דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ירידה במשקל בעזרת דמיון מודרך וNLP 

מאת    [ 30/01/2012 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2141 פעמים ]

כמה דיאטות עשית בחיים? עשר, עשרים, שלוש מאות חמישים? אולי את כבר אפילו לא סופרת.

מה היו ההבדלים בין דיאטה לדיאטה? לעיתים זה סוג המזון, לעיתים זו דיאטנית אחרת, פעם את סופרת נקודות ופעם את סופרת קלוריות, לפעמים אכלת רק חלבונים, לפעמים אכלת לחם, אולי אפילו השתמשת באיזשהו תוסף מזון מסויים או מדכאי תיאבון. האם שמת לב כי בכל פעם שניסית שוב מאותו הדבר היה לך הרבה יותר קשה וברב המקרים אפילו שהפעם הראשונה של "הדיאטה" היתה מצויינת, בפעם השנייה זה נכשל, או הסתיים במהירות.

יש דיאטות קשות במיוחד שאת אפילו לא יכולה לדמיין את עצמך חוזרת עליהם, אבל אז בהתחלה כשהקסם היה קיים, את פשוט היית לגמרי בתדר אחר ועשית זאת.

ירידה במשקל קשורה לאמונה ומוטיבציה. הרי בכל פעם שהתחלת דיאטה חדשה הצלחת בה. אך לאחר שעלית במשקל שוב, סומן איקס גדול על סוג הדיאטה המסויים, נוצרה אמונה חדשה במוח שבשבילך זה כבר לא עובד . ולכן רק הגיוני שתחפשי את הדיאטה הבאה. והשוק רווי, מוצף, נותן לך את המענה המיידי, הזמני, כמו האוכל שאותו את רוצה עכשיו כי לא בא לך להתמודד עם התחושה או הכמיהה למזון.

אז איך משמרים את התדר החדש, או איך הופכים את התדר החדש לדרך חיים :

1: ברמה התזונתית:

למרות שאנשים נמצאים בעודף משקל, סיכוי סביר שימצאו בחסך תזונתי של רכיבים חיוניים, תרבות הג'אנק מונעת מאיתנו רכיבים חיוניים לבריאות תקינה של הגוף ומעמיסה עלינו שומנים לא מתאימים, עודף חלבון וקלוריות . גם אנשים ששוקלים הרבה מאוד קילוגרמים נמצאים בתת תזונה של רכיבים חיוניים ואני רואה את זה יותר ויותר, על כן התזונה חייבת להיות עשירה בויטמינים ומינרלים מה שמחייב אותנו לחזור לתזונה בסיסית עשירה בפירות ירקות ושמנים מהצומח.

2. ברמת המחשבה :

א. יש ללמד את המוח חשיבה שונה בנוגע למזונות. החשיבה הישנה מדברת על המזון בהקשר לקלוריות ולהרזייה. חשיבה חדשה תתייחס למזונות בהקשר לתרומתם האמיתית לגוף. אני אוכלת ירקות ירוקים על מנת שיגנו על מערכת החיסון שלי ויגרמו לי לצמיחה. נתן גם להתייחס למזונות כחומר אנרגטי שנכנס אל גופנו, לכל מזון תכונות אנרגטיות, שורשים יחברו אותי אל האדמה. דגים ישפרו את הזרימה בחיי. ניתן לספר סיפור חדש לגבי המזון. גם הסיפור שאוכל משמין או מרזה זה סיפור שאנחנו יצרנו לגבי המזון. בימינו כשחשיבה חיובית הולכת ומתפשטת בכל מקום, למה לא לחבר את הפעולה הכי בסיסית שאנו עושים ביום שהיא אכילה להעצים את עצמנו ואת גופנו, במקום להכניס עם המזון תחושות של אשמה וכשלון אפשר להכניס בכל נגיסה מחשבות של אהבה עצמית וקבלה.

ב. ניתן גם ליצור דחייה ממזונות מסויימים על ידי תיכנות המחשבה מחדש באמצעות טכניקות של NLP, עם זאת מניסיוני מתגלה לי כי ככל שאנו מעצימים את הטוב אנחנו נמשכים פחות ופחות לרע.

3. ברמה הרגשית.

א. כשאני שואלת לקוחות מה מערכת היחסים שלהן עם האוכל אני מקבלת תשובות עם עוצמה ריגשית גדולה כגון אהבה שנאה, חברי הטוב ביותר, לעולם לא מאכזב. כשאנו מייחסים למזון עוצמה רגשית כל כך גדולה, הרווחים מהאכילה יעלו על ההפסדים. אם האכילה מספקת לי תקשורת אני לא מוותרת על בורקס אלא על על תקשורת. אם האורז והקציצות מנחמים ומספקים לי אהבה, אני לא מפסידה רק אורז וקציצות אלא אהבה. יש לשנות את ההתייחסות לאוכל לרמה בסיסית. אני אוכלת כשאני רעבה וללמוד לקבל אהבה ותקשורת בדרכים אחרות מתוך עצמנו וזה החלק העיקרי בתהליכי ירידה במשקל, מטפלים בצורך האמיתי ולא בסימפטום.

ב. חלק מהאכילה קשורה להדחקת רגשות שאיננו רוצים להרגיש בכאן ועכשיו, רובנו לא יודעים להתמודד עם רגש, לא רגש קשה ולעיתים גם לא בתוך רגש נעים כמו שמחה. בעבר רגש לא היה לגיטימי, ולכן דאגנו להדחיקו. מכיוון שרגש הוא חלק מאיתנו וחלק מהחיים הוא אינו נעלם אלא שוהה וממשיך לדפוק ולדפוק עד שמקבל מענה לכן על מנת להשקיט רעב רגשי לא מספיק בורקס אחד. בורקס זה לא המענה הנכון. בתהליך לומדים לשהות ברגש, כשמאזינים לרגש דרך תחושת הגוף לומדים להכיל יותר ויותר רגשות, כך שצריכים פחות ופחות להשתמש באוכל.

 

מוזמנים להוריד את הספר האלקטרוני להרזיה דרך מחשבה www.diet-nlp.co.il

נטע גולן דיאטנית קלינית מזה 12 שנה, NLP TRAINER מנחה בכירה בדמיון מודרך. מטפלת ומנחה את סדנאות שליטה במשקל- שולטים יותר שוקלים פחות . המשלבות שינוי רגש וחשיבה תוך כדי ירידה במשקל.

נטע גולן -דיאטנית קלינית בשיטת NLP
לקבלת מדריך התזונה להרזייה דרך מחשבה
היכנסי :  www.diet-nlp.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב