דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצים להיות הבחירה הראשונה אצל הלקוח? 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 1726 פעמים ]

 

 

יש מגוון אפשרויות למצוא בידול.

בידול במחיר

האופציה המוכרת ביותר היא למכור בזול. הבעיה היא שמדובר באפשרות לא אפקטיבית לטווח הארוך, כיוון שברגע שמתחרה מהתחום מוריד את המחירים בעקבות הבידול שמצאתם במחיר – הוא הופך לזול יותר וזו היא תחילתה של תחרות בלתי פוסקת בקטגוריה של המחיר שעלולה להוביל להפסדים מיותרים.

דוגמא מהשטח: איזי ג'ט מוכרת טיסות זולות ללא פינוקים וללא אוכל.

אופציה אחרת היא מכירה במחיר גבוה מאוד, מוצר איכותי שהפרמייה עבורו היא מחיר גבוה מאוד לדוגמת מלון בוטיק ייחודי ואופציה זו לא רלוונטית לכל עסק ומכאן חולשתה.

בידול במוצר

שיפור במוצר הקיים או יצור מוצר שלא היה קיים לפני כן בשוק. מיתוג שמעביר את המסר ש"המוצר שלי הכי טוב בשוק" לא מספק ללא הוכחות שתומכות בו. הצגת מוצר איכותי שנבדק על ידי מומחים או ייבוא של מותג חזק מחו"ל.

בידול בעיצוב 

עיצוב ייחודי כמו אריזה מיוחדת ויוצאת דופן שעושה את ההבדל.

דוגמא מהשטח: רשת הצעצועים אימג'נריום המציגה עיצוב ייחודי בסניפיה, כשבכל סניף דלת כניסה לילדים ודלת נוספת למבוגרים.

בידול בשירות

שירות מהיר או אספקה מהירה, חווית שירות יוצאת דופן.

דוגמא מהשטח: פיצה דומינוס מיתגה את עצמה תחת המסר "הפיצה אצלכם תוך 30 דקות".

למה כדאי לבדל?

כאשר יוצרים בידול, החברה הופכת להיות זכירה ובעלת אחוזי העדפה גבוהים. לא ניתן להתעלם ממנה כמו פרה סגולה בין עדר פרות, זה הרעיון שסת' גודין הציג בספרו "פרה סגולה" – לבלוט כדי להצליח.

כאשר נחפש ארוחות בוקר המוגשות 24 שעות ביממה נפנה לבנדיקט ואם נחפש טיסה זולה נפנה לאיזי ג'ט ואם נרצה  בטיסה פינוק, מסאג וטיפולי פדיקור מניקור נטוס בוירג'ין אטלנטיק.

אז מאיפה מתחילים:


    • מכירים היטב את השוק בו אנו מתחרים. מה מציע השוק, מה מציעים המתחרים?
    • 

    בוחנים מה הלקוחות אינם מצפים לקבל במוצר או בשירות שלך.  אם נסתכל על הדברים החשובים ללקוח, נגלה שיש הרבה תחרות מסביב.

    הרעיון בבידול הוא למצוא תועלת שנראית כלא חשובה  ולהפוך אותה לדבר העיקרי!

לדוגמא: לקוחות לא ביקשו או ציפו לפדיקור ומניקור בטיסות של וירג'ין. זו הייתה חשיבה יצירתית שבידלה את שירותי הטיסה של וירג'ין משאר חברות התעופה

 

תתחילו לבדל! למצוא את הנישה והייחוד שלכם כדי לבלוט על פני המתחרים.

 

איריס רוט - מערכי שיווק לתוצאות, 054-6921860 www.irismarketing.co.il, הצטרפו אליי בפייסבוק www.facebook.com/irismarketing  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב