דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת נהלים היא מלאכתו של כתב טכני 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2292 פעמים ]

כתיבת הנהלים של הארגון ותיעוד תהליכיו הם נושאים הנלקחים כדי לפגוש הזדמנויות להשבחה כמו גם מקביליהן החשיפות, למטרת העצמת היתרון התחרותי בחברה.

כתב טכני יעשה זאת על ידי נטילת חלק קטן מתוך גרעין המידע של הארגון (ראה מאמר בנושא תהליכי ניהול ידע שלנו) ויביא את ממצאיו להנהלה על מנת לחשוב ביחד אם נדרש לשפר או לכתוב נהלים חדשים.
מסקנותיו של הכתב הטכני שלנו יוגשו לאחר התחקותו אחר המידע הקיים. תהליכים אשר יישם כגון כריית מידע כתוב ו/או כריית המידע-האינטלקטואלי בארגון הם שינחו אותו בכתיבת דו"ח ממצאיו. יהיה זה על פי רוב תהליך באמצעות שאלונים ותשאול וניתוח המידע שקיים.
אם לרגע חשבתם שהתהליך יהיה קל, אנו ממליצים לחשוב שוב. כתב טכני שלנו צריך להיות אדם בעל אופי נוח, ממוקד מטרה ויודע להפריד בין טפל לעיקר. אחרי הכל עובדים נוטים לספר יותר טפל מעיקר.                    

נסו לחשוב מה יהיה אם העובד לא רוצה לשתף פעולה?! כיצד תוכלו להשיג את המידע הנדרש ?

כבר למדנו כי יצירת הזדהות עם נהלי החברה אצל העובד בחברה עשוייה לעשות את העבודה. השגה זאת מיושמת על פי רוב בשיתוף עם המנהל ו/או אחראי התהליך בשיתוף עם בעל התפקיד המיישם.
מאחר וידוע גם לעובד הנשאל כי כלי פיתוח זה, שאנו קוראים לו נהלים, יסייע לחברה על מנת לשפר ולהשביח את התהליכים בה, הרבה לפני שיבין כי מטרתו של המראיין (הכתב הטכני) לדלות מידע ולעשות שימוש בניסיונו של העובד בשטח, יסכים זה להזדהות עם השיפור בתהליך באמצעות שיתוף ידיעותיו, בתקווה לקצור יוקרתיות והערכה אצל ממוניו בארגון.
אצל הכתב הטכני, כל מידע שנכרה מראשו של העובד מאופיין בקטגוריית "נכסי הארגון הלא מוחשיים". תהליך אשר מזוהה אצלינו בחברה כ- "מחזור ההון האינטלקטואלי" של הלקוח אשר מטרתו לחזור למאזן בשינוי צורה. 
תוצאותיו של החזר זה מושלכים על הפחתת סיכונים בתהליכים אשר בעיקר משפיעים על הדוחות הכספיים ו/או משפיעים על רמת התפעול והשגת יעדים אחרים.
פנייתכם אלינו לפגישת הכרות היא כמובן חינם. תהליך מיפוי, סקר, כתיבת הנהלים וכד' במערכת קטנה או מורכבת תניב את היכולת לשיפור בתהליכי העבודה, ייעול שיטות, שקיפות עם החברות הקשורות וכן הזדמנות למדידה ערכית.
ניתן להתייחס לערך המוסף של הארגון שיעלה בתהליך, לאסוף את הידע מזיכרון העובד ולהזין אותו בתהליכים חדשים כדי למחזר אותו חזרה לחברה.
בתהליכי כתיבת נהלים, מקובל לפעול להתארגנות שנובעת כתוצאה משינויים מערכתיים למטרות נסתרות של קדמה והתחדשות.
תמיד יהיו התוצאות רווח מיידי ישיר ולא בהכרח בהשקעה טכנולוגית. השגה זו תאפשר מיידית את קביעת היתרון התחרותי של הארגון. כל מנהל יודע כי גם עובד אחד שעזב די בו כדי להפסיד את הידע אשר אסף בחברה. האם זה יכול לזעזע את המערכת? ספק! האם זהו ידע שהלך לאיבוד? אין ספק! 
אם לא שיפרתם את הנהלים של החברה, החברה תפסיד באופן ישיר את מכלול הניסיון והחכמה שאמורים היו להיאסף על בירכייה לכדי כימות ההון האינטלקטואלי.                                                        

 

שושנה סימון יעוץ ארגוני, הדרכת תוכנה, כתיבת תוכן, שיפור תהליכים ן דוא"ל: http://www.shoshasi.com ן אתר הבית:  pddsite@gmail.com ן נייד: 050-8188900 ן משרד: 03-5710180




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב