דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכינה טכנולוגית 

מאת    [ 17/02/2012 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 1579 פעמים ]

אם אתם רוצים ללמוד לתואר טכנולוגי במכללה, אבל אינכם עומדים בתנאי הקבלה, עליכם ללמוד קודם לכן במסגרת מקדמית, באמצעות רישום למכינה אשר נקראת מכינה טכנולוגית.

 הלימודים במסגרת של מכינה טכנולוגית מאפשרים למועמדים אשר מתקבלים אליה להשלים את הלימודים הדרושים להם על מנת ליישר קו עם הדרישות לסטודנטים האחרים ובכך להתחיל בלימודים לתואר מתקדם של הנדסאי באחד מהמקצועות המבוקשים.

אנשים רבים סיימו את התיכון עם בגרויות חסרות מסיבות כאלה ואחרות. לאחר שסיימו שירות צבאי והתבגרו הם מעוניינים להמשיך ללימודים גבוהים בכל זאת ולרכוש לעצמם מקצוע משתלם. המחסור בתעודת בגרות מלאה ובציונים טובים עשוי להפריע להם, שכן על מנת להתחיל בלימודים גבוהים צריך ידע בסיסי בתחומים כמו מתמטיקה, אנגלית וכו'. זהו עיקר הדגש בלימודים במסגרת של מכינה טכנולוגית. הלימודים מאפשרים להירשם לאחר מכן ללימודים במכללות אשר קשורות למכינה או במכללות אחרות. הסטודנטים מקבלים במהלכם כלים אשר מסייעים להם להתקדם, לרכוש קריירה מבוקשת לא פחות מבנקאי, יעוץ משכנתא או רופא.

במסגרת של לימודי מכינה טכנולוגית מתוגברות הידיעות של הסטודנטים בתחומים מדעיים וטכנולוגיים אשר נדרשים להם בלימודים עצמם. לצד המתמטיקה והאנגלית נלמדים בדרך כלל גם פיזיקה, שימושי מחשב, הבעה ועוד. בחלק מהמכינות ניתן גם להשלים לימודים במקצועות הומניים כמו ספרות, היסטוריה ואזרחות על מנת להשלים את ציוני הבגרות הדרושים על מנת להתקבל לאחר מכן ללימודים גבוהים, למשל לתואר של הנדסאי מכשור ובקרה.

 כיום חלק גדול מהמכינות הטכנולוגיות מאפשרות לכם להתקדם ישר לאחר מכן למכללה עצמה, שכן חלק גדול מהמכללות בארץ אשר מלמדות לתארים של הנדסאי במגוון מקצועות, כוללות כיום גם מכינה טכנולוגית פנימית. הדבר מקל מאד על תהליך הרישום והלימודים, שכן המעבר מהמכינה למכללה עצמה קל ופשוט. בדרך כלל משך הלימודים במסגרת של מכינה טכנולוגית כולל 2 סמסטרים במשך של שנה אקדמאית אחת. כדי להתקבל אליהן צריך להשלים 11 עד 12 שנות לימוד במסגרת של תיכון, או להיות בעלי תעודת בגרות חלקית, שאותה יש להשלים.

 אם אתם מעוניינים במידע נוסף בנושא פשוט חפשו בגוגל "מכינה טכנולוגית" ותגיעו לשורת מכללות אשר מציעות לימודים מסוג זה. והכי חשוב – שיהיה בהצלחה!

ליאת כהן,
עורכת תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב