דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: על התהליך 

מאת    [ 11/02/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2305 פעמים ]

התהליך של גישור גירושין כולל בתוכו מספר פגישות אשר במהלכן שני הצדדים יושבים ביחד, בליווי המגשר, משוחחים על נושאים חשובים בגירושיהם, ומגיעים למסקנות אשר אשר שניהם יכולים לחיות איתן בשלום. מספר הפגישות הנחוץ תלוי במורכבותו של המקרה, ובגישתו של המגשר.

הצעד הראשון בדרך אל התהליך של גישור גירושין הוא לערוך בירור לגבי המגשר אשר איתו אתם עומדים לעבוד. באפשרותכם להתקשר למשרדו של המגשר או לערוך עמו פגישת היכרות, כדי להבין בדיוק מה זה גישור גירושין ומיהו המגשר. אתם יכולים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להבין את תפקידם בתהליך, וכיצד גישור גירושין יוכל לעזור להם. אם אתם מרוצים מהדרך בה התנהלה הפגישה הראשונה, אתם יכולים להסכים ביחד על שימוש בשירותיו של המגשר.

בפגישה הבאה, המגשר יחקור ויבין את המקרה שלכם ואת נקודת המבט של כל צד. כל גירושין מתחילים בכך שצד אחד מגיש בקשה לגט (ברבנות או בבית הדין לענייני משפחה). לאחר מכן, הצד השני צריך להגיב לבקשת הגירושין בפני הגוף אשר בו הוגשה הבקשה. במקרה שעוד לא עשיתם זאת, המגשר יוכל לעזור לכם בכך. המגשר אף יכול לעזור לכם עם הנושאים החוקיים הקשורים לתהליך הגירושין, בעיקר אם הוא עורך דין מוסמך ו/או בעל ניסיון בתחום של גירושין ודיני משפחה.

גירושין דורשים הרבה מילוי טפסים והכנת ניירת, כמו למשל הצהרות הון ורכוש. המגשר יכול להדריך אתכם לגבי הטפסים הדרושים לתהליך הגירושין, ולעזו לכם בהכנתם. נושאים כגון רכוש, השקעות משותפות, חובות והלוואות וכמובן משמרות על הילדים במידה ואתם הורים, הנם נושאים נוספים אשר עליהם תדונו במהלך גישור גירושין. ייתכן שתטפלו בכל נושא בפגישה נפרדת, וייתכן שבכל פגישה תדונו בכמה נושאים במקביל- הכל בהתאם לצרכים שלכם ולקצב ההתקדמות שלכם בניהול המשא ומתן.

במהלך הדיונים, המגשר יכין טיוטה סופית של הסכם אשר שניכם תסכימו לו. בסיום התהליך, שניכם תוכלו לעבור על ההסכם לבד או בליווית עורכי הדין שלכם, ולהחליט אם לחתום עליהם או לא. עליכם לדעת שבניגוד לגירושין אשר מתרחשים בבית המשפט, אינכם מחוייבים לחתום על שום הסכם אשר יכתב במהלך גישור גירושין. מטרתו של גישור גירושין הנה לעזור לשני הצדדים להגיע לעמק השווה, ולכן אף צד איננו מחוייב לחתום על הסכם אשר איננו מרגיש עמו בנוח.

עוד דבר חשוב שעליכם לדעת בנושא זה, הנו שגם במידה שבחרתם ללכת לתהליך של גישור גירושין, אין זה אומר שאינכם יכולים להשתמש בעזרתו של עורך הדין שלכם. בחלק מהמקרים, המגשר אינו יכול להציע ללקוחותיו עצות לגבי מערכת החוק והמשפט. במקרים שכאלה, בני הזוג יכולים להעזר בעורך דינם, אשר יכול ליידע אותם לגבי זכויותיהם החוקיות, לעזור להם לנהל את המשא ומתן על ההסכם, ולעזור להם להכין את הניירת הדרושה.

גירושין הנם תמיד תהליך רגשי וקשה, ומובן אם כך שכל זוג רוצה להפוך אותם לקלים ושקטים ככל האפשר. מאחר שההסכם אשר נערך במהלך גישור גירושין נכתב בעקבות דיונים ארוכים עם שני הצדדים, הוא צריך להיות מקובל על שניהם ולהתאים להם. כתוצאה מכך, התהליך של גישור גירושין הנו דרך שקטה ונעימה יותר להגיע לסיומם של חיי הנישואין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב