יש מגוון אפשרויות למצוא בידול.
בידול במחיר
האופציה המוכרת ביותר היא למכור בזול. הבעיה היא שמדובר באפשרות לא אפקטיבית לטווח הארוך, כיוון שברגע שמתחרה מהתחום מוריד את המחירים בעקבות הבידול שמצאתם במחיר – הוא הופך לזול יותר וזו היא תחילתה של תחרות בלתי פוסקת בקטגוריה של המחיר שעלולה להוביל להפסדים מיותרים.
דוגמא מהשטח: איזי ג'ט מוכרת טיסות זולות ללא פינוקים וללא אוכל.
אופציה אחרת היא מכירה במחיר גבוה מאוד, מוצר איכותי שהפרמייה עבורו היא מחיר גבוה מאוד לדוגמת מלון בוטיק ייחודי ואופציה זו לא רלוונטית לכל עסק ומכאן חולשתה.
בידול במוצר
שיפור במוצר הקיים או יצור מוצר שלא היה קיים לפני כן בשוק. מיתוג שמעביר את המסר ש"המוצר שלי הכי טוב בשוק" לא מספק ללא הוכחות שתומכות בו. הצגת מוצר איכותי שנבדק על ידי מומחים או ייבוא של מותג חזק מחו"ל.
בידול בעיצוב
עיצוב ייחודי כמו אריזה מיוחדת ויוצאת דופן שעושה את ההבדל.
דוגמא מהשטח: רשת הצעצועים אימג'נריום המציגה עיצוב ייחודי בסניפיה, כשבכל סניף דלת כניסה לילדים ודלת נוספת למבוגרים.
בידול בשירות
שירות מהיר או אספקה מהירה, חווית שירות יוצאת דופן.
דוגמא מהשטח: פיצה דומינוס מיתגה את עצמה תחת המסר "הפיצה אצלכם תוך 30 דקות".
למה כדאי לבדל?
כאשר יוצרים בידול, החברה הופכת להיות זכירה ובעלת אחוזי העדפה גבוהים. לא ניתן להתעלם ממנה כמו פרה סגולה בין עדר פרות, זה הרעיון שסת' גודין הציג בספרו "פרה סגולה" – לבלוט כדי להצליח.
כאשר נחפש ארוחות בוקר המוגשות 24 שעות ביממה נפנה לבנדיקט ואם נחפש טיסה זולה נפנה לאיזי ג'ט ואם נרצה בטיסה פינוק, מסאג וטיפולי פדיקור מניקור נטוס בוירג'ין אטלנטיק.
אז מאיפה מתחילים:
• מכירים היטב את השוק בו אנו מתחרים. מה מציע השוק, מה מציעים המתחרים?
•
בוחנים מה הלקוחות אינם מצפים לקבל במוצר או בשירות שלך. אם נסתכל על הדברים החשובים ללקוח, נגלה שיש הרבה תחרות מסביב.
הרעיון בבידול הוא למצוא תועלת שנראית כלא חשובה ולהפוך אותה לדבר העיקרי!לדוגמא: לקוחות לא ביקשו או ציפו לפדיקור ומניקור בטיסות של וירג'ין. זו הייתה חשיבה יצירתית שבידלה את שירותי הטיסה של וירג'ין משאר חברות התעופה
תתחילו לבדל! למצוא את הנישה והייחוד שלכם כדי לבלוט על פני המתחרים.
איריס רוט - מערכי שיווק לתוצאות, 054-6921860 www.irismarketing.co.il, הצטרפו אליי בפייסבוק www.facebook.com/irismarketing