דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מונולוג של נהג מונית צעיר: איך ברחתי היום מהמחלקה האונקולוגית 

מאת    [ 06/02/2012 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 1883 פעמים ]

הנסיעה במונית, מרחוב ארלוזרוב בתל-אביב עד לביתי שבאזור שדרות רוטשילד, נמשכה כעשר דקות. ובמהלכן השמיע הנהג הצעיר מעין מונולוג מצמרר. הוא סיפר לאשתו בטלפון הסלולארי  איך "הסתלקתי משם." ואני עדה אילמת במושב האחורי. רק כשנזכרה המילה "הקרנות" תפסתי בבירור שהצעיר מדבר על בריחה מהמחלקה האונקולוגית. שמדובר בסרטן.

הוא חזר והסביר בכעס: "לא יכולתי להישאר שם.ובסוף הרופא הרשה לי לצאת. אני לא יכול להתאשפז בין כל הגוססים במחלקה הזאת ולחטוף דיכאון. למה אני צריך להישאר בין מלא אנשים מסכנים וגוססים. את מבינה איזה ייאוש זה?"

אשתו כנראה חלקה עליו, התנגדה להסתלקותו מהאשפוז. והוא חזר שוב ושוב על ההסבר. אני מצטטת את הבחור על סמך זכרוני (הטרי). במונולוג שלו אפשר למצוא קשת של תגובות מוכרות לאחר שהשמיים נופלים על כל חולה סרטן: זעם, התרסה, ניסיונות הכחשה נואשים. וכן גם מאמץ להמשיך ב"עסקים כרגיל", לגונן על הילדים, ולהיבדל מ"אגף הסרטן". לא להתערבב בין מסורטנים אחרים. להישמר כמובן מרחמים ולהרגיע היסטריה בסביבה הקרובה.  ובהמשך המונולוג נשמעו, כצפוי, גם הדיבורים המקאבריים. מה יקרה אם חלילה תתממש האפשרות הגרועה ביותר?...

"היו לי קצת בחילות אחרי הטיפול, אמר, ועכשיו אני בסדר. את רואה שחזרתי לעבוד. אולי עוד אספיק לקחת את הילדים להצגה. הם לא צריכים לדעת מכלום. לא, אני לא מרגיש רע. אבל הדבר המזופט הזה שהתיישב אצלי בגוף...תביני שאני לא יכול להישאר שם, בתוך הדיכאון של המחלקה.  זה ממש לא מתאים לי להיות בין מסכנים וגוססים. אז אמרתי לדוקטור: אני לא נשאר פה! כבר התגברתי על הבחילות".

הבחור כחוש וקירח. לא ידעתי אם הקרחת שלו אופנתית, מאותן קרחות צעירות שממלאות את העיר, או שמא שערו נשר בעקבות הטיפולים. בהמשך הדרך הטון המתריס התחלף בנימה צינית, מקאברית. "אז במקרה הכי גרוע, המשיך, אעלה לשמיים ואכין שם מקום בשבילכם". ואז התפרצו, כנראה, סערת הרוח והשבר הגדול בצד השני של הקו. "תפסיקי עם זה, תפסיקי לבכות" הוא נזף בבת-שיחו. "תפסיקי עם הבכי הזה. הרי בסוף כולנו נגיע לשם ושמה עוד ניפגש. אז אני אחכה לכם שם, ואת תפסיקי לבכות".

הגענו לביתי, התנצלתי על ששמעתי שיחה כל כך אישית, איחלתי לצעיר הצלחה בהתמודדות, ושלא כדרכי חשפתי גילוי אישי. אולי נהג המונית יישאב טיפת עידוד מהגילוי.

הלוא זה ידוע שב"דיבור עם זר" {יש מושג כזה)  אנשים נחשפים לעתים קרובות יותר מאשר בפני ידידיהם הקרובים. כך קורה, למשל, בשיחות הקלאסיות ברכבת המתפתחות בין ידידים לשעה. אותו "דיבור עם זר", אומרים מלומדים, ממלא שני צרכים סותרים: הצורך לדבר ולהיחשף והצורך להגן על פרטיותנו.

"גם אני הייתי שם", גיליתי "ויצאתי מזה.ומאז כבר עברו כמעט שש שנים".

ובעודי מתארגנת ליציאה מהמונית, שמעתי את התגובה. "תשמעי, המשיך הבחור בשיחה הטלפונית, יש לי פה נוסעת שגם היא  הייתה שם, ויצאה מזה. את לא שומעת?  אז למה את בוכה ?"...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב