דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהג החופה, מאיפה הוא מגיע? 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1770 פעמים ]

 חשיבותה של החופה בפומביות שלה: החופה נערכת מול קהל ועדים שבנוכחותם מברכים את הברכות ובמעמדם מתחייבים בני הזוג זה לזה. הרב הוא אמנם זה שמנחה את החופה, לכן רוב ההליך נעשה על ידו ובתיווכו, אולם עוזר לדעת לקראת מה הולכים, כדי להימנע מאכזבות ואולי אפילו טעויות במהלך הטקס.

למה חופה?

בעוד שבהלכה המונח "חופה" מתייחס לחדר שבו היו שוהים הבעל והאישה הטריים במשך שבוע ימים לאחר נישואיהם, כיום החופה מציינת את מעמד הנישואין הנערך תחת יריעה הפרוסה על ארבעה עמודים. הטקס שנערך תחת החופה נפתח בכך שהחתן פורש את ההינומה על פני הכלה. יש המסמנים את חורבן בית המקדש בפיזור אפר על ראש החתן.

החופה מתקיימת על עמודים שהוכנו מראש והחתן מובל אליה כשפניו מופנים מזרחה. כאשר הרב המסדר את הקידושין מברך על כוס יין ואומר את ברכת האירוסין, אז למעשה החופה מתחילה. עם תום הברכה, החתן מקדש את הכלה, עונד את הטבעת על אצבעה ואומר "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל".

 בנוסף, מברכים על הקידושין את ברכת האירוסין, ועל הנישואין - ברכת הנישואין. כל ברכה מברכים על כוס נפרדת, וקוראים את הכתובה בין ברכת האירוסין לברכת הנישואין. המנהג הוא להזמין מוזמנים שונים לברך את ברכות הנישואין. כמו כן, נהוג לשבור כוס לאחר הקידושין ובטרם הוקראו שבע ברכות הנישואין. אצל הספרדים, נוהגים לשבור כוס לאחר קריאת שבע הברכות - בסיומה של החופה.

תוכן אישי בחופה אורתודוכסית

החופה האורתודוכסית קבועה מבחינת הברכות, אופן התנהלותה, תפקיד החתן ותפקיד הכלה והתכנים השונים אשר מתווספים לה. ישנם רבנים שיסכימו לתוספות אישיות קצרות אולם מרבית הרבנים יתעקשו על קיומה של חופה כהלכתה.

ישנם, כמובן, גם רבנים שיסכימו לחופה אישית יותר. לכן, אם אתם מתחתנים ברבנות ומעוניינים בחופה כדת וכדין, אך בכל זאת רוצים להוסיף לה נופך משלכם, מומלץ להיפגש  עם הרב לפני החתונה, להסביר לו את הצרכים שלכם ולנסות לגבש יחד שינוי מוסכם. עם זאת, קחו בחשבון שהשינוי יהיה מינורי למדי מאחר ולחופה, כפי שכבר אמרנו, יש את הכללים המקובלים שלה.

חשוב לציין כי זוגות המעוניינים לערוך חתונה אלטרנטיבית, רפורמית או חילונית, צריכים לקחת בחשבון כי לטקס חתונה כזה אין תוקף בחוק הישראלי ועל כן יש צורך ללוותו בטקס נישואים אזרחיים (המוכר על ידי החוק בישראל במידה ונערך בחו"ל).

הטרנד: חופה מעוצבת

אחד הטרנדים הבולטים בשנים האחרונות היא להינשא תחת חופה מעוצבת. בנוסף לעיצוב המינימליסטי הקיים, ישנם הנוהגים לעצב את החופה עצמה לפי טעמם: מתן נופך כפרי לחופה באמצעות הוספת ענפים ושיבולים; תוספות של בדים נשפכים וקשירות בדים לחופה; שילובם של גופי תאורה בתוך החופה; ועוד. ישנם זוגות המכניסים בלונים, ואף הפרחת יונים או זיקוקים. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם המקורבים לכם אילו תוספות ברצונכם להכניס לחופה ואם מדובר בדבר-מה העלול להיראות חריג, עדכנו גם את הרב בדברים.

מטרתה המרכזית של החופה היא לבטא את החלטתכם המשותפת למסד את הקשר ביניכם בברית הנישואין. ניתן להסתפק בחופה מסורתית אולם אפשר להוסיף לה אלמנטים שיהפכו את החופה לאירוע מלהיב. ישנם חברות ויחידים המתמחים בהפקת חופות (כן, גם זה קיים היום) ועל כן ניתן להפוך גם את האירוע המרגש הזה למאורע בלתי נשכח עבור הזוג הצעיר והבאים בשמחתו.

רוני חפר ארגון והפקות אירועים מתמחה במציאת קשת רחבה של אירועים יצירתיים המאפשרים להגשים כל פנטזיה  וחלום ליצירת אירוע בלתי נשכח, תוך עמידה מלאה במסגרת התקציב ולוח הזמנים של לקוחותיה. אצלנו מבינים שהאירוע שלכם הינו אירוע מיוחד במינו, והבנה זאת מונעת מאיתנו להיכנס ללופ של שיגרה.פרטים ו/או קביעת פגישה,נשמח לעמוד לשרותכם:טלפון נייד:  054-7212424               דואר אלקטרוני: roni.hefer@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב