דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופניים חשמליות בנות 150 

מאת    [ 19/02/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3077 פעמים ]

ישנן המצאות רבות מהם אנחנו יכולים להיות מופתעים כל פעם מחדש ולא להאמין עד כמה הטכנולוגיה התפתחה. אך, קיימות גם המצאות ישנות יותר שאנחנו אפילו לא מודעים עד כמה הם ישנים יותר. אחד מהם הוא- אופניים חשמליות. אופניים חשמליים הינם המצאה שרובינו חושבים שזה עוד סטארט אפ חדש שיצא לשוק לא מזמן ותיכף יפוג תוקפו. אך, אין הדבר נכון כלל לפחות לחלק הראשון של המשפט... מסתבר, שאופניים חשמליות אינה המצאה חדשה כלל, ואפילו דיי ישנה ואפילו מעט פרימיטיבית.

היסטוריה על אופניים חשמליות

כידוע אופניים רגילות שבהם מדוושים עם הרגליים מבלי שום כלי עזר נותרו בשנת 1860, סביר להניח שזה לא מפתיע אותכם כיוון שמי מאיתנו לא מכיר את סרטי הבורקס הישנים בהם הילדים משתובבים עם אופניים ברחובות ובכבישים. אך, סביר להניח שתופתעו לשמוע כי אופניים חשמליות נוצרו כבר בשנת 1868! רק 8 שנים לאחר שנוצרו האופניים הרגילות... אז מה קרה? ולמה לא שמענו על אופניים חשמליות עד היום זוהי שאלה, שרבים טוענים שהתשובה לה שהם לא ממש לא הצליחו בתקופה ההיא. אין ספק שאין להשוות את האופניים החשמליות של שנת 1868 לאופניים החמשליות שנוצרו בשנות האלפיים. האופניים החשמליות הוותיקון יותר לא היו מספיק יעילים, הם לא יכלו לענות על הצורך שלשמו הם נוצרו והוא- להביא אנשים ממקום למקום במהירות. כיוון שהם היו בעלי כוח חלש ופחות יעילים.

בשלבים מאוחרים יותר נוצרו אופניים חשמליים שמשלבות גם פדלים לדיווש וגם מנוע גם יחד, זוהי המצאה שנראית קרובה יותר לאופניים החשמליות אותם אנחנו מכירים היום. אופניים חשמליות משולבות עם פדלים נוצרו בשנת 1893, אך אז המנוע היה ממוקם בגלגל האחורי ורק בשלבים מאוחרים יותר הבינו כי חלוקת משקל נכונה יותר תהיה להניח את המנוע בגלגל הקידמי.  בהמשך לכם, היו חברות אשר התחילו למכור את המנועים בנפרד ולמכור אותם כך שיהיה אפשר להתקין אותם על אופניים רגילות והייצור לכך הפך להיות המוני ומוצלח יותר מקודמיו.

אופניים חשמליות כיום

אופניים חשמליים כיום הינם משוכללות יותר מהתקופה ההיא כיוון שהמנוע הוא משוכלל יותר והבטריות ארוכות טווח ויכולות להחזיק יותר זמן מעמד מבלי להטעין אותם. מפתיע לשמוע כי המצאה כזו שנראתה לנו כל כך מודרנית וחדשנית הומצאו לפני כמעט 150 שנה! ההתפתחויות סביב אופניים חשמליים הינם מעניינים מאוד, ומביאים סביבם גם את כל התפתחות המנוע, המצבר והסוללה. 

 

אופניים חשמליות יכולות להקרא המצאה או סטארט אפ, אך לא תאמינו, הם הרבה יותר זקנות מאיתנו. כיוון שאופניים חשמליות הומצאו הרבה לפני שאנחנו נולדנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב