דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפריימריז בקדימה: עמדה אישית 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 2030 פעמים ]

הפריימריז בקדימה: עמדה אישית

נמרוד נוי

אומנם אנחנו מצויים בפריימריז אך חשוב מאוד לדעת ששאלות היסוד והאמת של המפלגה ומרכיביה האסטרטגיים, כמו זהותה ודרכי התנהלותה, לא מקבלים כל ביטוי אצל שני הצדדים. לא אצל ציפי לבני ולא אצל שאול מופז. לפיכך, מן הראוי שאנשים בוגרים תהיה להם עמדה ביקורתית ומקצועית על הדברים ולא יתנהלו כמו ילידים בשבט אפריקאי הסוגדים לעומדים בראשם והולכים אחריהם כסומים. קדימה על הפנים, כמו גם המערכת הפוליטית כולה, ולא יעזור לנו דבר. אפשר לירות בשליח, שזה אני במקרה, אך אי אפשר להתעלם ממצב עניינים קשה זה.

במשך תקופה ארוכה הבעתי מעל במה זו, וגם במקומות אחרים, ביקורת נוקבת על כך שקדימה איננה מקיימת את שליחותה הדוריות וההיסטורית, והיא מתכחשת להצדקות האמתיות לעצם קיומה. נתתי לכך ביטוי במאמריי הרבים וגם בספר שהוצאתי על הפוליטיקה הישראלית "לקראת פרדיגמה חדשה", שניתן להגיע אליו ולקוראו דרך הקשת שמי המלא בגוגל והפנייה לאתרי.

אחת הרעות החולות של הפוליטיקה הישראלית היא העובדה שהפכנו את הדבר החשוב הזה למקום הכי נידח ועלוב הקיים במדינה. שום מערכת אחרת בארץ הזו איננה מרשה לעצמה להתנהל באופן כל כך בלתי מקצועי וכל כך בלתי אחראי. השלכנו את הפוליטיקה לחצר האחורית הנטושה ומוזנחת של חיינו. כמי שחוקר ארגונים ועוסק בייעוץ אסטרטגי, אינני יכול לברוח מתמונת המצב הבלתי מחמיאה הזו של הפוליטיקה שלנו. התהליכים בהם אנו מתנהלים והתרבות הארגונית שלנו היא מקור לדאגה גדולה. זו מערכת שאיננה נשענת על יסודות מקצועיים כלשהם, והיא מתאפיינת באינפנטיליזציה רבה ואנרכיה.

ציפי לבני כשלה בעיקר בגלל מרכיבי אישיותה, שלא אפשרו לה להתפתח ולצמוח לכלל מנהיגות לאומית ברמה גבוהה. כתבתי על כך בהרחבה במספר מאמרים והבולט שביניהם הוא "המוירה (הגורל) של ציפי לבני".

שאול מופז הוא ודאי איש נוח יותר מציפי לבני ובעיקר הוא אמון על עבודה במערכות גדולות ומורכבות וזה כשלעצמו כבר הרבה. אך גם הוא, כמו ציפי לבני וכל חברי הסיעה, משחק במגרשה של הפרדיגמה הישנה ואין לו כל בשורה ממשית לשאלות היסוד והאמת של הפוליטיקה הישראלית ושל קדימה.

זה נכון שכבני אדם אנו מחפשי גאולה נצחיים. זהו מצבנו האקזיסטנציאלי הבסיסי. איננו יכולים לברוח מדפוס זה המקבל גם ביטוי בחיינו היום יומיים. וכשהפוליטיקה שלנו על הפנים ונדמה שאין כל תקווה, נאחז בכל מה שנדמה ונראה ואולי ויתכן ואפשרי שיביא לנו גאולה ולו חלקית בלבד. עלינו להיזהר עד מאוד שלא נקלע למצב עניינים זה. עלינו להיות מודעים לכך. ובעיקר אנו נדרשים שלא לוותר על זכותנו לשיקול דעת אוטונומי מושכל וראוי. אני בקדימה כדי לשנותה ולא בגלל מה שהיא. עד הבחירות הכלליות יש עוד הרבה זמן ויהיו עוד קרוב לוודאי התפתחויות  והפתעות בקנה מידה שלא הכרנו. מן הטעם הזה ומתוך האמת הפנימית שלי ומחויבותי לדבריי לצערי לא אוכל להשתתף בפריימריז במפלגה ולא אצביע בעד שום מועמד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב