דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין בישראל 

מאת    [ 15/02/2012 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2564 פעמים ]

על מנת לנהל את המערכת בצורה יעילה, ועל מנת להתמודד עם מצבים שונים הכרוכים בהתנגשות עם מערכת המשפט, יש צורך לעיתים לפנות לעזרתם של עורכי דין המומחים בתחומים שונים.

עורכי הדין, מתוקף תפקידם, נושאים על כתפיהם אחריות גדולה, והם מחויבים לדבוק בקודים נוקשים של אתיקה. כמו כן, מתוקף היותם עורכי דין, עליהם להיות ערים כל העת לחוקים חדשים ולתקנות המשתנות בלי הרף.

עריכת דין – המקצוע מכובד, הסטיגמה – לא כל כך

נשמע כאילו עורכי הדין מחזיקים בתפקיד מכובד אליו נושאים כולם את עיניהם, אך בפועל, אחוז גדול מהאוכלוסייה חש סלידה גדולה כלפי עורכי דין רבים, אם בגלל אופי ההתמחות שלהם, אם בגלל שכרם שנחשב גבוה יחסית לשוק, ואם בגלל הסטיגמה הנפוצה אודות יושרם.

מאידך, כפי שיש כאלו אשר חשים כלפי עורכי הדין סלידה רבה, יש שמרגישים כי הם חייבים להם את חייהם, ואת החופש שלהם. ההבדל בין הרגשות המעורבים כלפי עורכי הדין, נובע כנראה מאופי הקשר הקיים בין הלקוח לעורך הדין. במה דברים אמורים?

אדם אשר עבר תאונה ורוצה לתבוע את המדינה, העירייה, או כל גוף אחראי אחר, חייב להיעזר באיש מקצוע ויפנה אל משרד עורכי דין בכדי לקבל הצעה והתחייבות. כאשר עורך הדין מצליח להשיג פיצוי ראוי, אזי היחס כלפיו הופך חיובי, במקרה אחר, בו הלקוח מחויב לשלם שכר טרחה, אך הוא לא זוכה בדבר, אזי תחושותיו כלפי עורך הדין ודאי יהיו קשות.

בדוגמא אחרת, בני זוג העומדים בפני גירושין ניגשים כל אחד בנפרד לסיוע של עורך דין משפחה. בן הזוג שלא קיבל את מבוקשו, ודאי ירגיש מנוצל ויכריז בריש גלי על חוסר האמון שלו בעורכי דין. בן הזוג השני, לעומת זאת, שזכה וקיבל את מבוקשו, הכולל למשל, משמורת על הילדים, ודאי ירגיש תחושות חיוביות כלפי עורך הדין.

על הכסף לבדו

תפקידם המורכב של עורכי דין רבים, הוא זה שמעמיד את המקצוע באור שונה: מצד אחד, יחס של כבוד והערכה, ומצד שני, יחס של חששות וחרטה. מכיוון שבפני הלקוחות, התובעים והנתבעים, אין דרך להתמודד עם מערכת המשפט בדרך אחרת, לעורכי הדין קיימת תעסוקה רבה, ולא בכדי מדובר באחד המקצועות הנדרשים בישראל ובעולם.

אחת הסיבות הנוספות לכך שרבים פונים ללמוד עריכת דין, נובעת מהשכר הממוצע הגבוה המקובל במקצוע זה. למרות הנתונים הסותרים המופיעים במחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, נראה כי עורכי דין רבים משתכרים הרבה מעל המינימום ושכרם עשוי להגיע לשכר של חמש ספרות.

בין עורכי הדין המרוויחים שכר גבוה, נמצאים עורכי דין בתחום ההיי- טק, עורכי דין מתחום המסחר, עורכי דין המועסקים בשוק ההון, ליטיגטורים, וגם עורך דין הוצאה לפועל ועורך דין נדל"ן ומיסוי מרוויחים לא רע. בניגוד למקובל לחשוב, עורך דין פלילי משתכר שכר בינוני ולא גבוה במיוחד, כנראה בגלל כמות עורכי הדין הגדולה המעלה את התחרות ומורידה את המחירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב