דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצים להסקה - לאלו שלא מוכנים להתפשר על חום ביתי אמיתי 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 2820 פעמים ]

 

בימינו, קמינים כבר אינם מתקן הכרחי לחימום הבית. ברוב הבתים נמצא את המזגן, שמספק חימום מהיר ופשוט יותר. אם אתם קוראים שורות אלו, כנראה שאתם שוחרי עיצוב ואוהבי נוסטלגיה ורומנטיקה, ובביתכם מותקן קמין עצים. בתור שכאלו, אתם ודאי חשים שההתעסקות עם עצי ההסקה יכולה להיות מטרידה לפעמים, אבל תמיד משתלמת. הרשו לנו להעניק לכם מספר ידיעות שעשויות להקל מעליכם ולהפוך את המשימה לנעימה עוד יותר משהיא היום.

מציאת עצים להסקה

בימים בהם קמינים היו האופציה היחידה לחימום הבית, היו אבותינו יוצאים אל היער לחטוב עצים להסקה. כיום, מעשה מסוג זה נוגד את החוק, אבל לשמחתנו יש לו תחליפים פשוטים יותר. חברות רבות מספקות שירות של הזמנה והובלת עצים עד הבית. חפשו חברה המעניקה שירות כזה, אך הקפידו לבדוק כי היא מומחית ומורשית לעסוק בכריתת עצים וכי המחיר שהיא דורשת לא מוגזם ביחס לאחרות.

אופציה נוספת היא מעקב אחרי פרסומי הקרן הקיימת לישראל וביקור באתר שלה, על מנת לבדוק אם היא מציעה גזמי עץ לחלוקה. מידי פעם הקרן מציעה שירות כזה, במסגרת התחזוקה של יערות ישראל. אופציה כזו היא חסכונית עבורכם ואף תורמת לאיכות הסביבה של כולנו.

עוד אפשרות שלא מוכרת לכולם, היא החימום באמצעות גלילי גפת. גלילי גפת הם התוצרים של תהליך הפקת שמן מזיתים. גלילים אלו הם דמויי עץ ובוערים היטב בקמינים, ללא ריחות לוואי.

חשיבות היובש של עצים להסקה

נקודה אולי טריוויאלית, אבל חשובה – חשוב לוודא שהעצים שאתם קונים הינם יבשים. עצים יבשים נשרפים בקלות רבה יותר, מחממים יותר, ויוצרים פחות אפר ועשן. גם לאחר הקניה, חשוב לדאוג למקום אחסון נטול רטיבות ולחות עבור גזירי העץ. 

לעיתים חסר מקום מתאים בבית לאחסון העצים, ויש שנוהגים לכסות אותם בניילון או ברזנט. אופציה זו אפשרית אולם מסוכנת, משום שכיסוי מוחלט לא מאפשר זרימת אויר כך שעלולה להיווצר בפנים לחות ולעיתים אף עובש וריקבון. עדיף לכסות את העצים רק מלמעלה, ולהשאיר את הצדדים חשופים. מוטב שיירטבו מעט, מאשר שירקבו.

טיפ נוסף מיועד לאלו מביניכם שאוהבים להיערך לדברים מראש. ניצול של ימי הקיץ החמים ורוויי השמש לייבוש עצי ההסקה, יכול להיות צעד אפקטיבי מאד. באופן כזה, בבוא החורף הם יהיו בשלים לשריפה.

ועוד כמה טיפים כלליים להסקה

את מערכת ההסקה כדאי להתקין במקום מרכזי בבית, לפיזור יעיל של חום העצים הנשרפים. לא כדאי למקם אותה קרוב למדרגות קומה עליונה, משום שטבעו של חום לעלות למעלה, ובאופן הזה החדר בו ממוקמת ההסקהן לא יתחמם כראוי.


קמינים המחממים באמצעות עצי הסקה נפוצים ומומלצים כיום יותר, בשל העלויות הגבוהות של הדלקים לסוגיהם. קמיני העץ החדשניים המצויים בשוק הם קלים להפעלה ולא צורכים כמויות עץ גדולות. עצי ההסקה דורשים אמנם התעסקות מעט רבה יותר מאפשרויות ההסקה האחרות, אבל אם כבר הסקה בבית... אז שתהיה עם רעשים של עצים מתלקחים וניחוח עדין ומרענן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב