דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיל זיקנה,לא שמחה 

מאת    [ 06/02/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1763 פעמים ]

גיל זיקנה ,זה לא שמחה

 

 

ישראל מזדקנת. 10 אחוז מאוכלוסיית ישראל מוגדרת כבני הגיל השלישי, כלומר בני 65 ויותר.ולמרות זאת נראה כי זהו הקהל שזוכה להכי פחות התייחסות . אולי זה בגלל שפרסומות בטלוויזיה אומרת לנו שגיל 25 הוא גיל זקן? אולי בגלל שכולם רוצים להיות צעירים לנצח ורודפים אחרי זריקות וניתוחים ,ואולי בגלל שאף אחד לא ממש רוצה להזדקן ?

 

מדהים לחשוב שעד לפני שמאה או שתיים להיות זקן נחשב מכובד.אדם  שמכתיב את הטון בחברה. זה שכולם התייעצו איתו ושאלו לדעתו בנושאים שונים. היום? היום אנחנו נוטים לבטל את דבריהם של המבוגרים,בדרך כלל באמירה : נו, מה הוא כבר יודע?. הבן שלי השתעל לאחרונה . זה היה שיעול טורדני ומעייף. הבעיה היתה שהרופאה לא מצאה כלום בבדיקות ואמרה שזה יעבור. יעבור, יעבור אבל בינתיים הילד סובל. סבתא שלי אמרה לי לתת לו לחם מרוח בחמאה. נו, באמת, לחם מרוח בחמאה ושיעול - מה הקשר חשבתי. אבל ניסיתי, כי  חשבתי לעצמי שלהזיק זה בטוח לא יזיק והופתעתי. החמאה השומנית החליקה בגרון והקלה עליו. יכול להיות שתאמרו שזה קרה בטעות ויכול להיות שתנסו את זה פעם הבאה שזה יקרה אצלכם. בכל מקרה הרעיון הוא שהגיע הזמן לשנות את ההתייחסות שלנו.

 

ישנו משפט ידוע שאומר שבלי עבר אין עתיד. ושחוכמת חיים שווה יותר מחוכמת הלימודים.אנחנו חיים בעולם שלא מפסיק להתפתח. אני עוד זוכרת שלימדתי את סבתא שלי להשתמש בטלכרד בטלפון ציבורי. היום אם אין לך נייד אתה לא קיים. אבל לפני כל טכנולוגיה והמצאה חדשה חשוב לזכור שקודם כל אנחנו בני אדם עם ניסיון חיים ושככל שאנחנו חיים אנחנו צוברים ניסיון והבנה . כיום הטכנולוגיה מאיצה את החיים שלנו. התרחשויות חדשות קורות בכל רגע. ובין העבודה, הילדים, המשפחה והחיים שמסביב אנחנו שוכחים את אלה שבזכותם אנחנו כאן. והם, הם לא יגידו דבר, רק ישמחו אם נרים מידי פעם טלפון ונבוא לביקור.

 

חשוב לדעת שאיכות חייו של המזדקן תלויה מאוד בתמיכה המשפחתית שאותה הוא מקבל. מחקרים רבים מעידים שאדם מבוגר שיש לו תמיכה סביבתית, חולה פחות, צורך פחות תרופות, מבקר פחות בבתי חולים וקופות חולים ומנהל חיים בריאים יותר. אני חושבת שאם נקדיש קצת יותר תשומת לב מזמננו הפנאי למבוגרים בבני משפחתנו ,נוכל אולי לחסוך התרוצצויות  איתם לרופאים ובדיקות. תאמינו לי יותר נוח לתזמן בזמן שנוח לנו להגיע לביקור שבועי מאשר לקחת יום חופש מהעבודה ול"בלות" אותו בין רופאים וטיפולים שונים ששואבים כוח ואנרגיה מיותרים.

 

מיכל שרון- מישהו לטפל בך- ייעוץ לגיל השלישי.

 

 

 

מישהו מטפל בך-ייעוץ סוציאלי לגיל השלישי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב