דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלים לשיווק אסטרטגי באינטרנט 

מאת    [ 19/02/2012 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1948 פעמים ]

אם נסכום באופן גס את הכלים השונים הקיימים בעולם השיווק והפרסום האון ליין הרי שלרשותינו עומדים קמפיינים מבוססי באנרים, שיווק ויראלי, גרילה ושיווק באמצעות רשתות חברתיות הנקראים גם SMO, SEO, כלומר קידום אתרים אורגני, SEM- קידום ממומן, מערכות תוכן המבוססות על בניית בלוג ורשתות תוכן הבנויות מתוכן שיווקי ואינפורמטיבי מבוסס מילות מפתח ואפיליאצייה.

ראוי לציין שכלים אלה נחלקים לכמה ענפים, כאשר בעוד שישנם כאלה המתייחסים לתחום הפרסום באינטרנט, הידוע בשמו גם כאינטראקטיב, אלה שמים דגש על קריאייטיב ומעלים קמפיינים ברחבי הרשת. הקמפיינים עולם בבאנרים הנרכשים בסל שטחי פרסום שמצוי בפורטלים שונים ובאחרונה נכנס גם לתחום הוידאו, עם רכישתה של גוגל את יוטיוב. המהפך האחרון בתחום סובב סביב רכישתה של גוגל המאפשרת לפרסם באנרים במהלכי שידור קליפים בפורטל הוידאו הפופולארי  youtube.

אחרים מתייחסים לענף השיווק שנחלק גם הוא לנישות של שיווק באסטרטגיית hard- sale דוגמאת מסלולי תוכניות השותפים המתייחסים לתחום ה affiliating, , ונישות שיווק הפועלות בשיטות רכות יותר כמו שיווק ויראלי במקרם מסויימים.

כמעט כל קמפיין ברשת, בלי קשר לענף או הנישה אליה הם מתייחסים, יהיה קמפיין מבוסס לידים, בגלל נוחות היישום והביצוע של פעילויות מסוג זה. במקרים אחרים תהיה הפעלת גולשים מסוג אחר, לטובת יצירת מעורבות ורמת מחוייבות גבוהה יותר ופחות ממוקדת הנעה לפעולה, קמפינים מסוג זה יאפיינו בעיקר מותגים חובקי עולם אשר מקדישים רבות גם להגברת מודעות ללא הנעה לפעולה בהכרח.

אחד המאפיינים המשותפים לכל הדרכים המשרתות את תחום השיווק באינטרנט הוא הכתיבה לאינטרנט התוכן השיווקי עליו מבוססת כמעט כל פעולה, בין אם מדובר על שירותי קופירייטינג למיניסייט, כתיבה שיווקית ואינפורמטיבית לבלוגים, לטובות אפיליאציה או לשיווק גרילה. התוכן הוא למעשה המרכיב המרכזי של רשת האינטרנט, שכן כל פעולה של הגולש מתבססת על צריכת מידע ותוכן, בין אם תוכן טקסטואלי, ווידאו, סאונד או אנימציה.על מנת שהתוכן יהיה אפקטיבי וישרת את המטרות לשמן הוא הוקם, הוא חייב להיות כפוף לחוקים שתמנהלים ברשת ולחוקיות שמאפיינת את הגולשים.

שלב מתקדם יותר בתחום השיווק והעסקים באון ליין היא תופעה של רכישות  ומיזוגים. לאחר שחברה יצרה לעצמה הון, נכסים ובעיקר מוניטין ברחבי הרשת, דבר שהוא ישים יותר מבעולם האוף ליין, וזאת בגלל בתוליות השוק היחסית, חברות רבות ממתזגות עם עסקים אחרים ברחבי האון ליין, ובכך מרחיבות למעשה את הדאטה בייס שלהן, את כמות החשיפות ואת אחוז ההמרה, ה- ROI שלהן.

 

אומני פרזנט - מרכז שיווק באינטרנט. שיווק אסטרטגי במדיה חברתית, יחסי ציבור באינטרנט, ניהול קמפיינים של פרסום בפייסבוק ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב