דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגילי כושר כפעילות בידור 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 1699 פעמים ]

       תרגילי כושר כפעילות בידור

     פעילות של תרגילי כושר אמורה להחשב כבידור. להלן ארחיב ברעיון, מעורר המחשבה הנ"ל. הגישה של התייחסות לתרגילי כושר כאחריות גופנית טכנית בלבד, מפספסת את הנקודה המרכזית. הבעיה בתפיסת פעילות גופנית ללא התחברות רגשית היא שבאופן שכזה לא נהנים.  האין זה כדאי ליהנות ממה שאנו בוחרים לעשות, במיוחד כש מקבלים תוצאות ותועלת מידיות ולטווח ארוך?! האמת היא שהגוף אוהב תרגילי כושר שמתאימים לו. אולם אם הנפש אינה אוהבת זאת – יש בעיות. הסיכונים של איבוד המוטיבאציה וחוסר עקביות עולים בגדול. הפסד שכזה משפיע לשלילה על אורך החיים ואיכותם, בגלל גישה פשוטה. הגישה אשר בה אני דן קשורה בחוסר הערכה, אשר עלול לפלוש לפרטים רבים בחיי האדם.

     פתחתי את דבריי בדרך שכזו על-מנת להראות את ערך ההערכה לתרגילי כושר, ולחיים. איש אינו חי את חייו בדרך הטובה ביותר, ללא תרגילים. בידור אמור גם להיות יעיל במישורים רבים, במיוחד בהפרת השגרה וגרויה. אינני טוען כי כל הבידור כולו צריך להיות פעילות פיסית. זאת ועוד: אל נא תפחיתו מערכו של כל בידור שנעשה בתדירות מתונה. צחוק עם חברים, טיפוס על המצדה וטיסה לאירופה הינם בילויים נהדרים, כמו גם כל מה שעל הרצף בניהם. היו יצירתיים. זוהי דרככם האישית לבטא עצמכם.

     אפשר אפילו לקחת חטיפים לאיזור קרוב ויפה בטבע, לעשות סיבוב קצר עם הרכב, הליכה רגלית קטנה, או צפייה בקומדיה. ערך הקומדיה והמוסיקה בימינו אנו, מאד מיוחד לריפוי ברמות שונות. איכויות הבידור יכולות לכלול אחת או יותר מן הקטגוריות הבאות: כיף, רוגע, לימוד חדש, אירוע חברתי, ריגושים שונים וכל מה ששובר את השגרה.  הרעיון הוא שהפסקה בריאה תתן כוח לאדם לחזור לשגרה  היומיומית.

     לפי ראות עיניי רוב האנשים אינם מרגישים רגועים או מאורגנים מספיק, כדי לתכנן פעילויות בידור, אפילו תכניות קטנות. מתח מצטבר זה באופן אירוני גורם ללחץ רב וציפיות גדולות מן החופשה היחידה בשנה. זה בעצם מפספס את מטרת ההפסקה. אמנם מבין אני ומכבד לוח זמנים בעבודה קשה, בעיות תקציב ומגבלות אחרות. אולם אני גם יודע כי התקיעות בדפוס חשיבה אחד אינה מאפשרת ראייה ברורה של מקומות שבהם קיימת גמישות. ובכן, בדרך כלשהי עלינו לפזר את פעילויות הבידור שלנו. אפשר להיות יצירתיים, כפי שהזכרתי, וליהנות מיתרונות תרגילים ככושר גופני וגם כבידור.

 

אבן נולד בארצות-הברית, למשפחה מקסימה אשר הקדישה חלק גדול מחייה ללימוד ועשייה בתחום השמירה על בריאות הגוף והנפש בדרך טבעית. אבן בחר גם ללמוד על כך באוניברסיטת טמפל, כדי לסייע בהפצת הנושא ברבים. לאחר טיולים ברחבי העולם, חקירה עצמית, וחקירה של תרבויות ודתות שונות, הוא החליט לחזור בתשובה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב