דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצור מיכלי מים 

מאת    [ 16/02/2012 ]

מילים במאמר: 322   [ נצפה 3656 פעמים ]

ייצור מיכלי מים

הגל הירוק ששוטף את העולם כולו וגם את ארץ ישראל הביא להתפתחות משמעותית במודעות שלנו כאנשים פרטיים וכציבור לאיכות הסביבה ולהשלכותיה על החיים שלנו ושל ילדינו. חלק מאותן התפתחויות ירוקות עוסק כמובן גם במים. מדינת ישראל כידוע אינה משופעת במים ומצויה במאבק על שמירת מאגריה המתוקים לשתייה ובחסכון מתמיד על כל טיפת מים.

בנוסף השפיעו התפיסות הירוקות למיניהן גם על החקלאות ובשנים האחרונות אנו עדים לכך שהחלה פריחה גם בתחום החקלאות המודרנית. חקלאות הידרופונית וחקלאות אקוופונית לא רק נלמדות במכוני המחקר אלא נלמדות גם בבתי הספר ואפילו משתלבות בתעשיית החקלאות הישראלית במשקים פרטיים ועסקיים באזורים שונים בארץ.

ייצור מיכלים לגידול דגים 

החקלאות ההידרופונית והאקו ופונית מבוססות היעדר מצע, משמע גידולים מנותקי אדמה המתפתחים וגדלים על מים. המערכות הללו מתקיימות בתוך מיכלי מים גדולים המהונדסים בהתאם לצרכיו של החקלאי ובהתאם למערכת הביולוגית המתקיימת בהם. ישנם מיכלי גדולים מאד המכילים כמות גדולה מאד של דגים וצמחיה ויש קטנים יותר. את המיכלים מייצרים בייצור מיוחד, הם עשויים פלסטיק ומשמשים כמעין בית למערכת כולה. עליהם להיות מותאמים היטב לכל צורכי החקלאי ההידרופוני או האקו ופוני.

 במיכלים שכאלה ניתן לגדל לא רק גידולים הידרופוניים או אקוופוניים aquaponics אלא גם דגי נוי למשל או אפילו דגי מאכל. מיכלי הפלסטיק חייבים להיות עמידים בפני לחצים שונים, כמות המים, טמפרטורת המים ועוד. בנוסף לייצור המיכלים מותאמת גם צנרת. ייצור צנרת שכזו בדיוק כמו צנרת לייצור ביתי מותאמת באופן ייחודי למערכת הגידול ולצרכיהם של דגי הנוי או דגי המאכל.

 מיכלי אגירה למים

הקושי בחסכון במים במקביל למגמה הירוקה הכללית הביאו לפתרונות יצירתיים. אחד מהם הוא מאגר מים אפורים. כל משפחה שמבקשת לחסוך מכמות המים בצריכה הביתית יכולה להתקין מערכת מים אפורים. מיכל פלסטיק לאגירה מותאם וייחודי ממוקם על גג הבית או בחצר ואליו, באמצעות ייצור צנרת מתאימה נאספים מי המטבח או המקלחת. לאחר סינון קפדני ניתן להשתמש במים שימוש חוזר לניקוי או השקה ולחסוך מאות ליטרים של מים בשבוע. גודל המיכל והכמות שמכיל המיכל תלויה בבקשת הלקוח.

 

 

הכותב הינו ביולוג ימי שותף בחברת livingreen מומחה בתחום האקוופוניקה - גידולים משולבים של דגים וירקות ,ומערכות מים אפורים www.livingreen.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב