דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרר חלביה ואורך חיי המוצר 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2428 פעמים ]

בשני העשורים האחרונים חלו שינויים רבים במבנה החנות הן ברשתות שיווק גדולות והן במעדניות וחנויות מכולת קטנות. באופן כללי, עברו כולם ממראה השוק שהיה כל כך מוכר ואופייני לחנויות למראה  היותר מסודר ונאה שבו מסודרות סחורות על המדפים בצורה מושכת עין ואסתטית. גם נושא הבריאות והשמירה על איכות המוצר השתנתה לאין ערוך. בכל חנות מצוי לפחות מקרר חלביה אחד. חלביות כאלה מאחסנות בתוכן מוצרי חלב או מוצרים שונים החייבים להיות מוחזקים בתנאי קירור. ואולם במקומות רבים יש יותר מאשר מקרר חלביה אחד, כאשר אותן חלביות נוספות מאחסנות בתוכן מוצרים שבעבר הלא רחוק לא נחשבו ראויים להחזקה בקירור. המדובר בירקות, פירות וירק שהכל יודעים שניתן להחזיק אותם בטמפרטורת החדר.

חלביות ומוצרי חלב: קירור, טעם ואיכות.

מוצרי החלב שאנו אוכלים מיוצרים, מאוחסנים, מובלים ומשווקים בתנאי קירוי אופטימליים. הסיבה לכך ברורה – איכות המוצר וטעמו נפגעים בצורה חסרת תקנה כאשר חלב ומוצריו אינם מוחזקים בקירור. אמנם חשוב להבין כי מבחינת הפגיעה הבריאותית, מוצרי חלב שהוחזקו בטמפרטורת החדר אינם פוגעים בבריאות. עובדה היא, כי משרד הבריאות איננו מפעיל או יוזם בדיקת תנאי ההובלה של מוצרי החלב. מקרר חלביה נועד, אם כן, לשמור על הטעם והטקסטורה של המוצרים הללו. את אמות המידה קובעים הלקוחות, שפשוט לא ירכשו מוצרי חלב שלא הוחזקו בתנאים נאותים.

מקרר חלביה וירקות.

אם מוצרי חלב אינם חייבים קירור, על אחת כמה וכמה פירות וירקות. יחד עם זאת, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לאחסן אותם בתוך מקרר חלביה כפי שאכן נהוג במקומות רבים, ויש כמה טעמים ומעלות לעניין:

אורך חיי המדף: אורך חיי המדף של ירק, ירקות ופירות הינו מוגבל. אמנם שינויים כאלה ואחרים שנעשו בדרכי הגידול תרמו רבות להעלאת אורך חיי המדף, ואולם לכל העוסקים בענף ידוע כי מוצרים מסוגים אלה שלא הוחזקו בתנאי קירור, אורך החיים שלהם קצר בכמה ימים יחסית למוצרים שהוחזקו והוצגו בתוך חלביות ומקררים אחרים. מסקנה – על מנת להימנע מפחת מוגבר והשלכת מוצרים שלא היתה אפשרות למכור אותם בזמן, רצוי להחזיק ירק, ירקות ופירות בקירור. למעשה, כמעט בכל חנות או מרכול המוכרים פירות וירקות, ישנו מקרר חלביה ייעודי להם.

הטעם: מעבר לאורך חיי המדף – מוצר שהוחזק בתנאים בלתי הולמים משנה את טעמו. ירק לא טרי שהוסיפו אותו לתבשיל עלול לפגוע יותר מאשר להועיל.

התפתחות מזיקים: אמנם המוצר עצמו בלתי מזיק גם אם הוא מוחזק בלא קירור, אבל חרקים ומזיקים אחרים שעלולים להיות בתוך המוצרים עלולים בהחלט להזיק. ירק המוחזק בתוך חלביות, התפתחות החרקים והמזיקים שעליו איטית הרבה יותר.

כיום תופס נושא הבריאות מקום נכבד בשיקולים של כל חנות ורשת המוכרת מוצרים קמעונאיים. מקרר חלביה הוא נדבך מרכזי בנושא, גם אם לא לוקחים בחשבון סלטים, מוצרים המכילים ביצים, מוצרי בשר או מזון מוכן לסוגיו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב