דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם עבור דורבן העקב והסתידות בכתף 

מאת    [ 10/02/2012 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 3281 פעמים ]

הסתידות בכתף הנה מצב רפואי, אשר כולל הצטברות של משטחי סידן על גבי הגידים אשר באזור רצועת הכתף. הצבטרות משטחי הסידן יכולה להגביל את כל הפעילות היומיומית של הסובל ממצב של הסתידות בכתף, ואף להסב לו כאב. משטחי הסידן נעלמים מעצמם לעיתים קרובות, אך לעיתים נדרשת התערבות חיצונית כדי להעלים אותם.

דורבן העקב הנו בליטה חדה באזור התחתון של כף הרגל, ממש מעל העקב. הבליטה יכולה להיות עצם אשר סטתה ממקומה, או הצטברות של משטחי סידן- בדומה למצב של הסתידות בכתף. הבליטה מפריעה לרקמות הרכות אשר סביבה, ומסבה לסובל ממנה כאב רב. הטיפול הסטנדרטיים במצב של דורבן בעקב הנם כדורים משכחי כאבים, קירור האזור בקרח ובמקרים קיצוניים- ניתוח.

בשנים האחרונות, התקדם מאוד התחום של טיפול בגלי הלם, וכיום הוא מאפשר טיפול במצבים של הצטברות משטחי סידן במקומות שונים בגוף- כמו במקרים של הסתידות בכתף או דורבן בעקב.

גלי הלם הנם למעשה גלי קול בעצמה נמוכה מאוד, אשר נשלחים אל גופו של המטופל מתוך מכונה מיוחדת המפיקה אותם- ישירות אל האזור הפגוע. היות וגלי ההלם מנותבים מהמכונה בעזרת שפורפרת ארוכה בעלת פיה קטנה ודקה- ניתן לכוון אותם באופן נקודתי ביותר, רק אל האזור הדורשים טיפול. כך, במצב של דורבן העקב למשל, ניתן לכוון את גלי ההלם ישירות אל הנקודה הבולטת הקטנה אשר מסבה למטופל את הכאבים. במקרה של הסתידות בכתף, ניתן לזהות בצילום רנטגן את מיקומם המדויק של משטחי הסידן אשר הצטברו סביב הגידים אשר ברצועת הכתף, ולכוון אליהם את גלי ההלם.

בגלל הרכבם הפיזיקלי המיוחד, גלי הלם חודרים שכבות רכות, ונתקעים בעצמים קשים. על כן, חודרים גלי ההלם את העור והשכבות הרכות אשר מתחתיו (כגון השומן, הרקמות וכו'), ונתקעים בעצם הקשה אשר עומד בדרכם. במקרה של הסתידות בכתף או דורבן העקב, יחדרו גלי ההלם את הרקמות הרכות החיצוניות, ויתקלו במשטחי הסידן הנמצאים באזור הפגוע. כאשר הגלים נתקלים במשטחי הסידן, הם מפרקים אותם לרסיסים. (אל דאגה, העצמות שלנו חזקות מספיק, ולגלי ההלם אין השפעה מזיקה עליהן).

בנוסף, גלי ההלם מעודדים זרימת דם מוגברת אל האזור המטופל. זרימת הדם עוזרת בניקוי תאים מתים ובבניה מואצת של תאים חדשים. תופעה זו היא בריאה ומומלצת באופן כללי, אך היא אפילו חשובה יותר כאשר מדובר במצב של הסתידות בכתף- שכן אחת הסברות להיווצרותה של הסתידות בכתף הנה זרימת דם חלשה מידי אליה. בנוסף, הצטברות משטחי הסידן ברצועת הכתף נובעת לעיתים קרובות מדלקת בגידים. לזרימת הדם המוגברת אל האזור הפגוע ידועה השפעה טובה במיוחד על דלקות בגידים, וחידוש התאים המהיר בעצם מעלים את הדלקת תוך זמן קצר.

ייתרון נוסף של טיפול בגלי הלם עבור דורבן בעקב או הסתידות בכתף, הנו שהטיפול הוא קצר מאוד (בד"כ הוא אורך כ-5-30 דקות), והחזרה לשיגרה אחריו היא מיידית. זאת, בניגוד לניתוח פולשני לפירוק משטחי הסידן, אשר אחריו יש לקחת תקופת התאוששות ארוכה ולא פשוטה. גם מצב בו לא עורכים ניתוח עבור הסתידות בכתף אלא מנסים לפתור אותה עם זריקות קורטיזון איננו פשוט, משום שהזריקה עלולה להסב למטופל כאב רב במשך מספר שעות- לפני שהיא מתחילה לעבוד.

טיפול בגלי הלם, לעומת זאת, הנו טיפול לא פולשני, ותוצאותיו הן כמעט מיידיות.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב