דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2548 פעמים ]

בעבר, אנשים הסתייגו מלטפל ברשלנות רפואית, הן בגלל חשיבות מעמדו של הרופא וההחלטות שביצע והן בגלל החשש מהליכים ביורוקרטים ארוכים ומייגעים. כיום, ניתן לראות כי התמונה הנה אחרת למדי, ובאמצעות עזרה של עורך דין רשלנות רפואית ניתן להגיע לפיצויים נאים.

מהי רשלנות רפואית?

לפני שניכנס לעובי הקורה, כדאי לבחון מהי רשלנות רפואית. לפי החוק הישראלי, כאשר מדובר ברשלנות רפואית, מדובר על סטייה מהטיפול הרפואי הנכון לעשותו, בין אם במזיד ובין אם בשל הקדשת תשומת לב מעטה למטופל או לטיפול. ברגע שסטייה זו גורמת לנזק, כאשר אילולא הטיפול שנעשה לא היה נוצר נזק זה, או אז מדובר ברשלנות רפואית.

מקרי רשלנות בתחום הרפואה נדונים תחת דיני נזיקין, כאשר אין זה משנה אם הרופא המטפל התכוון או לא התכוון לפגוע במטופל. עם זאת, אין מדובר רק על דרך הטיפול, אלא גם כאשר מדובר על טיפול שלא בהסכמת המטופל או פגיעה באוטונומיה שלו.

סוגי רשלנות רפואית

מאחר ורשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל תחום טיפול שהוא, תחומי הרשלנות הם רבים מספור. אולם, ישנם מספר תחומים בהם מוגשות תביעות רשלנות רבות. רשלנות רפואית בלידה או בזמן ההיריון גוררת תביעות רבות. תחום זה הוא עדין במיוחד, מאחר והפגיעות שהתרחשו כתוצאה מהרשלנות מלוות את הנולד במהלך כל חייו. לכן, הפיצויים גבוהים יותר.

סוג רשלנות נוסף הוא רשלנות רפואית בניתוח. רשלנות זו עלולה להתבצע בעת הניתוח עצמו, עקב שהייה בלתי סבירה בגוף המטופל, השארת גוף זר או טיפול לא נכון. יתר על כן, רשלנות יכולה להתרחש גם לפני הטיפול הפולשני עצמו או לאחר הניתוח, בעת ההרדמה או ההתאוששות.

רשלנות עלולה להתרחש גם בעת ביקור שגרתי אצל הרופא המשפחתי או הרופא המתמחה בתחום מסוים. אם רופא זה נותן תרופות כלשהן או מחליט על טיפול מסוים, שעלולים להזיק למטופל במקום לרפא אותו, אז ניתן להוכיח כי מדובר ברשלנות רפואית.

תביעות רשלנות רפואית

תביעות הנוגעות לרשלנות רפואית נידונות בבית משפט השלום או המחוזי, בהתאם לסך הפיצויים הנדרש. בדרך כלל ישנו זמן מוגבל להגשת התביעה לערכאות, כאשר בעת טיפול לקוי במבוגר התקופה עומדת על 7 שנים, וכאשר מדובר בקטין, תקופת הטיפול מתחילה מעת היותו בגיר ועד להיותו בן 25.

הליך הגשת תביעה דרך עורך דין רשלנות רפואית כולל איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן חוות דעת של רופא מומחה בתחום, המצהיר כי אכן מדובר ברשלנות רפואית. בהנחה שהוא מצהיר כי כדאי להעביר את התיק לערכאות, שכרו מנוכה בדרך כלל מסכום התביעה.

ייצוג של עורך דין לרשלנות רפואית

לפי החוק, אדם אמנם יכול לבצע הליכים אלו בכוחות עצמו, כמו גם לייצג את עצמו בבית המשפט. אולם, בכדי להפוך את ההליכים לנעימים ופרודוקטיביים יותר, מוטב להיעזר באיש מקצוע. ישנם עורכי דין לרשלנות רפואית, מנוסים ובקיאים בתחומם, היכולים לסייע לכם להשיג את הזכויות המלאות המגיעות לכם. בעזרתם אולי לא תוכלו לתקן את הנזק שנגרם על ידי רשלנות רפואית, אך לפחות תדאגו שהאחראים ייענשו ותזכו לפיצוי.

המידע סופק על ידי אתר sederdin.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב