דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות offshore - תכנוני מס סולידי 

מאת    [ 12/12/2007 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 4202 פעמים ]

למה למשקיע ישראלי לשלם עשרות אלפי דולרים בעבור חברת אחזקה הולנדית, אם ניתן להשיג את אותה מטרה בפחות כסף? הרבה פחות כסף!

לאחר רפורמה במס משנת 2002, השתנו כללי המשחק במגרש ה'אופ-שור' (offshore).
לפני הרפורמה, הכספים שהתקבלו לראשונה בחו"ל היו מגיעים לישראל ללא מיסוי של דיווידנד. תקנה זאת אפשרה לעסקים המנוהלים בחו"ל להעביר לבעלים הישראלים שלהם רווחים במס אפס. החברות בחו"ל דאז התחלקו לשתי קבוצות : חברות במדינות עם מס חברות מסוים וחברות ללא מיסוי - מקלטי מס (Tax Havens) . כך לדוגמה, ישראלי שקיבל דיווידנד מחברה שבבעלותו, הרשומה באיי הבתולה, היה פטור ממס חברות כי באיי הבתולה לחברות מסוג IBC (International Business Company) גובה המס היה אפס. אך רשויות המיסוי בארץ לא ראו את הנעשה במדינות המעניקות מקלט מס בעין יפה והקפידו לבדוק היטב את סוגית השליטה והניהול (תושבות) של החברות הללו. מקום רישום החברה היה גורם משמעותי מאוד לבדיקת התנהלות החברה על ידי הרשויות. יחד עם זאת, היו מספר מדינות אירופאיות שהעניקו הנחות מיסוי משמעותיות לחברות הפועלות מחוץ לגבולותיהן ועומדות בדרישות גילוי נאות מחמירות.

אלה מאיתנו שזוכרים את ימי בועת ההיי-טק, לבטח זוכרים גם את השימוש הנרחב שעשתה הקהילה העסקית-ישראלית בחברות הולנדיות. להזכירכם, חברה הולנדית שקיבלה פטור ממס - PE (Participation Exemption) עד לגובה 5% בלבד. גם תנאים לקבלת PE הבטיחו לבעליהן עמידה בדרישות הישראליות המחמירות הקשורות לכל הנושא של שליטה וניהול. הבעיה הגדולה בחברות הללו היתה עלות תפעול גבוהה מאוד. אחזקה שנתית של חברה יכלה להגיע לעלות של 100,000$ בשנה. ספקים מקומיים גבו תשלומים עבור כל שיחת טלפון או פקס בעשרות דולרים ושעות ישיבה במאות דולרים, שלא לדבר על עלות הכנת דוח"ות כספיים בעשרות אלפי דולרים.

בשנתיים האחרונות, לאחר הרפורמה במס, אנו, בחברת קומפני אקספרס הקמת חברות בחו"ל, עדים לשינוי גדול מאוד בתרבות ה'אופ-שור' הישראלית. במקום רישום חברות במקלטי מס מובהקים מצד אחד (איי הבתולה, פנמה, דומיניקה וכו') וחברות הולנדיות או בלגיות יקרות, מקימים יותר ויותר חברות באנגליה או בקפריסין.

להלן מספר יתרונות : חוק החברות דומה לחוק בארץ (אנגלי), מיסוי בגובה סביר ( 27% באנגליה ו10% בקפריסין לאחר הכניסה לאיחוד האירופי), תשתית ספקים רחבה ביותר (כידוע, הרבה הצעות - מחיר נמוך), ניסיון רב בעבודה עם לקוחות מרוחקים, דרישה לניהול חברות על ידי מנהלים מקומיים (הדבר פותר לישראלים את סוגיית השליטה והניהול) ועוד יתרונות נוספים. אנו בקומפני אקספרס, יכולים לציין שהפעלת חברה קפריסאית, עם פעילות של עד 20 פעולות כספיות חודשיות, יכולה להסתכם בין 5,000$ עד 8,000$ דולר.
אך, באופן כללי, בהתבסס על ניסיון של השנים האחרונות, בהחלט יש לציין שהקהילה העסקית-ישראלית עוברת מתכנוני מס אגרסיביים לתכנוני מס סולידיים.
מומלץ כמובן, לפני כל צעד כזה של יזם ישראלי, לפנות למומחים בתחום לקבלת מידע והסבר.
בוריס טיומקין הינו המנכ"ל של הסניף הישראלי של קבוצת קומפני אקספרס. הקבוצה קיימת מעל שני עשורים ומתמחה ברישום והקמת חברות בחו"ל, פתיחת חשבונות בנק בחו"ל, החזרי מע"מ לחברות ישראליות מחו"ל ועוד.
  • פתיחת חברה - הקמת חברה בחו"ל

  • פרסום בגוגל



  • מאמרים חדשים מומלצים: 

    חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
    מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
    מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
    לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
    אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
    הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
    ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
    אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
    שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
    איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    ©2022 כל הזכויות שמורות

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים

    לכותבי מאמרים:
    פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    תנאי שימוש במאמרים



    מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב