דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקרת כניסה - אתגרים בשימוש במערכות המסורתיות 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 1780 פעמים ]

במרבית החברות והארגונים מסדר גודל בינוני ומעלה נעשה שימוש במערכת בקרת כניסה כלשהי. לרוב נמצא נקודת בקרת כניסה בכניסה למשרדי החברה (דלת כניסה, מחסום וכדו') או בדלתות הכניסה למחלקות השונות של החברה לצורכי מידור בין עובדים או מבקרים. 

 אם אתם שוקלים להטמיע מערכת בקרת כניסה בארגון שלכם או להרחיב את השימושים הנעשים במערכת קיימת חשוב שתכירו את האתגרים שמציבות מערכות הבקרה המסורתיות.


בקרת כניסה מרושתת דורשת סלילת תשתית תקשורת וחשמל

ניתן לחלק את פתרונות בקרת הכניסה לשני סוגים, מרושתים ומקומיים. הפתרונות המרושתים מאפשרים ניהול ושליטה מרחוק אך דורשים סלילת תשתית תקשורת וחשמל לנקודת בקרת הכניסה (הדלת). כאשר מדובר במשרדים המרוכזים במבנה פיזי אחד הדבר אפשרי אולם מצריך השקעה כספית לא מבוטלת בהתאם לתשתית הבסיסית של המבנה (תעלות קיימות, תקרות קלות וכו'). אולם כאשר מדובר במשרדים מבוזרים או במתקנים שאינם בהכרח משרדים (כמו מחסן מרוחק, ארון חשמל/תקשורת, מתקן מכני/חשמלי וכיו"ב) משימת פריסת התשתית הופכת למורכבת יותר ולפעמים הופכת את הפרויקט ללא כדאי.

פתרונות מקומיים סובלים מתפעול מסורבל

הסוג השני של פתרונות בקרת הכניסה הוא מערכות מקומיות, כאלו שאינן מרושתות לשרת מרכזי המנהל את המערכת. במערכות אלו הפתרון הוא מקומי – אמצעי זיהוי המזהה את העובד/מבקר ומתקשר עם מנעול חשמלי או אלקטרומגנטי הנועל את הדלת. בסוג זה של פתרונות הניהול הוא מקומי כלומר ניהול הרשאות המשתמש מתבצע מקומית וכמו כן התיעוד של כל הכניסות וניסיונות הכניסה נעשה מקומית. המשמעות היא שכל עדכון הרשאות (עובד חדש, עזיבת עובד, עדכון קוד סודי וכו')  או שאיבת נתוני פעילות מצריך ממנהל המערכת להגיע פיזית אל הדלת. עבור ארגונים דינמיים או כאלו הדורשים "אצבע על הדופק" מערכות שכאלו אינן מתאימות.

תלות במקור מתח רציף

נקודות בקרת כניסה דורשות מקור מתח זמין ורציף. במערכות מרושתות המשמעות היא חיבור לתשתית החשמל של הארגון אולם מה קורה בעת הפסקת חשמל? משיקולי בטיחות עליכם להגדיר את המערכת כך שבעת הפסקת חשמל יפתח מנגנון הנעילה של הדלת (אלקטרומגנט או חשמלי) ולכן מדובר בפרצת אבטחה אפשרית. פתרון אפשרי הוא מקור מתח חלופי לעת חירום אולם עלות רכישתו ואחזקתו גבוהה. בפתרונות מקומיים הנסמכים על מקור מתח מקומי (סוללה) נדרשת אחזקה שוטפת של הסוללה והחלפתה מעת לעת.

מגוון פתרונות הנעילה מצומצם

בקרת כניסה היא אמצעי נעילה אשר נועד להגביר את רמת האבטחה בהתאם לצרכיו של הארגון. מערכות בקרת כניסה קונבנציונאליות מספקות פתרון לדלתות ולמחסומי מעבר מסוגים שונים בלבד. הבעיה היא שהדברים אותם אתם מעוניינים לאבטח אינם נמצאים תמיד מאחורי דלת אלא דווקא בתוך ארון שרתים, ארון רגיל, מגירה, כספת וכדומה ולאלו לרוב אין למערכות בקרת הכניסה הקונבנציונליות מענה.

עלות גבוהה

מערכות בקרת כניסה מרושתות הן המתאימות על פי רוב לצרכי ארגונים בינוניים-גדולים, מערכות אלו דורשות השקעה כספית בלתי מבוטלת הנובעת מעלות האמצעים – תוכנת ניהול, בקרים, מנגנוני נעילה וכן מעלות העבודה – פריסת תשתית תקשורת וחשמל והתקנת האמצעים. העלות המקובלת לנקודת בקרת כניסה היא של כ- 4,000 ש"ח ומשתנה בהתאם לסוג ואיכות האמצעים הנרכשים ועבודת התשתית הנדרשת.

 

דור חדש של מערכות בקרת כניסה

כמו כל תחומי הטכנולוגיה גם תחום בקרת הכניסה אינו שוקט על שמריו. בשנים האחרונות פותחו מערכות בקרת כניסה עצמאיות המספקות מענה לאתגרים שבמערכות בקרת הכניסה המסורתיות ובכך משלימות אותן. דוגמה למערכת שכזו היא מערכת נעילה המאפשרת להפוך כל מנעול לנקודת בקרת כניסה – ניתן לקרוא עליה כאן.

 

אביב פרדמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב