דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעדיפים בוקר או לילה בחצר? עם גזיבו תהנו הרבה יותר... 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2160 פעמים ]

כמעט תמיד, כשמפליגים בשבחה של גינה פרטית מתייחסים לשעות היום, ברוכות השמש. מדמיינים תמונה טיפוסית של שבת או חג, הילדים מתרוצצים חופשיים, משחקים, בעוד המבוגרים מפקחים מהצד תוך שיחה. הגינה בתמונה מאובזרת במערכת ריהוט גן ראטן, בעלת מראה סלוני או פינת אוכל מרווחת, שם, בצל שמשיות, נחים בני הבית והאורחים, כשבר מזל אחד, שוכב מתנדנד בתוך ערסל, בצל כמה עצים. תמונה נוספת, אליה אני מחוברת באופן אישי, מעלה יום שגרתי, המתחיל בקפה של בוקר ועיתון,  כשברקע עולם מתעורר; ציוץ ציפורים ותפאורה ססגונית של פרחים ושיחים.

אך מה בדבר שעות הערב והלילה, בהן משתלטת החשיכה ודומיה יורדת על העולם? השעות שבסיומו של יום, אשר רק בהן, אם בכלל, יש בידינו בעצם הפנאי, לצאת ולהנות מהגן המטופח והאוויר הבשום. אלו שעות בהן חום הקיץ הכבד מתפוגג קמעה ומפנה מקום לתנועת אויר נעימה ואור הכוכבים מעניק מרגוע לנשמה; זה גם הזמן בו הצבעים כמעט בלתי נראים ונחילים של יתושים, היוצאים למצוא קורבנות של דם, מבריחים את האנשים פנימה.

בתור חובבת גינות, שלא מוכנה לוותר על הנאת הישיבה תחת כיפת השמיים לטובת יצורים קטנים ועוקצניים, גיליתי שהחפץ, הנושא את השם, גזיבו, הינו הפתרון למצוקת החרקים, הרוח והלחות, שתוקפת בעיקר את איזורי החוף, בשעות הלילה. גזיבו הוא מעין הכלאה של אוהל ופרגולה, אך הוא שימושי מהם לאין ארוך. זהו מבנה נייד ויציב בצורת מצולע נושא גגון, אשר קירותיו, קירות רשת, הניתנים לפתיחה וסגירה.  

גזיבו מתוכנן לספק מענה למרבית המכשולים, המונעים מאיתנו להנות מאוויר גינות בכל שעה משעות היום. הוא קיים בגדלים צבעים וצורות מגוונים וניתן להשתמש בו כחדר חיצוני למטרות שונות. גזיבו, המכיל פינת ישיבה של ריהוט גן ראטן, יהווה פינת אירוח ומנוחה לאורך כל היממה. אם משפחתכם מתענינת יותר בארוחות ארוכות ומהנות, תוכלו למקם את פינת האוכל והגריל בחסות גזיבו או פשוט ליצור לעצמכם איזור פנאי, בו יספיקו בהחלט מחצלת, ערסל שכיבה או ערסל ישיבה, כמה פופים ושולחן נמוך, כך יוכלו גם הילדים לשחק מבלי להצרב בשמש.    

גינה פרטית מעלה את איכות החיים באופן משמעותי, בתנאי שהיא ראויה ונעימה לשימוש. אי אפשר להנות מישיבה ארוכה ללא הצללה הולמת ומקומות ישיבה נוחים, כדוגמת ריהוט גן ראטן, שאינו מהיקרים, אך הוא נוח, עמיד ומסוגנן. אי אפשר להתענג על מראה העננים או הכוכבים, מבלי שיש היכן להשתרע ואפילו יהא זה רק ערסל יחיד ופשוט, אף כי ערסל זוגי נוח ושימושי פי כמה; ובטח שאין אפשרות להתרכז בשיחה או בספר, כשבבשרך נועצים חרקים את עוקציהם, בלי שיש אפשרות לחסום את דרכם בעזרת רשתות, היורדות וסוגרות כקירות שקופים על גזיבו. על כן, אם השקעתם בהקמת גינה במטרה להנות ממנה באופן פעיל ולא כתפאורת רקע, הנשקפת מחלונות הבית, כדאי לעשות מאמץ אחד נוסף ולרכוש גזיבו, שיבטיח שהשימוש בגינה יהא נעים ונוח במשך כל היממה, במיוחד אם תשכנו תחתיו מערכת ריהוט גן ראטן או פינת הסבה אחרת. אם אתם מתעקשים על חווית חוץ ללא חסימות והגנות, תוכלו להשאיר ערסל או שניים בין העצים שם יוכלו להתבודד האמיצים, שאינם נרתעים מעקיצות ומטרידים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב