דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית השקעות 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 3789 פעמים ]

רבים מהאנשים שמעוניינים להגיע לגיל הפנסיה בארץ ובעולם ולנהל את שגרת חייהם בכבוד, נעזרים בניהול כספם בחברות המתמחות בתחום, חברות אלו מוכרות בשם בתי השקעות. בתי השקעות אלו מעודדים את הציבור לחסוך מכספם מידי חודש, זאת כדי שיגיעו לגיל הפנסיה עם סכום משמעותי שיוכל להוות בעבורם משכורת מכובדת.

מהם תפקידיו של בית ההשקעות?

תפקידיו המהותיים של בית ההשקעות מתמקדים בשני תחומים עיקריים, הראשון עליו נדון בחלק זה של המאמר הוא ניהול כספי הלקוחות, בשל-כך שלרבים אין את הידע המתאים ואת היכולת לחסוך בצורה אופטימאלית, בתי השקעות רבים מנהלים עבור חוסכים רבים את הכסף שבבעלותם עד גיל הפנסיה.  

התחום השני בו נדון הוא, ההשקעה וויסות הכסף של החוסך למקום הנכון ביותר עבורו, בתי השקעות מסווגים את הלקוחות לפי רמת הסיכון בהם הם חפצים, בתי השקעות אלו מנהלים כל סוג סיכון שכזה בדרך אחרת שמתאימה ללקוח. בנוסף על החברה לנהוג בשקיפות מלאה מול ציבור הלקוחות, זאת כדי שהלקוח יידע תמיד שהוא חשוף לרמת הסיכון בה רצה בתחילת כניסתו לאפיק השקעה זה.

ממה מרוויחים בעלי בית השקעות את כספם?

מרבית הכנסתם של בתי השקעות היא בעמלות ובדמי הניהול שהם גובים מהלקוחות, ישנם מנהלים של בית השקעות המעדכנים את דמי הניהול ואת העמלות שנגבים מהלקוחות כלפי מעלה, אך מנגד אין כל סיבה שהיא שהלקוחות לא יתמקחו, כשם שעושים במגזרים אחרים במשק, זאת כדי להוזיל, לעיתים בצורה משמעותית מאוד את העמלות ואת דמי הניהול שמשולמים לאותו בית השקעות.

בתי השקעות רבים כגון: כלל, הראל, פסגות ואחרים שפועלים בשוק זה, מחויבים בחוק שנחקק בנושא, במתן שקיפות מלאה ללקוחותיהם, מה שניתן לראות באמצעות התלושים הרבעוניים שנשלחים לכל מי שמנהל את כספי הפנסיה שלו או לעיתים גם את תיק ההשקעות שלו בבית ההשקעות.

למה כדאי לבחור בשירות של בית השקעות?

מרגע שחוקק החוק שמעביר את הסמכות לניהול הכספים מהבנקים לבתי ההשקעות, חל גידול משמעותי בקרב אוכלוסיות ממצב סוציו אקונומי שונה, לניהול הכספים באמצעות בתי השקעות שונים. מסיבה זו ומסיבות רבות שידונו בהמשך, בתי השקעות רבים הפכו ענקיים ומשפיעים בצורה מכרעת על עתידנו כאנשים פרטיים בפרט ועל עתידו של המשק הכלכלי בכלל.

קיימות סיבות שונות לבחירת בית השקעות לניהול הכסף, הראשונה והחשובה ביותר עבור רבים היא, השקט הנפשי- לרבים ניהול כספים הינו דבר קשה עד בלתי אפשרי, לבתי השקעות יש את היכולת והמומחיות להעניק לציבור החוסכים שקט נפשי בניהול כספם.

הפרמטר השני בבחירת בית השקעות הוא, מומחיות העובדים ומקבלי ההחלטות- כשם שהציבור מעוניין בהגדלת הסכום הכספי שבקרן הפנסיה או בתיק ההשקעות שלו, כך גם בבית ההשקעות מעוניינים, ניתן להצביע על אינטרס משותף זה כבסיס מהותי לבחירת בית השקעות כזה על פני אחר. ככל שבית ההשקעות ירוויח יותר מהשקעת הכסף במקור שנבחר על-ידו בקפידה, כך הוא יוכל לגזור רווחים גבוהים יותר שנמדדים בעמלות ובדמי ניהול רבעוניים.

בנוסף לכך, תחושת הביטחון והשקיפות הציבורית שמחויבת על כל בתי ההשקעות, גם היא מגדילה בצורה משמעותית את הבחירה בבית השקעות כאמצעי לניהול הכספים. אנשים מטבעם אוהבים לדעת הכל ולהיות סקרנים, עד כמה וכמה בכל הקשור לכסף הנחסך ולכסף שישרת אותם בהמשך הדרך.

אין כל ספק כי בתי השקעות רבים מנהלים את הכסף בצורה טובה ומבוקרת וכן מעניקים לציבור הלקוחות שקיפות, מיומנות במסחר ואחריות לכספם, לכן אנו רואים בהשקעה באמצעות בית השקעות כדבר שיכול לסייע לרבים מהאוכלוסייה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב