דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד מדעי המחשב, מה זה נותן? 

מאת    [ 30/01/2012 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2778 פעמים ]

ללמוד מדעי המחשב, מה זה נותן?
תחום הלימודים מדעי המחשב הינו תחום חדש יחסית בעולם האקדמי, אשר התפתח יחד עם ההתפתחות בתחום המחשבים והדרישה של השוק לאנשי מקצוע מלומדים ומוכשרים בתחום. מדובר בתחום לימודים ועבודה דינאמי ומאתגר אשר עוסק בתכנון והרכבה של מערכות ממוחשבות. כיום, מדעי המחשב והעובדים בו הם הבסיס לכל התפתחות תעשיית ההייטק.

עקב כך, הפך בין לילה תואר ראשון במדעי המחשב לאחד התארים המבוקשים ביותר באקדמיה, במיוחד במדינה כישראל אשר מוגדרת כמעצמת הייטק אשר מאפשרת השתלבות מהירה בתעשייה בארץ ובעולם.

הלימודים באקדמיה בתחום מדעי המחשב מקנים לסטודנטים בתחומם ידע מקיף ועדכני בתחום המחשבים. וכאשר מדובר על ידע עדכני בתחום המחשבים יש לכך חשיבות עליונה שכן תחום המחשבים מתפתח בכל רגע נתון והוא דינאמי ביותר. כך שתואר ראשון במדעי המחשב של לפני 4 שנים לא יהיה רלוונטי היום.

הסטודנט ייחשף לחומר תיאורטי רב וכן ללימודים מעשיים בנושאים כחומרה, תוכנה, רשתות, בסיסי נתונים, מתמטיקה ועוד. הלימודים נחשבים לקשים והם מיועדים לבעלי זיקה לתחום המחשוב וחשיבה אנליטית.

בין מגוון הקורסים אותם ילמד הסטודנט ניתן למנות רשתות מחשב, הצפנה, מערכות הפעלה, הנדסת תוכנה, שפות תכנות, לוגיקה, מתמטיקה, גרפיקה ממוחשבת, אינטרנט, מסדי נתונים, ארגון המחשב, מבנה מחשבים וכדומה. את תחום החומרה לא ילמדו הסטודנטים שכן תחום זה משויך להנדסת מחשבים והנדסת חשמל ואלקטרוניקה. התחומים השונים יעסקו באופן פעיל בבעיות חישוביות, בפתרון בעיות מיידיות הנוצרות כתוצאה מיישום שגוי של וחישובים שגויים של אלגוריתמים, בחקר שפות תכנות ועוד.

הלימודים עצמם אורכים כשלוש שנים במהלכם הופך המחשב לחברו הטוב ביותר של הסטודנט, הן במוסד הלימוד והן בבית. ובמידה והסטודנט אף מוצא עבודה במהלך לימודיו סביר כי גם שם הוא יבלה לא מעט שעות למול מחשב. לפיכך, לא מומלץ ללכת ללמוד את התחום רק בגלל שאתם טובים במחשבים או בגלל שתחום זה מבטיח תעסוקה. עבור מי שאינו נהנה מהישיבה למול מחשב ומהעבודה איתו שנות התואר וגם מאוחר יותר שנות העבודה יכולות להיות סבל. לא לכולם מתאים לשבת עשר שעות מול מחשב, וגם את זה צריך לקחת בחשבון כאשר נרשמים ללימודים.

מי שיחליט ללכת וללמוד תואר ראשון במדעי מחשב מתוך אהבה ותשוקה לתחום בהחלט יוכל למצוא את עצמו במסגרת תעסוקתית טובה ומספקת אשר יש בה אופק תעסוקתי ועשרות תפקידים להתפתח אליהם.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב