דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לעולם לא תעשי שינוי בחיים? 

מאת    [ 02/02/2012 ]

מילים במאמר: 733   [ נצפה 2513 פעמים ]

פתחתי בכותרת פרובוקטיבית, כדי למשוך את תשומת ליבך לעובדה, ששמונים אחוז מהאנשים, רוצים, מתכננים, אפילו באים לאירועים ולערבי טרנספורמציה, קוראים ספר, הולכים לסדנה, מתלהבים, וחושבים לעצמם- הפעם.... אני עושה את השינוי שאני רוצה, יורדת במשקל, משנה את מקום העבודה שלי, מוצאת זוגיות שראויה לי, משפרת מערכת יחסים עם חבר/ה קרובים, מפתחת תחביב שאני רוצה. 

בתחילת כל שנה אנו מגדירים לעצמנו את המטרות, ואולי אפילו כותבים אותן על נייר, וייתכן שאנו אף מגדילים לעשות ומדמיינים אותן בדמיון פעם אחת. זה עדיין לא יגרום לשינוי המיוחד. אמנם יש "היי" גדול, במשך שבוע שבועיים, אולי אפילו טיפה יותר, אך עם הזמן ההתלהבות יורדת, ולא רואים מיד תוצאות, ועוד שבוע שבועיים, ו"היי" הגדול, הופך ל "ביי". אני אומרת זאת היום, הן מתוך נסיוני האישי, והן כמאמנת לצמיחה ושינוי וכמומחית  להעצמה נשית, בעקבות מפגשים עם מאות נשים מידי חודש במסגרת העבודה שלי. 

היום אני  גם יודעת להסביר למה זה קורה לנו כל פעם מחדש, למרות שאנו רוצים, ומתכננים- זה שבו לא קורה בפועל . והסיבה היא שאנו לא עושים את הדבר הכי חשוב- פעולה!!! או יותר נכון, פעולות קטנות יום יומיות.

מורי ורבי, טוני רובינס שהספיק לעבוד ולאמן כבר מיליוני אנשים ברחבי העולם, אומר בצורה מפורשת, כי ברגע שאנו מציבים מטרות- אם אין פעולה שצמודה לכל מטרה ומטרה, ולו הקטנה ביותר- ושאכן מבצעים אותה בפועל - לא יקרה שום שינוי, והמומנטום הנפלא יתמסמס.  

ואני יכולה לומר לך עוד יותר מזה. גם בתוך ה 20 אחוזים, שכן עושים פעולה- רק בין 5-7 אחוזים, בסופו של דבר מגיעים אל היעד שלהם, ועושים את השינוי שהם רוצים.

רוצה לדעת מה הסוד שלהם?

לאנשים המצליחים ביותר, אלו שאנו קוראים להם "ברי מזל" יש סוד. והסוד הוא שאין פתרונות אינסטנט, כי הם מבינים ששינוי משמעותו- תהליך, לא "זבנג וגמרנו". והם יודעים שבתהליך הזה אנו לומדים ומאמנים את עצמנו לפעול על יום כמיטב יכולתנו, כדי להפוך כל יום ביומו – להצלחה .

אם תחשבי על זה, תגלי שכל דבר שנוצר במציאות, התחיל כרעיון במוחו של מישהו, אך- ויש פה אך חשוב-  גם הבניין הגבוה ביותר שקיים, התחיל מלבנה אחת, שעליה הונחה עוד לבנה, ועוד אחת. אם נתייחס לכל יום בחיינו, כאל לבנה אחת שבעזרתה אנו בונים את הבניין שאנו רוצים לבנות, ויוצרים את השינוי שאנו רוצים ליצור בחיינו, אז כל יום חשוב.  ובכל יום אנו מתחייבים לעצמנו לעשות את הכי טוב שאנו יכולים, כדי להתקדם לעבר המטרה.

הבשורות הטובות הן- שניתן ללמוד כלים, מפתחות, איך לעשות זאת, והבשורות יותר הטובות  הן- שלא חייבים לעשות זאת לבד, אפשר ורצוי לבקש ולקבל עזרה. כדי שהשינוי שלנו יצליח, אנו צריכים ליצור לנו עוגנים (מנטרה מעצימה, לוח חזון, וכד), מסוגים שונים, שיזכירו לנו בכל יום ויום מה חשוב, במה אנו צריכים להתמקד, והעוגנים הללו יכולים להיות גם אנשים, קהילה תומכת שלנו שניצור מסביבנו, שיעזרו  לנו ברגעים הקשים שבדרך- ואין ספק שיהיו כאלה.

כשנזכיר לעצמנו מידי יום על מה אנו  שמים את הפוקוס שלנו, ונפעל בכל יום קצת, לעבר המטרה שלנו- אנו למעשה כבר סיפור הצלחה, כל זמן שלא הרמנו ידיים בדרך. כשאנו מתחייבים להפוך כל יום שלנו להצלחה, לעוד לבנה שהנחנו בצורה מוצלחת בבניין שלנו, אנו מתקדמים עוד קצת אל המטרה שלנו.וטיפ קטן נוסף- חשוב גם לדעת להוקיר את עצמנו על כך, ואפילו להעניק לעצמנו פרסים קטנים, על יעדים קטנים שהשגנו בדרך. כי בדרך הזו, אנו מעבירים את המסר למוח הלא מודע שלנו (שהוא המוח הרגשי, האחראי לפעולות שאנו עושים) שזה הכיוון הנכון, ולשם אנו רוצים ללכת, וכך אנו רותמים אותו לעזרתנו.  

לאחר תקופת מה, כשמרבית ימינו, הם ימים של "הצלחה" -  ביום בהיר אחד- יהיה לנו בניין.  נגיע אל המטרה. ואז נביט אחורה בסיפוק גדול, ונראה את הדרך הנפלאה שעשינו, בנחישות והתמדה. ובתוך זה גם נראה, כיצד גדלנו וצמחנו כבני אדם, כבני זוג, כאנשי מקצוע, כהורים, כחברים.  ומה זה, אם לא אושר?

אני יודעת שהיום, כשאת רואה את השינוי שאת רוצה, את ה"מטרה הראויה" שלך, היא אולי נראית לך רחוקה, גבוהה ובלתי מושגת, אפילו קצת מפחידה, אך אני אומרת לך, עם יד על הלב, ומתוך נסיוני בשבע השנים האחרונות- והרבה מטרות ראויות שאני הגשמתי כבר, ומתוך נסיונן של אלפי נשים שפגשתי בהרצאות וסדנאות, אימנתי, ראיינתי, ולימדתי- שאף הן עשו זאת- שזה אפשרי גם עבורך!

וכדי לעזור לך, אני אשמח לתת לך את המסגרת, שבתוכה תוכלי ללמוד כלים, כיצד להניח את הלבנים שלך, לגדול, לצמוח, ולהתקדם בכל פעם צעד אחד קדימה, על מנת לממש את מה שאת רוצה. לשם כך בדיוק, יצרתי סדרה של סדנאות- אחת לחודש, בימי שישי שכל אחת מהן מתמקדת בנושא אחר, והרצף שלהן, יאפשר לך לעבור את התהליך שלך, ביחד עם נשים נוספות שכמוך, שרוצות יותר מהחיים, ובלווי צמוד שלי, כך שתגיעי גם את השנה אל המטרות שלך, ותהפכי את השנה הזו לשנת מפתח בחייך.

לפרטים על הסדנאות והרשמה לחצי על הלינק הזה


אורלי בר קימה היא מומחית להעצמה נשית בשיטת "מפתחות לשינוי בחיים", מאמנת מרצה ומנחת סדנאות התפתחות אישית, מחברת הספר להיפתח לשינוי, ומנחת תוכנית טלרדיו שבועית ברדיו החיים הטובים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב