דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לפרסם את העסק? 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2141 פעמים ]

האם לפרסם את העסק?

שאלה זו מעסיקה בעלי עסקים רבים. אם העסק מצליח, האם כדאי לפרסם? אם העסק מדשדש, האם כדאי לפרסם? כאשר העסק מצליח ההנחה היא שלקוחות ימשיכו להגיע בכל מקרה. כאשר העסק נמצא בקשיים אין מספיק משאבים להוציא על פרסום. זו דילמה לא פשוטה לבעלי עסקים מכל הסוגים.

עסקים קטנים צריכים להיזהר מכניסה לערוצי פרסום יקרים בהם נעזרים המתחרים הגדולים המפרסמים בערוצי פרסום יקרים. על ערוצים אלו  נמנים פרסומים  על גבי שילוט חוצות נייחים או ניידים (אוטובוסים), קמפיינים באינטרנט, פרסום בטלוויזיה וברדיו, עיצוב חלון הראווה ועוד.

מאידך שיטות כמו העברת מסרים מפה לאוזן, העברת מסרים באמצעות אתר, כתיבת מאמרים מקצועיים באתרי מאמרים, בניית דף נחיתה, רישום בדפי זהב ועוד הינם ערוצים זולים יחסית ולא תמיד פחות יעילים.

ישנם ערוצי פרסום שנעשו עליהם מחקרים לגבי יעילותם ואציג לכם מעט דוגמאות: חלוקת פליירים, אם ברחוב או באמצעות דיוור מוכחת שלא יעילה. קידום האתר באינטרנט באמצעות אנשי מקצוע מוכחת כיעילה ומביאה פניות של לקוחות לעסק. פרסום ברדיו הוכח כיעיל יחסית ובטלוויזה יקר ולא תמיד יעיל. כמובן שיש לסייג מחקרים אלו כי תלוי מה הם מאפייני העסק, מטרת הפרסום קרי למכירה או ליצירת תדמית, קהל היעד ועוד.

כדי לנסות לענות לשאלה האם לפרסם או לא ראוי שנגדיר מהו הפרסום. בפרסום אנחנו מעוניינים להעביר מסר לקהל יעד מסוים כדי להשיג חשיפה ולקבל תשומת לב של צרכנים ובסופו של דבר להביא אותם לרכוש מאיתנו את המוצר או השרות. בפרסום אנחנו מעוניינים להשיג מודעות למותג, בידול לעומת מתחרים, הגעה לפלחי שוק מסוימים ובסוף הנעה לקנייה.

לשימוש בפרסום יתרונות וחסרונות.

היתרונות:


    • אתה שם אז אתה קיים
    • העברת מסרים לקהל היעד
    • חזרה על מסרים

חסרונות:


    • עלויות שקשה למדוד את יעילותם
    • מסרים בפרסום עלולים להיות לא מדויקים
    • כולם מפרסמים....מי ישים לב אלי?

בבואכם לצאת במסע פרסומי רצוי מאוד לכתוב תוכנית מסודרת ולתייעץ עם בעל מקצוע שכתב כבר מספר תוכניות כאלו בעבר. להלן מספר נושאים עיקריים אותם יש לנתח בתוכנית הפרסום:


    • תקציב- ראוי להגדיר מראש תקציב מדויק התואם את יכולות העסק ואת צפי המכירות.
    • יש להגדיר מה המסר שאנחנו רוצים להעביר, איך נעביר מסר זה ואיפה יהיה הכי כדאי.
    • מה מטרת הפרסום – העלאת המכירות, שיפור התדמית.
    • מי קהל היעד ומה התוצאות הצפויות.
    • תדירות הפרסום – הגדרת התדירות ותקופת המסע הפרסומי
    • אמצעי הפרסום – עיתונות, רדיו, פליירים וכדומה.

ישנם כמה שיטות לקידום המכירות בעסק ואציג לכם 2 מהן:

א.      פרסום אגרסיבי על ידי הורדת מחירים, מבצעים ייחודיים, מכירה דרך אתרי קופונים וכדומה. היתרון בשיטה זו היא גיוס כספים בזמן מוגדר, חשיפה לקהל יעד רב. הסיכון הוא שלקוחות אלו יבצעו רכישה חד פעמית וברגע שהמבצעים יסתיימו יחפשו הצרכנים מבצעים אחרים אצל המתחרים.

ב.      בפרסום התדמיתי נשיג תשומת לב הצרכנים למוצר או לשרות שלנו. בשיטה זו מעצימים את ערכו של המוצר או של העסק . אחת מהדרכים להשיג זאת הינה באמצעות יחסי ציבור. יחסי ציבור הינה פעולה בערוצי תקשורת לסוגיהם וזאת כדי לשפר את תדמית העסק ואת המוניטין שלו. באמצעות יחסי ציבור לא נשיג גידול מיידי במכירות אבל נשיג תדמית חיובית לעסק ולעומד בראשו. יחסי ציבור מתאימים לעסקים מסוימים בלבד.

כמעט שלא תיתכן אפשרות שעסק לא ינקוט בפרסום כל שהו כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלו. כאשר החלטתם לצאת במסע פרסום עשו זאת באופן מחושב לפי הפרמטרים שהצגתי למעלה. כאמור ישנן שיטות פרסום שמטרתן להביא הישגים מהירים במכירות וישנן שיטות שהתוצאות מהם אינן גידול במכירות אלא שמירת המותג במודעות הציבור.

שימו לב שחברה גדולה כמו קוקה קולה משקיעה הון עתק בפרסום. זאת למרות שהמוצר קוקה קולה שולט בשוק המשקאות התוססים, חולש על פני כל העולם....ועדיין מנסים לשכנע אותנו שקוקה קולה הינו "טעם החיים".

 

התנהלות, ירון אוזן - יעוץ וליווי לעסקים. מאמן אישי ועסקי. מלווה ומייעץ לעסקים בתחומים רבים: גגות סולריים, מכונים לחינוך, עסקי אופנה, חוות לגידול חיות ועוד.


כנסו לדף הממליצים שלי :http://hitnahalut.com/?page_id=629


אתר : http://hitnahalut.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב