דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגוף שואף לאיזון 

מאת    [ 09/12/2007 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 2892 פעמים ]

הגוף שואף לאיזון



--------------------------------------------------------------------------------



אודי ויטמן, מנכ"ל ובעלים של מרכז Reset


איתור מגבלות הגוף ותיקונן
שיטת האימונים המתבצעת בריסט המרכז לשינוי אורח חיים מאתרת את המגבלות הללו בזמן הפעילות באימון.המדריך מתקן ומסייע באמצעות עבודה ממוקדת והדרגתית ליישר את האיבר אשר מבצע את התנועה, גורם למפרק לעבוד בדרך הטבעית האנטומית, ועל-ידי כך מחייב את השרירים המסייעים החלשים יותר להתכווץ ולהתחזק.
חוסר איזון במפרקים ובשרירים המקיפים את מפרק הברך גורם לבעיות בברכיים (בדרך כלל בין הפיקה ועצם הירך) שמהן סובלים מרבית האוכלוסיה ובעיקר העוסקים בספורט בצורה מוגזמת או ללא הדרכה של איש מקצוע מוסמך. בדרך כלל, לאחר תקופה של כאב שנבע מבעיות בגב התחתון, בצוואר, בכתפיים, בברכיים או בקרסוליים, הגוף יחלים, יתגבר על הכאבים וילמד לתפקד מחדש וללא כאבים, אך אם לא מבצעים את התרגילים בצורה נכונה והדרגתית, ודרך תבנית התנועה הפיזיולוגית הנכונה, אנו נגרום ל"פיצוי" ולשימוש בלתי נכון של השרירים אשר גורמים לנו ל"עקוף" את האזור הכואב.

חזרה לאיזון
שיטת האימונים המתבצעת בריסט המרכז לשינוי אורח חיים "מכריחה" את הגוף להחזיר לפעולה את השרירים הבעייתים והמייצבים בכדי שלא יגרמו בעתיד לפתולוגיות ולבעיות נוספות או לחזרתם של הסימפטומים מהפציעה הקודמת.
אגן אשר אינו סימטרי ואינו מאוזן שצדו האחד גבוה מצדו השני יוצר לחץ אשר אינו שווה על חוליות הגב. עקב פעילות לא נכונה או גנטיקה תורשתית יגרום לבעיות גב, כאבים, ולחץ באזור הגב כולו ולסכנה לפריצת דיסק. המתח הנוצר באזור עלול להשפיע גם על רקמות רכות המקיפות את עמוד השידרה או הקשורות לעמוד השידרה.
חוסר איזון נוצר גם בפעילות השרירים העובדים במהלך היומיום אובביצוע פעילות גופנית. שרירים ארוכים יותר בצד אחד מתכווצים בתנועה מוקדם יותר מאשר השרירים שבצד השני, שהם קצרים יותר ונכנסים לפעולה מאוחר יותר בזמן הכיווץ. פגיעות רבות נוצרות בגלל חזרה על תנועה אחת פעמים רבות או עבודה לא נכונה ובלתי מאוזנת כגון: טניס, סקווש ושימוש ביד או רגל דומיננטית באופן קבוע. שיטת האימונים המתבצעת בריסט המרכז לשינוי אורח חיים, נותנת דגש על יכולת איתור השריר החלש ודואגת לחזקו, ובכך ולשמור על איזון השרירים הפעילים ומפרקי הגוף.

טיפול בהתקפי כאב חוזרים
תופעה נפוצה נוספת היא הישנותם של התקפי כאב באופן קבוע אך לא בתדירות גבוהה, בדרך כלל לאחר מאמץ חריג או עם חילופי מזג האוויר. הטיפול בשיטת ריסט שובר את המעגל הזה. במהלך האימונים מפעילים את שרירי המיצבים והשרירים שאינם פעילים בדרך כלל, מחזקים את השרירים החלשים ומגדילים את טווחי התנועה במפרקים המוגבלים.

בשיטת ריסט עובדים תחילה על השרירים הגדולים ובמקביל על השרירים המיצבים אשר תורמים לשיפור היציבה ולחיזוק וייצוב מפרקי הגוף. באופן זה אפשר לטפל בכל השרירים, בעיקר בשרירים הנמצאים סביב אזור הפגיעה מבלי לגרום לכאבים מיותרים ולבעיות נוספות.

מניעת פציעות
בזמן האימון המאמן האישי שלך דורש ריכוז מקסימאלי, מכיוון שכל תנועה של הגוף חייבת להיעשות בשליטה ובמודעות מלאה לאופן ביצוע התרגיל.
חוסר מודעות מוביל ל"רישול" בתנועות היומיומיות ועוד יותר בשעת אימון, ותנועה ללא שליטה היא גורם מרכזי לפציעות.
במרכז ריסט אין צגי טלוויזיה , האימונים מתבצעים בריכוז מלא תוך כדי הדרכה אישית צמודה.
עבודתם הגופנית האינטנסיבית של ספורטאים, גורמת לבעיות של חוסר איזון שרירי, שחיקה של מפרקים הגוף, דלקות ובעיות גופניות נוספות.
בשיטת ריסט עובדים על כל הגוף לשם החזרת האיזון מבלי לגרום לעומס יתר על השרירים ומפרקי הגוף, ועל ידי כך שומרים על גוף חזק ועמיד יותר.
הארכת השרירים בו זמנית עם חיזוקם מאפשרת את תנועת המפרקים תוך שמירה על גמישות וחוזק השרירים והרצועות שמסביבם, השרירים והמפרקים מתחזקים ועמידים יותר בפני שחיקה של המפרק, כאבים, דלקות ופציעות מיותרות.

להתאמן (גם) אחרי פציעה
אנשים רבים סובלים מפציעות ומבעיות פיזיות. הרופאים אוסרים עליהם בדרך כלל להתאמן ומורים להם על מנוחה וחוסר פעילות, וזאת מיכוון שאינם רוצים לקחת אחריות על בריאותם ואופן תיפקודם היומיומי (ובצדק), חוסר הפעילות מוריד את איכות החיים, גורם להרגשה כללית לא טובה, להשמנה ובמקרים רבים גם אין הקלה בסימפטומים שמהם סובלים.


שיטת ריסט דוגלת בהמשך הפעילות הגופנית גם אחרי פציעה (ללא כאב) אך בדרך הדרגתית, מבוקרת, מכוונת ומותאמת למצב הגופני וליכולת האישית.



אודי ויטמן (B.Ed) יוזם הוגה ומייסד Reset המרכז לשינוי אורח חיים.
ויטמן, ספורטאי, מאמן אישי ופועל שנים לא מעטות בתחומי הכושר הגופני, הבריאות, איכות החיים ותזונה להרזייה.
http://www.re-set.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב