דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול כספים בשוק מטבע חוץ 

מאת    [ 11/12/2007 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2554 פעמים ]

אנו רוצים להציע שני מקרים. במקרה הראשון שני סוחרים חדשים לשוק המט"ח עושים פעולות נגדיות אחד לשני. רוב הסיכויים ששניהם יפסידו כסף. במקרה השני שני סוחרים ותיקים יותר. גם הם נכנסים לעמדות נגדיות אחד לשני בכל פעם. רוב הסיכויים ששניהם ירוויחו כסף. לכאורה לא מובן איך יכול להיות שבמקרה הראשון שניהם מפסידים ושבשני שניהם מרוויחים. הגיוני יותר שבשני המקרים יהיו הפסדים ורווחים. מה שגורם להבדל בין שני המקרים הוא: ניהול הכספים.

רוב הסוחרים מדברים ניסים ונפלאות על "ניהול כספים" אך מעט מאוד אנשים באמת מנהלים נכון את כספם המושקע במטבע חוץ. הסיבה לכך פשוטה מאוד - זו עבודה קשה, תמידית וזה לא מהנה. הרבה יותר מהנה לסחור. אך כאשר מקבלים "מכות" עקב ניהול כושל של הכספים פתאום נזכרים שזה כדאי מאוד.

מה הכוונה כאשר אומרים "ניהול כספים"? מדובר בחישובים כגון: רמת הסיכון המקובלת לכל פעולה ולתיק בכלל ורמת המינוף. בואו ניתן קצת מספרים למחשבה. אם סוחר מפסיד 25% משווי התיק שלו, עליו להרוויח 33% כדי להתאזן, אם הוא מפסיד 50% מהתיק שלו עליו להרוויח 100% (!) כדי להתאזן. אלה הם מספרים חשובים מאוד, אך כמו רוב החוקים החשובים אנו נוטים לשכוח אותם עקב סיפורי העושר ששומעים ושנותנים לנו לחלום. רוב הסוחרים חושבים על העסקה הגדולה האחת שתתן להם להרוויח הרבה מאוד כסף ולצאת לפנסיה. המציאות מראה שרוב הסוחרים המתחילים "ננשכים" על ידי המכה הגדולה וצריכים לצאת מהשוק לגמרי או לפחות לחכות עד ששוב יגייסו כסף למסחר במט"ח אם הם עדיין מעיזים.

ישנן מספר דרכים לקבוע נקודת יציאה בהפסד. הראשונה מבוססת על החלטה שרירותית של הפסד מירבי עבור כל פעולה. יתכנו מצבים שבהם עקב החלטה שרירותית זו הסוחר יפסיד בפעולה שלולא היה מחכה עוד קצת כיוון המטבע היה משתנה לטובתו. ובכל זאת, מאוד חשוב להקפיד על כלל זה על מנת להקנות לסוחר משמעת.

הדרך השניה לקבוע נקודת יציאה בהפסד היא על ידי ניתוח טכני של המטבע. בדרך זו, הסוחר קובע על ידי מספר מאפיינים טכניים את נקודת היציאה שלו בהפסד.

הדרך השלישית מתבססת על תנודתיות המטבע. הכוונה היא שאם יש יותר תנודתיות בזמן מסוים, אז כדאי לתת למטבע יותר חופש תזוזה כדי שלא לצאת מפוזיציה עקב "רעש" בשוק. מצד שני, אם אין הרבה תנודתיות, על בסיס אותו היגיון עדיף לצמצם את הפעולות.
הדרך הרביעית לקבוע נקודת יציאה בהפסד היא פשוט לתת לפעולה את כל המרחב האפשרי עד הגבול שהברוקר נותן - בד"כ 1% משווי הפעולה. אם בוחרים בדרך זו, צריך להיות מוכן להפסדים גדולים במספר קטן של פעולות.

לא משנה באיזו דרך סוחר מחליט לקבוע את נקודת היציאה בהפסד שלו הכי חשוב הוא לעמוד בחוקים שקבעתם לעצמכם. במסחר החוק מס' אחד הוא "משמעת עצמית".
אמילי גבירול,

 מנהלת בית השקעות גבירול, המוביל בתחום השקעות המט"ח בארץ.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב