נשמע לכם הססן, חסר ביטחון ובלתי מיומן?
    • האם המטפל נשמע לכם מציאותי, זהיר דיו, מודע למגבלות היכולת שלו ולוקח בחשבון גם השפעות אחרות כמו - קצב ההתקדמות, עוצמת הפער ורמת המוטיבציה של הילד, או שמא הוא מרבה להבטיח הבטחות בלתי מציאותיות שאינן ניתנות למימוש?
    • האם המטפל משקיע גם באפיקים שאינם בהכרח זוכים לתמורה כספית כמו – לוקח חלק בקורסים והשתלמויות, מקבל הדרכה, מנהל אתר אישי, כותב מאמרים מקצועיים וכ"ו, או שמא הוא עסוק בעיקר בהגדלת רווחיו?

ועוד הארה או שתיים:

פרסום טוב מראה על יכולת שיווק מרשימה אך הוא לא בהכרח מצביע על מומחיות ומקצועיות בתחום בו ניתן השירות. זכרו שגם ללקוחות יש מה לומר. בקשו המלצות וחוות דעת על המטפל.

לסיום: כעת יש בידיכם מלאי של נתונים על המועמדים השונים. בחרו מביניהם את המטפל שעונה על מרב ההעדפות והצרכים האישיים שלכם. 

בשלב זה אתם על סף גיבוש "חוזה טיפולי" עם המטפל שבחרתם. על כך תקראו במאמר הבא.

דרך צלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב