דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות הפסיכולוג של החבר'ה ולהתקדם משם 

מאת    [ 31/01/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1930 פעמים ]

להיות הפסיכולוג של החבר'ה ולהתקדם משם
רבים מאלו שבוחרים ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה הם אלו שמכירים את עצמם מאז ומתמיד כמי שהיו הפסיכולוגים של החבר'ה. המונח הזה "הפסיכולוג של החבר'ה" מיוחס לאלו שתמיד פונים אליהם בעת צרה, אלו שיודעים להקשיב, להיות שם בשביל ולתת עצות ותמיכה כמעט בכל נושא. נראה כי יש לאותם אנשים רגישות חברתית אשר באה לידי ביטוי כבר בגיל צעיר ולמול חבריהם, גם אם אלו לא מוגדרים "מטופלים".

כך, שההרשמה ללימודי פסיכולוגיה באה להם מאד בקלות, והם מרגישים כי התחום אפילו טבעי להם. מה שאולי יכול להיות מוזר הוא שהייחוד שיש להם בחברה הביתית כרגישים ובעלי יכולת הקשבה ותובנות בין אישיות יכולה להתפוגג כאשר הם מוצאים את עצמם יושבים באולם עם עוד 200 סטודנטים שגם הם רגישים פחות או יותר כמוהם.

כאן אולי מתחילה התחרות הסמויה בדרך לתואר השני בפסיכולוגיה. כבר ידוע שרק מעטים מתקבלים לתואר השני, כך שאלו שיצלחו את המטרה יהיו אלו שגם באקדמיה על רקע של עשרות סטודנטים רגישים ולהוטים לטפל הצליחו לנצנץ ולבלוט. עבור השאר ההתנסות תהייה כרוכה בהכרה שהם לא ה"פסיכולוגים" היחידים של החברה ושבכל חברה קטנה יש לפחות פסיכולוג אחד כזה.

להיות חלק מקבוצה של סטודנטים לפסיכולוגיה זה לא קל. כולם רגישים וכולם נפלאים ובכל זאת כולם מתחרים על אותם המקומות ואפילו בין הקבוצות השונות שמתאגדות להן במהלך התואר מתחילים להיות אלו שמסומנים כמי שאף אחד לא מבין מה הם עושים בתואר ומי יקבל אותם, ואלו שלכולם ברור שהם יתקבלו לתואר השני באוניברסיטה זו או אחרת.

לפתע אתה צריך להוכיח את אותה יכולת שעד כה הייתה כל כך טבעית, לשבת ולהקשיב לאנשים. צריך לקרוא על שיטות טיפול, לכתוב עבודות וסמינריונים, למצוא מאמרים, לשבת בהרצאות ולמעשה לגרום לסביבה החיצונית לאפשר לך לעזור לאנשים אחרים. מצב שאפשר גם לחשוב עליו כאבסורד - אנשים מעוניינים לעזור והמערכת ממיינת אותם?

אבל למערכת רציונאל משלה והוא לא פחות חשוב מהתחושה הפנימית של הסטודנט. טיפול באופן מקצועי, שלא כמו הקשבה לחבר, נעשה תוך אחריות של המטפל על מצבו של המטופל ויש לכך אף תוקף משפטי. מרגע שמשלמים לך על שירותיך על העבודה להיות מקצועית ומבוקרת גם היא במהותה "שיחות". ולכן, למרות שיש לסטודנטים רבים תחושה כאילו הוא מטפל "טבעי", מטרת המערכת היא להבהיר לסטודנט כבר במסגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה את השונות שבין הפסיכולוג של החבר'ה לבין פסיכולוג מוכשר אשר רשאי לטפל בכלל האוכלוסייה. 

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב