דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקרת כניסה ביומטרית - דעה אישית 

מאת    [ 13/02/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 1580 פעמים ]

מדובר במערכת כניסה שמשווה בין טביעת אחת האצבעות שלנו לרישום של טביעה שנשמרה במערכת, כך שקרוב לודאי שרק אנחנו נצליח לפתוח את הדלת ולא יהיו לנו מתחזים. אנחנו רגילים לראות את המערכות הללו בכניסה למתקנים ביטחוניים בסרטי ריגול, אבל אצלנו בארץ, למעט במקום מסוים בדימונה כמעט ואין לזיהוי הביומטרי הצדקה בטיחותית או ביטחונית.

 

בקרת כניסה ביומטרית –  כי לא סומכים עלינו יותר

ברוב מקומות העבודה הבחירה במערכת ביומטרית לא נובעת מצרכי אבטחה או כהגנה מפני ריגול תעשייתי. על מקומות שמנהלים מידע רגיש במיוחד ויש להם מחלקות שונות שהכניסה אליהן כרוכה ברמות מידור שונות, אין לי ביקורת – טוב יעשו אם ינהלו את כל מערך בקרות הכניסה באמצעים ביומטרים. ב

שאר המקומות הבחירה בבקרה הביומטרית היא קודם כל הצהרת אי אמון בעובדים. עובד איכותי, בחברה איכותית שמכבדת את עובדיה, גם ככה יעבוד מעל המינימום ואם לפעמים יצא הביתה מוקדם יותר, אף אחד יחכה לו למחרת כדי לנזוף בו.

הבקרה הביומטרית, למרות שעדיין נראית לנו כשייכת לסרטים עתידניים, מתאימה במיוחד למקומות שמעסיקים הרבה עובדים לא מקצועיים בשכר נמוך – מקומות שבהם אנשים נספרים נטו על בסיס שעות העבודה שצברו.

במקומות עבודה לא איכותיים כאלה, השכר נמוך, המחויבות של העובדים נמוכה וגם הנכונות שלהם 'לסבן' את המערכת – למשל, לתת כרטיס נוכחות לחבר שיעביר אותו עבורך, רבה יותר. במקומות הללו הביומטריה איננה הבעיה אלא סימפטום, פועל יוצא של מקום עבודה שלא מכבד את עובדיו.

 

כניסה ביומטרית – טוב לארגון, טוב לעובד?

ובכל זאת, אם נשתחרר לרגע מסוגית חוסר האמון בעובד ונתייחס למערכת הביומטרית כמערכת בקרת כניסה למטרת רישום נוכחות עובדים, נמצא שהטכנולוגיה חוסכת לכולנו לא מעט – ברמת הכסף, הזמן והטרחה ואפילו מבחינה אמוציונאלית.

ראשית, מערכת רישום נוכחות כזו מתעדת נתונים אמינים ומדויקים: היא מבטלת את צורך של העובדים למלא טפסי דיווח עצמיים, שלפעמים מעוררים חרדה כי לא תמיד אנחנו זוכרים את הנתונים המדויקים.

היא חוסכת לעובדים זמן וגם לחשב השכר שמקבל את הנתונים ישירות למחשב. מנהל משאבי האנוש יכול להשתמש באותם נתונים על מנת ליצר משוב והערכה תקופתית לכל עובד – הערכה שתהיה מקצועית יותר ופחות תלויה בטעם ודעות אישיות.

לכן, לסיכומו של עניין, מערכת ביומטרית מכניסה הרבה אובייקטיביות לנושאים חשובים כמו תחשיב שכר והערכת עובדים ומונעת מאיתנו עימותים, אי הבנות וחיכוכים בין אישיים. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב